Status
Niet open voor verdere reacties.

brepus13

Forumguru
@brepus13

Awel dat is nu serieus ik ken geen enkele Belg die zo telt, tot ik op het Skoda forum kwam had ik daar nog nooit van gehoord dat ze zo tellen. :D cent per km en dergelijke is bij mijn weten in België totaal niet relevant, terwijl het hier op het forum echt leeft. Wellicht doordat bij jullie alles zo duur is qua autorijden.

ach, ik zie het vooral als een stukje bewustwording. Als je de vaste lasten nu meeneemt voor afgelopen jaar en je upgrades en afschrijving dan is dat toch een flink bedrag voor een jaartje auto rijden :-) (1000 verz tax + 300 diesel + 2200 upgrades + 1500 afschrijving maakt toch 5k) maar goed, genoeg over centjes, een hobby kost geld ( net als kinderen en vrouwen ).
 

JeSko

Forumguru
@brepus13

Uiteraard, alles kost geld maar het is zeker iets om mee te nemen, echter zijn dit grotendeels geen terugkerende kosten, denk dat ik nu niet veel geld meer in de auto moet stoppen, er is al veel van wat ik veranderen wou veranderd. Afschrijving is ook zoiets waar ik nog nooit een Belg over heb horen praten als ze het meenemen in hun auto onkosten, misschien als ze er eentje nieuw kopen maar voor de rest...
 

JeSko

Forumguru
Aangekomen rond 6:30 en al een wachtrij tot aan de inkom, rond half 8 eindelijk schot in de zaak, en om kwart na 8 was hij gekeurd. Corona zorgt voor erg lange wachttijden aan de keuringen.

20200923_064331_copy_1728x2304.jpg 20200923_070356_copy_1728x1296.jpg 20200923_072716_copy_1728x2304.jpg
 

Kanerr

Forumguru
Hierzo maak je een afspraak met een willekeurige auto garage (welke een apk keurmeester hebben, vrijwel alle) en breng je de auto en als alles goed is ben je met maximaal een half uurtje weer buiten!
 

EdK

Forumguru
Op afspraak en vaak combineren wij hem met een servicebeurt.
Maw s'morgens brengen en sávonds na werk weer ophalen ( of eerder )
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Ging niet meer voor de 10de van volgende maand, alles zat volgeboekt en ik moest voor 10/11/2020 gekeurd zijn.

@EdK

Das om puur te genieten van jullie fijne bestrating ;)
 
Laatst bewerkt:

Vinny

Forumguru
Hierzo maak je een afspraak met een willekeurige auto garage (welke een apk keurmeester hebben, vrijwel alle) en breng je de auto en als alles goed is ben je met maximaal een half uurtje weer buiten!

Kan je dit laten doen door je eigen dealer? In hoever keurt hij deze neutraal?
Stel dat je APK verloopt op 15-10 en je nieuwe wagen dat je bij hem gekocht hebt pas geleverd kan worden op 25-10 en je banden versleten zijn. Ik kan me voorstellen dat er daar dan "iets meer" in gesjoemeld kan worden.
 

EdK

Forumguru
In theorie kan er niet gesjoemeld worden !
De dealer / garage moet je wagen afmelden en de kans dat er dan word aangegeven dat er een controleur langs gaat komen is aanwezig. ( bij mij nu 2 keer voorgekomen )
Als er dus gesjoemeld is dan is de kans op afkeur op dat moment zeer groot !
En een dealer keurt in principe neutraal, ook hij moet via een puntenlijst de wagen keuren.
 

eriktv

Forumguru
Bijkomend voordeel: als je garage bijv. constateert dat je banden afgekeurd moeten worden dan kunnen ze er direct nieuwe onderleggen en kun je gewoon doorrijden.
 

Kanerr

Forumguru
Over het algemeen heeft een bedrijf niets aan sjoemelen. Het werkt inderdaad met een puntensysteem. Bijvoorbeeld niet goede bandenspanning nav auto specificaties is 10 strafpunten, maar een ophangingsonderdeel wat niet goed is (kapotte draagarmrubber) is dan 30punten.

Erg goed systeem hoor, sommige apk punten zijn wel achterhaald maar ach...:pardon:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan