Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Ja e @Chrisjemol , dat vind ik ook zo jammer, toen ik de auto kocht wist ik niet dat er nog verschillende navi waren, pas later hier ontdekte ik dat mijne "maar" een Amundsen was. Heb er eventjes eentje gezocht maar je vind ze niet zo snel, en als ik ze al vind zijn ze enorm duur. Een Ali variant of android variant in zo'n auto staat niet zo knap. Columbus had het binnen afgemaakt, maar wie weet komt dat nog wel :)
 

brepus13

Forumguru
Juist aan de radio, Amundsen of Columbus, merk je pas dat de S2 toch wel verouderde techniek is. Ik vond juist een Android radio een positieve bijdrage leveren om hem wat moderner te laten ogen.
 

JeSko

Forumguru
@brepus13

Qua bediening en mogelijkheden inderdaad, maar puur qua integratie van de looks vind ik dat je hard merkt dat een android navi niet standaard in de Sup zat, en die OEM look vind ik nog steeds knap. Bij mij zou het monteren van een echte Columbus enkel zijn voor het grotere mooiere LED scherm, kaarten doe ik toch via Waze op mijn foon, al kan je dat natuurlijk op een android navi in het groot krijgen. Ik zag hier eens iemand, weet niet meer wie, en die had een android in zijn Octavia gestopt en deze op één of andere manier in een skin van Skoda gestopt, net zoals je dat op je android telefoon kan, dat was tof maar vind dat topic niet terug.
 

JeSko

Forumguru
Wat je allemaal al niet kan met een simpel foto programma op je foon ;) benieuwd wie de Easter egg spot.
 

Cordoba

Forumguru
Neen, ik heb wel één emmer voor de velgen, en één voor de auto, wat ik doe is eerst de auto met HD afspuiten, zodat het grootste vuil al weg is, daarna zeep ik de auto compleet in met de foamgun, dat laat ik zo'n 10tal minuutjes werken, daarna spoel ik de auto nogmaals af met de HD, nu is de auto eigenlijk al heel proper, daarna ga ik met de foamgun nog een laatste maal over de auto, en was ik de auto met 3-4 washandschoen, voorkant, zijkanten x2 en achterkant + dak, deze washandschoen gaat na gebruik meteen weg, nieuwe handschoen gaat dan in de emmer voor het volgende paneel, zo zit er nooit de minste vervuiling in de emmer.


Niet helemaal de beste methode, als je foamt. Foamen doe je altijd op een droge ondergrond, omdat de foam op een natte auto bijna direct naar beneden loopt, en dus niet het vuil los kan weken. Bij het foamen werk je van onder naar boven, je begint steeds met de onderste baan (per paneel, per kant, of de hele auto, dat maakt niet zoveel uit) en dan steeds weer een baan erboven. Met deze methode heb je nooit last dat te waterig of te veel schuim al een spoor naar beneden heeft getrokken op de baan die je aan het inschuimen bent, en heeft de schuim maximale tijd om in te werken. Het wassen doe je wel van boven naar beneden. Was handschoen kun je halverwege een stukje wassen omdraaien op je hand, zodat je direct weer een schoon oppervlak van de washandschoen hebt. Na 2 kanten van de washandschoen gebruikt te hebben, ga ik met de vuile washandschoen in de spoelemmer met rooster en schraap eerst de ene en daarna de andere kant van de mitt langs het rooster in de emmer, om zo het vuil uit de vezels te schrapen, en dat herhaal ik zonodig een paar keer tot de mitt naar mijn zin schoon genoeg is, en knijp hem dan wat droog voor ik naar de sopemmer ga. Bij het onderste deel zoals dorpels, onderzijde bumpers kun je een andere handschoen gebruiken om op safe te spelen. Het sop dat overblijft na het wassen in de sopemmer is echt brandschoon, alleen het peil in de sopemmer is flink gezakt.

Overigens verzamel ik zelf de vuile doeken altijd in een gebruikte emmer (bijvoorbeeld de sopemmer, die je na het wassen niet meer nodig hebt).
 

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Een tijd terug merkte je op dat mijn deurverlichting niet parallel liep met mijn deur, dat heb ik opgelost, in de voorportieren zaten de ledjes die ik als eerste had besteld destijds, toen ik de achterste bij bestelde waren dat anderen, althans het leken dezelfde maar deze waren van een andere leverancier. Deze lopen echter wel volledig parallel ( door vervorming van mijn hand lijken ze nog wat af te wijken ) met de portieren wat inderdaad veel mooier is, dus ik heb dezelfde nu ook vooraan ingeplugd. Het lensje met de stencel dat zorgt voor het geprojecteerde Skoda logo kan je draaien, echter zat dit los bij de eerste set, deze voelt ook lichter en goedkoper aan dan de nieuwe set, waar de lens wel lekker strak in de behuizing zit. Maar goed, zal nog wel eens een nachtfoto maken met alle portieren open, dit is al maar om een idee te krijgen.

Foto 1 is hoe het eerst was, foto 2-3 nadien. :)

20200830_112744_copy_1008x756.jpg 20200830_112633_copy_1008x1344.jpg 20200830_112902_copy_1008x756.jpg
 

JeSko

Forumguru
@bobbl

Klopt, dat heb ik ook gedaan, echter draaide het lensje op foto 1 niet ver genoeg om parallel met de deur te komen, zoals op foto 1 was het beste dat ik het kreeg, er klopte gewoon iets niet aan die lensjes. De andere kon ik wel perfect gelijk met de deur krijgen :)
 

JeSko

Forumguru
Bedankt @Ruittie , klopt die (bijlage) liggen thuis klaar, ze moeten er enkel nog op ( zijn enkel velgen en ik had graag mijn huidige rainsport banden op de nieuwe velgen ) maar zoals steeds moet ik de tijd nog vinden :)

novus-0.1-bmw.jpg images.jpeg.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan