Status
Niet open voor verdere reacties.

catch me

Forumguru
Vermogen is idd goed, zou er wel iets meer uit willen hebben, maar goed, de dsg7 gaat dat niet zo fijn vinden plus het feit het is een 1.6 TDI die meer is gemaakt voor zuinigheid en geen 200 pk of hoger. Dan zou je idd een 2.0 TDI moeten nemen. Maar kwam deze tegen en type, motor en uitvoering alles was naar mn zin en deze aangeschaft. Ben er dik tevreden mee in ieder geval

Of die geoptimaliseerd is weet ik niet 100% zeker, bij VVT doen ze niks aan de dsg afstelling, houden het geheel wat chiptuning betreft binnen de veilige marge
Bak schakelt verder goed, mechatronic is nieuw, nu ongeveer 20000 km erin, vindt m soms wel iets te snel van 1 naar 2 gaan, maar dat is bij meer gas geven weer anders en langer.
Heb 4 keuzes in mn menu en schakelflippers....
Er zijn heel soms wel eens momenten met schakelen dat ik denk, waarom nu zo, maar dat is sporadisch en ik denk dat dat een dsg eigenschap is
 

catch me

Forumguru
@Chrisjemol ik maar hoef weinig toeren te draaien om goed van zn plek af te komen zeg maar, het maximum koppel is al bij bij 2239 rpm 321 nm , dit samen met die dsg7 zorgt dat ie lekker van zn plek komt, die schakelt precies op de juiste momenten door zodat die aardig dat maximale koppel houd.
Maar ik rij over het algemeen gewoon rustig, gehele setup is nu goed en bevalt goed, er is goed rustig mee te rijden, wil je harder dan ook geen probleem

En als ik jou was zou ik m ook niet verkopen, als die bevalt waarom zou je. Heb zelf ook liever handgeschakeld maar liep eigenlijk tegen deze aan zeg maar.
 

Chrisjemol

Forumguru
Plus dat je er niet veel voor krijgt. Mijne is 2014 en alles erop/eraan enkel geen elektrische klep en automatisch inparkeren, staat 176k op de teller en zou er max 8k voor krijgen...

dan rij ik hem lekker op, hij is me meer waard dan dat

vh weekend olie, oliefilter, luchtfilter, interieurfilter, kvs vervangen en vd week komen nieuwe remschijven en blokken voor binnen.
Vh weekend nieuwe banden erop
Dan kan hij er weer tegenaan!
 

Malinwa

Senior Member
Mooie Superb Jefrey! Al veel aangepast zie ik maar toch nog clean.
Heeft even geduurd om die 65 pagina's te lezen. :)
Enige minpunt is die gekartelde nummerplaathouder. Doet een beetje afbreuk op het uiterlijk vind ik persoonlijk.
 

JeSko

Forumguru
Bedankt @Malinwa !

Ja er staat veel onzin tussen ook dan zit je zo aan 60+ pagina's :D inderdaad die moet ik nog bijwerken, toen had ik geen elektrisch gereedschap om het netjes te doen, inmiddels wel maar is het er niet van gekomen, er moet nog veel aan de auto gebeuren maar de tijd ontbreekt vaak.

- ledjes in kofferbakverlichting en hemelverlichting ( nog steeds onderweg door Ali )
- Externe chip JD monteren ( ligt al maanden klaar )
- Nieuwe velgen monteren, oude velgen bijwerken en spuiten

En dan deze maand ook nog opnieuw uitlijnen na verlaging voor de keuring, keuring zelf, terugroepactie pinkers, en wellicht tweede keer keuring want ze gaan me misschien afkeuren voor de tint op mijn lichten ( maar ik ga het toch proberen ).
 

JeSko

Forumguru

Kort autostrade fragmentje, langste afstand die ik sinds de aankoop van de Sup gemaakt heb, 180 km totaal, geen centje pijn, belachelijk stabiel rijgedrag, ligt snaarstrak op de weg, zijwind heeft de Sup absoluut geen last van, windgeruis word pas beter merkbaar vanaf 130, en zelfs dan is het zeker niet te indringend. Lekker op CC 130 zoeven, ik doe niets liever :) als ik met mijn vorige auto een vrachtwagen inhaalde voelde ik de auto altijd lichtjes zijdelings trekken, zeker het moment net na passeren van de truck, in de Sup merk ik ook daar niets van. Bij aankomst thuis zelf nog zo fris als een hoentje, niets van rugpijn of vermoeidheid. Helemaal top!
 

JeSko

Forumguru
Zeker, een Sup op 17 inch bijvoorbeeld ;) dat kan ja maar ik moest hier blijven hangen, anders nam ik een foute afslag :tongue:

En dat beter zit hem vooral in motorisatie, moest men Sup een 2.0 DSG zijn geweest dat was het helemaal, maar die zijn in BE schaars of te duur :(
 

EdK

Forumguru
En dan nog wat meer kilometers gaan maken en dan word het ook nog veel leuker
Want 180Km...........man das net de hoek om en terug....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan