Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Pff wat een prijzen, zowel nieuw als tweedehands enorm veel geld voor een Ambition... En dan die belasting, 1500 euro per jaar! Daar kan ik 6 (!!!!) Jaar belasting van betalen op mijn S2 in BE. Autorijden is bij jullie echt voor de rijken.
 

VAG-man

Forumguru
In België ben je het geld kwijt aan:
- elke 50.000 km nieuwe schokdempers door gat in de weg.
- af en toe een nieuwe veer door gat in de weg.
- uitlaat opnieuw lassen door gat in de weg.
- diverse schades aan bodemplaat door gat in de weg.
- opnieuw uitlijnen door gat in de weg.
- kapotte band door gat in de weg.
- kapotte velg door gat in de weg.
- aanrijding door "domme" Belg die niet oplet.;)

Nee uiteindelijk ben je juist duurder uit dan in Nederland.
 

Kanerr

Forumguru
In België ben je het geld kwijt aan:
- elke 50.000 km nieuwe schokdempers door gat in de weg.
- af en toe een nieuwe veer door gat in de weg.
- uitlaat opnieuw lassen door gat in de weg.
- diverse schades aan bodemplaat door gat in de weg.
- opnieuw uitlijnen door gat in de weg.
- kapotte band door gat in de weg.
- kapotte velg door gat in de weg.
- aanrijding door "domme" Belg die niet oplet.;)

Nee uiteindelijk ben je juist duurder uit dan in Nederland.

alleen de velgen banden en uitlijnen kan ik me in vinden.. maar de rest is wel erg overdreven. In nl heb je torenhoge drempels waar je overheen gaat. Doet net zo veel aan je dempers als een gat in t wegdek
 

JeSko

Forumguru
@s-line

Ja compleet illegaal, en als je wat voorhebt trek je geen Euro verzekering en kleden ze je uit:jaja: makker van mij rijd ook op air, mega vet, maar mag niet in BE.
 

Kanerr

Forumguru
Nou heb me toch een partij belgen gezien die static rijden :shocked:

Maar dat zijn wel de diehard stance rijders.

Verder valt het reuze mee, heb slecht wegdek gezien in BE maar ook in NL... Alleen moet je wat meer bij de les zijn :D
 

catch me

Forumguru
Rijdt wel lekker. Alleen de pit onderin van de 1.6tdi valt me nog steeds tegen
Mijne is gechipt en heeft 142pk maar de passat 2.0tdi 140pk (ongechipt) van maatje rijdt zoveel lekkerder door het hogere koppel en mogelijkheid wat laagtoeriger te rijden...

zijn verbruik is 1:23 dus identiek aan het mijne, had beter een 2.0tdi kunnen pakken achteraf gezien

maar ga hem wel gewoon oprijden, inruilen kost teveel

Moet zeggen dat bij mij er genoeg kracht onderin zit, zeker voor een 1.6 TDI, zal mede dankzij de dsg bak komen, neem aan @Chrisjemol dat Die van jou dan handgeschakeld is?

@JeSko blijft een zeer mooie S2
 

JeSko

Forumguru
@catch me

DSG maakt het volgens mij inderdaad een heel andere ervaring, plus dat jij een Octavia rijd, die is toch 100+ kg lichter dan een Superb.

Thanx! Ben er ook enorm blij mee en blijf het ook een schoonheid vinden :D
 

JeSko

Forumguru
@Kanerr

In BE liggen er zelfs stukken autosnelweg belabberd bij, dat zie je volgens mij in NL niet? Toen ik gisteren net de ring van Antwerpen op reed was er een heel stuk 100, daar trilde mijn onderstel heel fel, alsof ik elke 5 gereden meters over een betonplaat met bijbehorende naad knalde.
 

JeSko

Forumguru
Ben niet zeker @19marco74 , vind verschillende gewichten terug, variërend van 1440 kg voor de greenline tot 1560 kg voor de gewone, geen idee wat nu juist is. Octavia varieert ook, van 1300 tot 1400 ongeveer.
 

catch me

Forumguru
Gewicht zal zeker een rol spelen, maar in de 1.6 TDI zijn toch standaard ook al verschillen in kw en koppel.
Denk dat een goede chiptuning ook veel doet, type versnellingsbak ook.
 

catch me

Forumguru
Yep, klopt, ik heb ook (77kw) 105 pk standaard, nu gechipt naar 151 pk aan de wielen, dat in combinatie met de dsg is dat een aardig snelle combinatie.
Dan heb je m ook nog met dacht 81kw (110pk) en bij andere vag modellen ook nog met andere kw/pk's, 5 bak of 6 bak...
 

JeSko

Forumguru
151 is netjes, mijne zou met wat ik liggen heb naar 145 gaan, en dan 320 nm koppel. Moet het er alleen nog opschroeven, is geen aangepaste Chip maar wel een externe JD ecu op maat gemaakt voor de 1.6tdi. Maar zoals je zegt heb jij nog een DSG die sneller schakelt dan een man ooit kan, en die is dan ook nog geoptimaliseerd neem ik aan? Dat doet een hoop!:thumbsup:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan