Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Dat is niet handig. Sleutels zitten in mijn broekzak en liggen nooit in de auto...
Heb niet veel plaats in mijn broekzak :arghh:
:D:D

Bij ons in de wagens liggen wel de bakjes van onze elektrische poort. Is een onhandig groot lompe afstandsbediening. Ik zorg er wel voor dat dit niet zichtbaar in de wagen ligt. Bij mijn vrouw ligt dat open en bloot.moet dan steevast uitleggen waarom het best niet zichtbaar ligt. De logica ontsnapt haar. ... :arghh:
 

leon-cupra

Forumguru
Zou gewoon een half jaar tot één jaar wachten, dan komt bijna 100% zeker die sterrenwagen zonder dak van je landgenoot weer in de verkoop....
Heb je ook eens een koopje.......je weet wel zo'n vriendenprijsje.....:laugh:
Voor 34.000euro mag hij hem morgen ophalen :deuk:
 

leon-cupra

Forumguru
Ge zei dan ook een vriendenprijs :arghh: en daarbij, zit al te lang op een NL forum. Wat zeggen ze weer over Nederlanders? Als je niet afgezet geweest bent door een NLer is hij het vergeten :deuk:
En ook, heb ik er al 200km mee gereden, dan stijgt dat in waarde hé :deuk:
 

JeSko

Forumguru
Mooi om de beading op het pano dak zijn werk te zien doen, auto nogmaals simpel afgespoeld ( zat door dat bos tripje onder het stof ) en alles kwam er mooi af :D

20200723_172446_copy_1612x1209.jpg

Wel een vraagje aan @Cordoba , weet u met wat deze strepen van het instappen weg te krijgen zijn? Een simpele cockpitspray doet niets, na verloop van tijd komen ze er weer door, misschien dat jij wel wat weet dat werkt?

20200723_172624_copy_2016x1512.jpg
 

Chrisjemol

Forumguru
.......Wel een vraagje aan @Cordoba , weet u met wat deze strepen van het instappen weg te krijgen zijn? Een simpele cockpitspray doet niets, na verloop van tijd komen ze er weer door, misschien dat jij wel wat weet dat werkt?
Heb ik ook. Heel ergerlijk...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cordoba

Forumguru
@JeSko Moeilijk te beoordelen op foto (ligt niet aan de kwaliteit van de foto) zo'n kunststofpaneel met kleurverschil. Er zijn verschillende oorzaken en oplossingen mogelijk, maar wat is de juiste?

- strepen kunnen lichte schade zijn (bijvoorbeeld bij in-/uitstappen met de schoen tegen de kunststof geschuurd). Dan zul je eerst met een melamine (wonder-)sponsje aan de slag moeten om de structuur weer egaal te krijgen, je schuurt dan eigenlijk het hele paneel heel lichtjes op.
- het kan 'vuil' zijn, ook bijvoorbeeld veroorzaakt door schoenen (bijv. wat materiaal van de zool wat vrij vast aan het kunsstofpaneel plakt), hier kan een grondige reiniging met een geschikte APC de oplossing zijn. (APC - All Purpose Cleaner, dat is wat anders dan de allesreiniger die de kuisvrouw gebruikt om vergissing te voorkomen)
- cockpitspray of vergelijkbaar middel wat plaatselijk is 'weggepoetst'

Mijn advies: probeer het eerst eens grondig te reinigen met sopje, en een zachte doek (of zachte borstel), en kijk of het egaler wordt. Heeft dat geen effect kun je proberen of het met voeden van de kunststof netjes is te krijgen. Voor het voeden van kunststof interieurdelen gebruik ik Poorboys Natural Look, maar er zijn ook andere vergelijkbare producten. Gebruik niet iets voor kunststof trims (voor exterieur dus): dat soort middelen wil wel eens een vettig laagje achterlaten, met het gevaar van vlekken op lichte kleding, zeker op zo'n portier.

Als dit alles niet werkt, dan blijft alleen de melamine spons over, en na behandeling met de melamine spons om alles egaal te krijgen, de boel voeden met het juiste middel. Toen ik mijn Fabia kocht had deze forse beschadigingen op de rand van de portierbak, veroorzaakt door de houder van de veiligheidshamer die blijkbaar regelmatig over de bak werd geschoven met veel kracht. Ik heb toen met een fijn vijltje (formaat nagelvijl) en een stanleymes eerst de ernstigste beschadigingen zo goed mogelijk glad gemaakt, vervolgens met melamine spons en Natural Look de boel weer zo netjes gemaakt als mogelijk. Toen ik later voor een garantiegeval terug moest naar de dealer, kreeg ik complimenten over het uiterlijk van de auto, en ik denk dat het netjes krijgen van de beschadigde portierbak daar een serieus onderdeel van was.
 

JeSko

Forumguru
Bedankt @Cordoba , zal hier eens met aan de slag gaan, en rustig de stappen afwerken, mij lijkt het geen schade maar meer inderdaad iets dat blijven hangen is door altijd met de schoenen ertegen te wrijven. Heb ook zoiets in mijn koffer maar dat is wel met schade aan het kunststof.
 

JeSko

Forumguru
Heb ze er al eens voorgezet, niet letten op het naadloze paint werk, anders vielen de huidige wielen zo op dat het beeld vertekend werd.

P:S vanop afstandje bekijken voor het juiste effect :D

20200725_174943.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan