Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
@Cordoba

Mijn garage stopt aan de rooilijn van de stoep, ik heb een halfopen rijtjeshuis, jammer genoeg :nono: toilet elders zou misschien nog lukken, de auto slaapt nu altijd buiten en zo hebben ze mijn vorige ook in de prak gereden, ik ben dus wel bang voor een herhaling.:pieker:
 

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Haha scherp! Ik was een Octavia of SuperB aan het zoeken, maar stootte toen op deze full option SuperB met lage km stand, en dan nog een witte, kon ik niet laten staan:nono::D
 

Cordoba

Forumguru
@WhiteSuperB Ik dacht eigenlijk dat je een soort afrit naar je garage had, en dat deze wat verdiept lag. Wel een typisch Belgisch probleem dat een betrekkelijk nieuw huis zo kort aan de straat staat. In NL heb je eigenlijk overal een rooilijn een bepaalde afstand van de weg, en daarvoor mag je gewoon niet bouwen (geen nieuwbouw, bestaande bouw mag vaak gewoon blijven staan).
 

JeSko

Forumguru
@Cordoba

Neen hoor, buitenrijden uit mijn garage is meteen op de stoep staan, en naast die stoep liggen te smalle, scheve, en weggezakte "parkeerplekken" waar iedereen mag staan, behalve voor de garages van mensen die een nr. plaat op hun garagepoort hebben hangen.

En mijn huis is van 1929 haha:D, wel bijna volledig gerenoveerd in 2015.
 

JeSko

Forumguru
Eerste "langere" ritje heb ik vandaag achter de rug en wat opvalt is de zachte rit, zelfs op 18'rs, de zalige zit, de geweldige audio en nog veel meer.

Maar wat me het meeste opviel is de koppeling, is het eigenlijk mogelijk deze auto te laten afslaan bij het vertrekken? Na Peugeot en Opel gereden te hebben valt me op dat deze koppeling boterzacht is en het koppel naarmate de stand van je voet juist en gematigd vrijgeeft.

De Peugeot daarentegen was heel bruusk, je kon als het ware je pedaal helemaal laten komen zonder iets van aanzet te voelen, en op een kleine tel kwam dan plots al het koppel vrij en was je weg ( of stond je stil ), wat echt irritant was omdat je weinig speling hebt om bv op wandeltempo te rijden achter voetgangers of file te rijden, en wat het risico op afslaan van de motor aanzienlijk vergrote.

De Opel zijn koppeling was daarentegen waarschijnlijk gewoon versleten ( was destijds mijn lesauto ) en moest je bijna door de vloer duwen wilde je vlot schakelen.

Een enorm verschil in gevoel qua rijden, deze Skoda luistert echt naar mijn voet.

Ook de sterke stuurbekrachtiging verbaasde me, het stuur kan je in stilstand met je pink rondgooien, nog nooit zoiets gevoeld.

Binnenkort de tweede nog langere trip voor de boeg, ik kan al niet wachten!:tegek:
 

JeSko

Forumguru
Dag allemaal,

Hier ga ik de wijzigingen en modificaties die ik aan mijn SuperB doe bijhouden. Alles wat ik doe of laat doen aan de auto komt hier in dit "logboek", normaliter met voor en na foto's. Ook bestelde onderdelen en ervaringen qua montage zullen hier verschijnen.

Grts, Jefrey :jaja:
 
Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
Leuk om zo'n logboekje bij te houden.
Had ik ook moeten doen.
Trouwens de 3e link van ome Ali werkt niet meer.

Heb jij bij het achterwiel een parkeersensor en op de achterbumper niets?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan