Jeroen stelt zich voor

Hallo iedereen,

Ik lees al eventjes mee op het forum daarom dat ik me ook even wil voorstellen.
Mijn naam is Jeroen, 31 jr en woon in St Job ( België ) en rij momenteel met een Skoda Octavia vRS 230 met DSG in raceblue.

Het is een heerlijke wagen om mee te rijden, enige min-puntje is vind ik dat het geluid door de intern boxen komt en niet meer zoals bij de vorige editie door de pijp :D Ik weet niet of dit bij de 245pk versie anders is maar vond de meerprijs toch beetje aan de hoge kant ;)

Bij deze ook al ineens mijn eerste vraag zijn er mensen die zich hierin kunnen vinden en die dit misschien al opgelost hebben :)

Bedankt en tot snel!

fullsizeoutput_a5b.jpeg
 

Tuner111

Forumguru
Welkom met deze mooie blauwe rs Jerre :)

Zo als ik het begrijp wil je real sound ? :D ik zou beginnen met een simpele mod een middendemper delete.. als dat niet genoeg is kan je altijd nog gaan kijken voor iets anders :)

Bij vragen pm me maar ;) ik sta je graag met raad en daad bij :)
 

Marcooctavia

Forumguru
Welkom op dit gezellige en leerzame forum.
Het geluid van binnen is aan te passen met Vcds bevoordeeld.
En van buiten zal het toch echt nodig zijn je uitlaat aan te passen.

Marco.
 

Spector

Forumguru
Welkom op het forum met een mooie RS!!

Ook ik heb voor een iets realistischer geluid de middendemper vervangen dit geeft al een beter gevoel bij het geluid. Een stap verder is het vervangen van het complete systeem zoals in de topic van @Tuner111

8959b7a8-969e-4f37-8766-8e9646732216.JPG


Nu zijn de regeltjes in België wel iets anders dan in Nederland bij keuring en dergelijke, maar ook daar is wel wat over terug te vinden op het forum.
 
Welkom met deze mooie blauwe rs Jerre :)

Zo als ik het begrijp wil je real sound ? :D ik zou beginnen met een simpele mod een middendemper delete.. als dat niet genoeg is kan je altijd nog gaan kijken voor iets anders :)

Bij vragen pm me maar ;) ik sta je graag met raad en daad bij :)

bedankt voor de tips @Tuner111! Ben jaloers op u kleur, wilde zelf ook voor rood gaan maar vriendin vond dit niet ok :banghead:Ik ken er niet zoveel van maar is het toegelaten om de middendemper te 'delete' ?
Bij jou uitlaat verschilt dit als je veranderd van setting ( comfort nr sport bv ) ?
 
Welkom op het forum met een mooie RS!!

Ook ik heb voor een iets realistischer geluid de middendemper vervangen dit geeft al een beter gevoel bij het geluid. Een stap verder is het vervangen van het complete systeem zoals in de topic van @Tuner111

Bekijk bijlage 69214


Nu zijn de regeltjes in België wel iets anders dan in Nederland bij keuring en dergelijke, maar ook daar is wel wat over terug te vinden op het forum.

Thnx voor de tip! Maakt zeker al een bruter geluid :)
 

Tuner111

Forumguru
bedankt voor de tips @Tuner111! Ben jaloers op u kleur, wilde zelf ook voor rood gaan maar vriendin vond dit niet ok :banghead:Ik ken er niet zoveel van maar is het toegelaten om de middendemper te 'delete' ?
Bij jou uitlaat verschilt dit als je veranderd van setting ( comfort nr sport bv ) ?

Standaard maakt de rs 245 ook geen echte sound.. Dus enkel vanbinnen met die vreselijke soundaktaur.. Ik heb dan ook eerst een middendemper delete geprobeerd en die soundaktaur afgezet.. Maar voor me was het nog te stil dan maar gegaan voor een full remus exhaust...

Een middendemper delete mag in België niet... Maar geen kat die je daarvoor zal tegenhouden hoor.. Natuurlijk voor de keuring moet je de middendemper trg zetten en dan na de keuring er trg vanonder...
 

Antera

Donateur
Van harte welkom.


Een middendemper delete mag in België niet... Maar geen kat die je daarvoor zal tegenhouden hoor.. Natuurlijk voor de keuring moet je de middendemper trg zetten en dan na de keuring er trg vanonder...

Dacht dat het wel mocht omdat daar geen keuring op zit buiten luchtdicht enz?
 
Bovenaan Onderaan