Janneke stelt zich voor:

Goedemorgen deze morgen!

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Janneke, 38 jaar, woonachtig in Rotterdam en werkzaam als buschauffeur (met veel plezier)...

Heb in m’n leven in auto’s gereden, vaak in tweedehands . Dat is niet erg! Maar op een dag wil je toch wat anders en nieuwer. Afgelopen 2 jaar gespaard tot ik er groen van zag

Gisteren naar een dealer in Alkmaar gereden voor een proefrit in een ontiegelijk mooie groene citigo. Omdat deze auto als demonstratiemodel werd gebruikt, scheelt dat aanzienlijk in de aanschafprijs. Deze auto is 8 maanden oud, dus nog erg nieuw.

Van origine zitten er zwarte velgen onder, deze laat ik vervangen door wat stoerdere zilveren velgen. Er komt een trekhaak op voor de fietsendrager. Heb ik op m’n huidige auto ook! Fantastisch! Niet meer je racefiets uit elkaar halen, maar op de fietsendrager, instappen en wegrijden!

Ook wil ik een thuiskomertje bij de auto. Wat vroeger in een auto normaal was, moet je tegenwoordig voor betalen! De ruimte is in de achterklep aanwezig, maar geen reservewiel vanwege gewicht en ruimtegebrek! De ruimte is er al!!!

Gisteren een proefrit gemaakt en wat was dat een verademing in vergelijking met mijn autootje van 14,5 jaar oud

Waar ik mij over verbaas, maar dat ook gewenning zijn, is wat er op en aan de auto zit. Mistlampen, cruise control, hill hold functie (domweg een hellingproef), electrisch ramen, boordcomputer, 12v aansluiting en de lijst gaat nog door.... Wauw!!!

Voorlopig koopcontract getekend en op 4 maart is deze klaar en gereed!

Jongen, en meisjes, ik zal de komende jaren jullie hulp en expertise nodig hebben voor allerlei onderwerpen!

Mochten jullie een appel-gifgroene doch sportieve citigo met trekhaak zien rijden, geef gerust een seintje
 
De gelaatsuitdrukking is weer tot normale vorm gezakt. Maar het enthousiasme is gelijk gebleven. Wat een mooie kleine en stoere bak zeg!!
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Janneke, mijn Fabia was bij aankoop zo grijs, dat ik 'm zelf maar wat vergroend heb. :D Overigens zo'n reservewiel kun je vaak ook op de sloop vinden voor een schappelijke prijs (en maakt niet uit, of ie uit een Citigo, Up of Mii komt). Zo'n plakset verouderd, en als je het dan na een paar jaar nodig hebt, is de reparatieset over datum, dus voor mij ook een gewoon reservewiel (en zelfs een garagekrikje i.p.v. originele krik onder het tapijt).

Edit: je kan natuurlijk ook zoeken naar een identiek lichtmetalen velg als je nu krijgt, dan heb je in geval van een velgschade, altijd een reserve-exemplaar bij de auto. Bij bijvoorbeeld onderstaande Mii op de sloop, is er geen complete set meer, en zijn dus normaal gesproken ook losse velgen te koop:
876d552c76d1b7fd5ad098ab0cbb4607.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welkom Janneke, mijn Fabia was bij aankoop zo grijs, dat ik 'm zelf maar wat vergroend heb. :D Overigens zo'n reservewiel kun je vaak ook op de sloop vinden voor een schappelijke prijs (en maakt niet uit, of ie uit een Citigo, Up of Mii komt). Zo'n plakset verouderd, en als je het dan na een paar jaar nodig hebt, is de reparatieset over datum, dus voor mij ook een gewoon reservewiel (en zelfs een garagekrikje i.p.v. originele krik onder het tapijt).

Edit: je kan natuurlijk ook zoeken naar een identiek lichtmetalen velg als je nu krijgt, dan heb je in geval van een velgschade, altijd een reserve-exemplaar bij de auto. Bij bijvoorbeeld onderstaande Mii op de sloop, is er geen complete set meer, en zijn dus normaal gesproken ook losse velgen te koop:
876d552c76d1b7fd5ad098ab0cbb4607.jpg


Ik merkte gisteren dat de desbtreffende dame werkend bij de dealer niet erg haar dag had ..

Toen ik terug kwam van de proefrit was dat nog steeds zo. Aangezien ik een klant ben en een auto kom kopen, wil ik wel dat ze haar best doet. Dus heb tegen haar gezegd dat ik een reservewiel + krik wil, trekhaak voor de fietsendrager en andere kleur velgen. Ze zuchtte, maar ik heb haar aan het werk gezet.

Het is ten slotte geen halfje brood wat je komt kopen.
 
Bovenaan Onderaan