jaarkilometrage in leaseregelingen

MarcoO2

Forumguru
Binnen de organisatie waar ik werk, zijn meerdere leaseregelingen in gebruik. Straks worden die allemaal geüniformeerd tot één leasereglement. In dat kader heb ik een vraag: wat zijn normaal jaarkilometrage op basis waarvan de leasenormbedragen worden berekend?

In de huidige regelingen (die overigens allemaal gebaseerd zijn op een looptijd van 48 maanden) wordt vaak uitgegaan van 20.000 kilometer per jaar. Soms is het nog afhankelijk van de brandstofsoort, bijvoorbeeld 20.000 kilometer per jaar bij een benzineversie en 30.000 kilometer per jaar bij een dieselversie.

In de nieuwe regeling wordt (ongeacht de brandstofsoort) uitgegaan van 40.000 kilometer per jaar bij een looptijd van 48 maanden. Dat lijk mij vrij fors, zeker omdat heel veel van onze leaserijders dat jaarkilometrage lang niet halen.

Kortom: wat is jullie jaarkilometrage bij welke looptijd?

Het gaat mij dus uitdrukkelijk niet om de leasebedragen die er vervolgens aan gekoppeld zijn, en ook niet om de contractkilometers (dus datgene wat je uiteindelijk denkt te gaan rijden). Het gaat echt om de normbedragen.

Ik ben benieuwd naar jullie input!

Groet, Marco

('t hoort wellicht niet helemaal in dit topic thuis, maar ik zou ook niet weten waar het anders moet).

Falcon

Donateur
40.000 km per jaar / 48 maanden / benzine+gas / ongelimiteerde privé en buitenlandse kilometers / 160.000km

Ik zit nu op 43.000 per jaar.

35000, diesel, hybride of LPG, looptijd mogen we zelf kiezen, mits het binnen leasebudget past.
Ik wilde aanvankelijk een Fabia voor 1 jaar leasen, maar kies nu toch voor 2 jaar. Dan steek ik het verschil is leaseprijs lekker in eigen zak!

MarcoO2

Forumguru
OK, die 40.000 km.jaar komt dus vaker voor. Ik hoop dat er nog meer mensen even reageren, dan wordt het beeld wat completer.

M

melkerbout

30.000 km bij 48 maanden is de standaard norm. Diesel of benzine is gelijk.

Als we bij het bedrijf de verwachting hebben dat iemand meer rijd die een nieuw contract gaat rijden, willen we nog wel eens dat bepaalde contract naar 35.000 zetten om een hoge correctie vanuit de leasemij voor te zijn.

WillemJan

Forumguru
Hoi Marco,

40.000 km / 48 maanden / ongelimiteerd prive kilometers / brandstofsoort zelf vrij te kiezen.

Met vriendelijke groeten,
Willem-Jan

CharlesTucker

Forumguru
Diesel, 45.000 km/jaar, 4 jaar contract, full-operational lease. Dat was op basis van m'n eigen inschatting, prive + bedrijfsmatig. Privekilometers in buitenland mocht ook, maar dan daar zelf de diesel betalen. Ik zit nu op 170.000, en mag nog een maand

ppaddo

Lid
35.000 kilometer per jaar op benzine en 40 of 45.000 kilometer per jaar met een diesiesel. Looptijd van de contracten is bij ons 4 jaar. Priverijden is redelijk onbeperkt. Formeel ongeveer 10.000 km/ jaar, maar geen kip die er naar kraait als je maar onder je jaarkilometrage blijft.

Tijdens de crisis (ja ja, bij ons bedrijf is die zo goed als voorbij) werden van auto's met nog weinig kilometers de jaarcontracten verlengd naar 5 jaar. Hierdoor heb ik dus een jaartje langer moeten rijden in mijn Seat Leon.

40 000 km per jaar met een maximum van 4 jaar of 160 000 km op benzine. Privé gebruik vrij.
Keuze uitsluitend uit de volgende merken: Alfa Romeo, Audi, BMW, Volvo en als family car de Citroën Picasso allen in de kleuren zwart of donker grijs.

TL@

Forumguru
30.000km/jaar, max 4 jaar en max CO2 uitstoot van 136gram/km (hadden ze het goed fout voor mijn O2 2.0TDI want die zit er 2gram boven maar is toch besteld)

Dit is wel in België.

Bovenaan Onderaan