Isolatiemat onder de motorkap nu leverbaar

bert44

Senior Member
En is hij gewoon standaard aanwezig sinds de facelift :dankje:
IMG_2017-04-21_20-06-51_zpspyh29ssm.jpg

Hij kost 26.78
Moeten alleen nog een paar klemmetjes bij denk ik :lezen:
Gemonteerd ziet het er dan zo uit :geek:
WP_20170329_002.jpg.ee24566d58d4bf61a916816ef7cb9d6e_zpsruie2jdb.jpg

en hier zijn de klemmetjes goed zichtbaar
2.jpg.b07892a848e0c02b3947899b545ac5d9_zpsvvki6kh9.jpg

daeabf5_zpskagrqjba.jpg


Ook maar eens besteld voor die drie tientjes wil ik wel eens meemaken of dat nu geluid scheelt
Stiller is altijd beter :)
 
Ja die zitten er standaard in; was bij mijn O3 ook..

EDIT
Hahaha.. ow ow ow ow ooowww..
Zit ik @bert44 te taggen in een oud bericht van mijzelf waarin hij een poos terug vroeg van is zo'n mat er ook voor de citygo..

Bert moest even hier in dit topic kijken..


Isset potdorie gewoon z'n eigen topic hahaha..

Denk dat ik maar naar bed ga.. :sleep:

Maakte het wat geluid nog verschil in de Go?
 
Laatst bewerkt:

Spinal

Forumguru
Ben ook wel benieuwd of dat verschil maakt wbt geluid. Mijn 02 heeft geen isolatie mat maar ze zijn wel leverbaar.
 

Ted

Forumguru
Mijn ervaring is dat de lak beter zijn glans behoud omdat hij minder warm wordt. Ik rij altijd diesel waar zo'n mat standaard in zit.
 

Cordoba

Forumguru
In de winter blijft er ook langer ijs op een geïsoleerde motorkap zitten, en is het blok iets sneller warm.
 

Erik_NL

Forumguru
past die isoleermat ook onder de motorkap van een Citigo van 05/2015, dus pre-facelift?
In de catalogus van OB autodily heb ik die mat overigens nog niet kunnen ontdekken (of over het hoofd gezien).
 

Arnout84

Senior Member
past die isoleermat ook onder de motorkap van een Citigo van 05/2015, dus pre-facelift?
In de catalogus van OB autodily heb ik die mat overigens nog niet kunnen ontdekken (of over het hoofd gezien).

Past! Op twee klemmetjes na dan....
 

Bijlagen

  • IMG_0467.JPG
    IMG_0467.JPG
    89,4 KB · Weergaven: 150
  • IMG_0468.JPG
    IMG_0468.JPG
    96,8 KB · Weergaven: 140
D

Drive

Waar is de motorkapisolatie te bestellen voor nog geen €30? Bij van udenhout? Of via internet?

Vandaag mijn Citigo aan het uppen;) bestuurderskant een dubbele raambediening aan het installeren.
Zodat ik niet meer naar rechts hoef te buigen, om het raam aan de passagiers kant te openen:yeehaa:
 

Arnout84

Senior Member
Waar is de motorkapisolatie te bestellen voor nog geen €30? Bij van udenhout? Of via internet?

Vandaag mijn Citigo aan het uppen;) bestuurderskant een dubbele raambediening aan het installeren.
Zodat ik niet meer naar rechts hoef te buigen, om het raam aan de passagiers kant te openen:yeehaa:

Bij elke dealer te krijgen. Had de mijne gekocht bij Vallei in Veenendaal
 

Ted

Forumguru
Helaas is de ham vraag nog steeds niet beantwoord: Is het geluidniveau significant beter??
 

bert44

Senior Member
Decibel (eenheid)

De decibel, symbool dB, is geen eenheid, maar is een verhouding op een logaritmische schaal. Daarbij betekent 0 dB een verhouding 1, dus gelijkheid. Elke verhoging met 10 decibel betekent een vergroting in vermogen of energie met een factor 10. Een verhoging met 20 dB betekent dus een factor 100, een verhoging met 30 dB een factor 1000 enz. Vooral verhoudingen van vermogens worden uitgedrukt in dB.

Dus slechts 1 of 2 db is al een heleboel ;)
Dus nauwkeurig meten en hier posten graag
10db verschil zal het niet zijn duhh
 

Erik_NL

Forumguru
het afrolgeluid van de banden, zeker zolang het Conti's zijn, overheerst het geluid van de motor.
Alleen bij het optrekken hoor je de motor. Onze Citigo wordt daarom wel liefkozend "Knorretje" genoemd.
Dat laat ik maar zo.
 

bert44

Senior Member
Je hebt 'm besteld (volgens je startpost), als je 'm al geplaatst hebt kun je zelf toch meten? :pieker:;)
Wat, waar en hoe een ander meet is dermate subjectief dat die metingen toch niet of nauwelijks vergelijkbaar (zullen) zijn.

Zojuist bericht gehad dat ik hem kan afhalen, :tegek:
 

bert44

Senior Member
20170503_152022_zpstgdwxwek.jpg


20170503_173021_zpsikee9lam.jpg


Gehaald en gelijk op de parkeerplaats van s point gemonteerd :cool:
Heel verhaal van de magazijn meneer dat het een heel bijzonder onderdeel was :fool:
Hij kon hem eerst niet vinden en toen wel maar toen was hij niet geautoriseerd om hem te mogen bestellen :banghead:
Toen heeft hij via apoint hem alsnog besteld omdat hij er alleen voor de vw up is en niet voor de citigo :sterretjes:
Hij zit er dus nu in:thumbsup: geluid stukje minder en motorkap nog koud toen ik thuisgekomen was
Kap open en de mat gevoeld, die was warm, de warmte isolatie werkt dus prima :cheer:
 
Bovenaan Onderaan