ISO stekker autoradio

LWokke

Nieuw lid
Goedendag beste leden,
In mijn Skoda Yeti uit 2010 wil ik een andere radio installeren maar constateer dat op de stekker uit de auto op zowel de rode als de gele draad constant stroom staat. Er blijft dus stroom staan op de radio ook na het verwijderen van de contactsleutel. Zijn er leden die dit ook eerder hebben meegemaakt? Is dit een bekende kwaal van Skoda? Is er een oplossing voor? Hoor graag van jullie! Groetjes

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    2 MB · Weergaven: 5

Tees

Donateur
Volgens mij is het al een hele tijd gemeengoed bij VAG-auto'a dat de radio geschakeld wordt via de CANbus en dus (2x) een permanente plus heeft. Wanneer dat precies ingevoerd is weet ik niet, kan zijn dat jouw wagen dat net wel of net niet heeft.

Vraag die ik wel heb is hoe je gemeten hebt dat beide draden een constante plus hebben? Ook in de tijd dat er een constante en een geschakelde plus op zat, schakelde die laatste pas na 20-30 min zonder contact uit (samen met interieurverlichting die evt aan staat) Heb je (tenminste) zo lang gewacht met meten?

LWokke

Nieuw lid
Ik heb niet 30 minuten gewacht met meten. Wist niet dat het systeem zo werkte.

Maar sinds de andere radio is na een paar dagen wel mijn accu leeg. En met een tijdelijke oplossing kon ik de stroom zelf onderbreken. Waardoor de accu niet na een paar dagen leeg was. Maar dat doet het systeem niet zelf blijkbaar.

Tees

Donateur
Dan is de grote vraag welke radio je geïnstalleerd hebt? Ze werken namelijk niet allemaal via CANbus, en dan blijft ie idd aan staan. Niet raar dat de accu dan binnen een paar dagen leeg is.

Bovenaan Onderaan