Is verkopen van een auto echt zo moeilijk?

EdK

Forumguru
Je bent me voor Rosinfield.
En dan de reacties van sommige mensen.
Er zijn mensen die het al heel gewon vinden.
Wel ik ga er nog steeds vanuit dat als ik 5 minuten voor sluitingstijd ergens binnenkom dat ik normaal geholpen wordt.
Zo niet ?? wel einde oefening for ever !

Zou wel eens bij mensen die het hier als normaal zien thuis willen werken, en dan bv 15.50 uur de groepenkast spanningsloos gooien en beginnen met wisselen en dan als hij er net af is dus 16.00 uur zeggen, Zoooo mijn werkdag zit erop u ziet me morgen weer terug en dan heeft u ook weer spanning.
Als u licht wil hebben dan moet u maar even naar de super gaan voor batterijen en waxine lichtjes.
En als ze dan commentaar hebben, erachteraan zeggen van "houdt u niet van een een romantische avond met uw man cq vrouw ??
 

EdK

Forumguru
afhankelijk van mijn werktijden !
Maar in installatie wereld normaal van 07.00 tot 16.00
En veel burgerwerk zijn de tijden een uur doorgeschoven.
En afhankelijk van noodzaak zou ik er inderdaad aan beginnen, maar normaal wel afmaken al worden dat uiteraard overuren.

Maar hoe zou jij reageren als autoverkoper ( fictief ) en ik kom 5 minuten voor sluitingstijd binnen met idee nog even een wagen te bestellen.
Ga jij dan als verkoper die koop aan ? of zeg je u komt maar op een normale tijd terug ?
Wel in laaste geval ben je mij als klant volledig kwijt !

Ik ben binnen de sluitingstijd binnengekomen en wens gewoon geholpen te worden.
Al loopt het dan een uur uit !
Als jij dat als verkoper niet wil dan moet je een uur ervoor al je deuren sluiten en de klanten die nog binnen zijn afhandelen en dan naar huis gaan !
 

corsaar

Senior Member
Maar hoe zou jij reageren als autoverkoper ( fictief ) en ik kom 5 minuten voor sluitingstijd binnen met idee nog even een wagen te bestellen.
Ga jij dan als verkoper die koop aan ? of zeg je u komt maar op een normale tijd terug ?
Wel in laaste geval ben je mij als klant volledig kwijt !

Het is niet netjes om zo laat binnen te komen, maar ik heb heel wat
keren een uur tot anderhalf uurna sluitingtijd met een klant gezeten.
 

Wasmachineman

Forumguru
Een verkoper, of hij nou auto's verkoopt of wasmachines, wil maar 1 ding....verkopen! En als hij dat niet wil doen, al is het 1 uur of 5 minuten voor sluitingstijd dan is het een nepverkoper, vind ik! Alleen maar mooi weer spelen en als je bijna naar huis kan, geen tijd meer willen steken in je werk, als zijn baas dit hoort krijgt 'ie een knal voor zijn kop. En terecht!
De ene dag maak je meer uren, de andere dag nog meer en de volgende dag weer minder!
 

EdK

Forumguru
Het mag dan niet netjes wezen, maar ik blijf bij het standpunt dat ze een sluitingstijd aangeven en binnen die tijd kan ik binnenlopen !

Dan moeten ze een uur eerder de deuren alvast sluiten zoals ik al zij.
Als voorbeeld, mijn kapper waar ik kom sluit de deuren ook rond 15.00 uur en de klanten die dan nog binnen zitten worden dan nog geholpen.
Zijn ze rond 17.00 uur klaar met knippen en schoonmaken en kunnen dan naar huis.
En dit systeem werkt perfekt ! voor beide kanten.
Dit kan net zo goed bij een autodealer, zijn ze na opruimen klaar en richting huis die zij voor ogen hebben !
Nu is het zolang mogelijk open blijven om te scoren en wel meteen naar huis willen en geen klant verder helpen.
In mijn ogen creeëren ze het probleem zelf !
 

EdK

Forumguru
Ach vanaf heden kun je dus rustig een auto daarkopen want dat doen ze echt niet meer !!?
 

Captain Hook

Forumguru
Het mag dan niet netjes wezen, maar ik blijf bij het standpunt dat ze een sluitingstijd aangeven en binnen die tijd kan ik binnenlopen !
Je geeft zelf al aan dat het 'niet netjes is' maar ze moeten je maar helpen?

Een goede verstandhouding komt natuurlijk van twee kanten! Ik zou me zelf ook niet prettig voelen als ik ergens 5 minuten voor sluitingstijd binnenkom wetende dat ik NIET binnen 5 minuten weer weg ben...

Kijk, 5 voor 8 bij de AH binnen komen lopen voor een vergeten pak melk vind ik heel wat anders dan om 5 voor sluitingstijd bij een autoboer binnen komen lopen om nog ff op m'n gemak een nieuwe bolide te gaan uitzoeken...
Desnoods maak je een afspraak daarvoor om rustig op je gemak, op een tijdstip dat het beiden schikt, e.e.a. te bespreken.

Maar 'eisen', 'moeten', 'verplicht' zijn; allemaal van die begrippen die een goede verstandhouding niet bevorderen. :smiley29:
 

corsaar

Senior Member
Verkopen is heel moeilijk er moet namelijk een team staan 1 verkoper
kan het voor het hele bedrijf verknaleen terwijl de anderen wel goed zijn.
Vandaag een heel epistel gemaild naar de dealer. Of ze er van leren ?
Waarschijnlijk niet de schuld ligt bij de klant.
 
Bovenaan Onderaan