Is dit onderdeel nog te bestellen? (handvat deur)

ramniv

Senior Member
Bij de passagierdeur geeft het "handvat" erg af. Hetgeen wat je vastpakt als je de deur dichtdoet van binnen. Is dit onderdeel ergens te bestellen en weet iemand toevallig de naam/het nummer hiervan.
En is het makkelijk te vervangen of kan ik dit beter door een dealer laten doen?

Dank voor het meedenken.

IMG_2766.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_2767.jpg
    IMG_2767.jpg
    853 KB · Weergaven: 15

johan72

Actief lid
@ramniv, meestal is het wel te bestellen. echter dan heb je wel wat meer gegevens nodig dan wat jij nu geeft.
De deurpanelen en bijbehorende onderdelen zijn in verschillende kleuren en soms ook uitvoeringen.
Een auto dealer zal aan de hand van de VIN het exacte onderdeelnummer kunnen bepalen.
Een keertje naar de onderdelen balie van de werkplaats van je favoriete auto-dealer gaan.

Je kunt ook zelf op zoek gaan in ETKA online.
https://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1
Klik links op de optie CarProg2

Bovenin kun je op merk, model en modeljaar zoeken.
Je hebt in jouw bericht helemaal niks van details opgegeven dus je zult zelf moeten zoeken..

2020-08-01_18-23-54.png

ik zelf zou naar een autosloop of autodemontage bedrijf gaan.
Scheelt flink in kosten en je weet zeker dat je het juiste onderdeel hebt.
En je kunt zien hoe de constructie in elkaar zit.
 

Cordoba

Forumguru
Ik zou niet met Dasty aan de slag gaan, ook omdat dit behoorlijk corrosief is, en er behoorlijk wat elektrische bedrading, connectoren en schakelaar in het portier verwerkt zitten. Wat geeft precies af en welke kleur?

Zoals johan al aangeeft kun je ook gewoon op de sloop zoeken, en via dit linkje kun je zelfs foto's vinden van de potentiele donorauto (wel vooraf bellen of het onderdeel nog beschikbaar is)
 

Chrisjemol

Forumguru
er zijn ook ervaringen met ali-express deur handvaten
kan je gewoon nog kopen en is harder plastic, waardoor het nooit meer zo gaat plakken en afgeven
kan je in de verschillende kleuren bestellen
(is op dit forum ooit al eens voorbij gekomen en degene die het had besteld was er enthousiast over)
 

EdK

Forumguru
er zijn ook ervaringen met ali-express deur handvaten
En zijn ze ok een beetje maatvast dan ??
Die chinezen zijn daar wat minder precies in ....
Kopiëren kunnen ze wel maar goed kopiëren hebben ze vaak nog problemen mee....
Zelf me een derde remlicht ondervonden voor een caddy !
Heel goed na gemaakt , alleen niet fatsoenlijk te monteren en uiteindelijk maar met sicaflex vastgezet....
 

Chrisjemol

Forumguru
reacties waren hier goed
voor mijn broertje zijn passat 3c ook alle handvaten voor en achter (vanwege zelfde euvel) vervangen door ali express varianten en pasten stuk voor stuk zoals OEM
 

ramniv

Senior Member
Ik ga het eens bekijken!

Gaat trouwens om een skoda superb 3T uit 2009 (zwart leer)
 

Cordoba

Forumguru
Ik ga het eens bekijken!

Gaat trouwens om een skoda superb 3T uit 2009 (zwart leer)

Handgreep is toch gewoon kunststof? Bij jouw auto in zwart, maar soms ook beige/wit, of pearlgrey Perl Grau zoals Vag dat noemt.
Hier bijvoorbeeld een exemplaar dat in Medemblik op de sloop staat:
38b5133b7d303a11f5787e518d3eeb91.jpg

En hier een beige versie die in Rotterdam staat:
eb6bd0b386c97902f91fec42240f2094.jpg
 

Eltjo

Forumguru
Ik heb bij Ali een voor-set voor €27 besteld die er naar volle tevredenheid nu een jaar in zit. Als het nu links plakt, doet die over een tijdje rechts ook wel, dacht ik.
Met Dasty heb ik ook geprobeerd maar zonder succes. Daarom een setje besteld wat iets goedkoper was dan 2 los die onder de €22 zonder Btw grens zitten. Dat bedacht ik later dus pas, maar gelukkig hoefde ik geen invoerrechten te betalen +administratiekosten want dan was het juist duurder geworden dan los bestellen.

Een lipje moeten afbreken omdat het anders niet paste. De kleur is ook identiek aan het origineel.
Ik begreep van iemand dat de originele grepen tegenwoordig ook zonder die zacht en plakkerig wordende rubberachtige laag wordt geleverd.

Topic gevonden (bleek hem zelf gestart te hebben - duh!) maar weet even niet hoe ik op deze eipad een goede link moet neerzetten, zoek maar op de titel
Armsteun-deurgreep kunststof plakt
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Het zou je verbazen wat de dealer nog kan leveren voor je.

Ik heb 1 of 2 jaar geleden nog precies zo een handgreep van het portier voor mijn O1 besteld. En de prijs viel me ook mee moet ik zeggen.
 

VAG-man

Forumguru
Daarom een setje besteld wat iets goedkoper was dan 2 los die onder de €22 zonder Btw grens zitten. Dat bedacht ik later dus pas, maar gelukkig hoefde ik geen invoerrechten te betalen +administratiekosten want dan was het juist duurder geworden dan los bestellen.

Ik vraag in zo'n geval of de verkoper een lager bedrag wil aangeven op het pakket. Is tot nu toe altijd gelukt. Ze denken graag met je mee. Sommigen doen dat al standaard.
 
Bovenaan Onderaan