Is dit niet een beetje vreemd

Hoi,

Oom van mij rijdt een O2 elegance BL voor het werk. Auto staat achterom in de tuin, afgesloten door een elektrische tuinpoort. 's morgensvroeg ingebroken, Columbus weg!!:mad::mad: Nu zit er inmiddels een nieuwe Columbus in, maar..........
Telefoon hoeft niet opnieuw te worden gepaired. Alle telefoonnummers staan nog in het systeem,behalve de nieuwe die erbij zijn gekomen na de diefstal. Voorkeuze zenders staan ook nog in precies dezelfde volgorde... Vertel het mij maar, wat is hier gebeurd. (Columbus supernetjes weggehaald, totaal geen schade aan dashboard of wat dan ook) zender van tuinpoort gescimmed?? Tevens ook zender van AB van O2 gescimmed??

Ik hoor het wel..

Groetjes

___JC___

Forumguru
Huh? Dan heeft ie dezelfde Columbus van de dealer gehad?!?
Ik zou proberen het serienummer van de oude Columbus te achterhalen (op de nota?) en vergelijken met deze...

hemi24

Forumguru
Telefoon kan ik nog verklaren, aangezien de BT een los onderdeel is wat los staat van de Columbus, maar de voorkeuze zenders...?!?

Je oom doet verder niet aan slaapwandelen? ;)

___JC___

Forumguru
Heb dr nog even over nagedacht, maar het telefoonboek zal in je boordcomputer zitten (carkitt) en niet in de Columbus. Het kan best dat daar ook de voorkeurszenders in opgeslagen worden. Dan is het een logische verklaring. Er moeten wel meer mensen zijn die inmiddels een nieuwe Columbus hebben door diefstal dus die moeten dit dan ook hebben gehad lijkt me. Ik ben nog met mn eerste Columbus bezig... *klopt af op hout*

Kan ik inderdaad mee leven met dat laatste.

Telefoonnummers en voorkeurzenders worden buiten de Columbus om opgeslagen.

Wij gaan verder wel even achter het serienummer aan.
Alvast bedankt voor de reacties...

Ps. Is het al Januari? :koffie:

En dan nog wat.... "nieuwe" Columbus werd geleverd zonder instructieboekje en toen mijn oom er naar vroeg moest deze worden besteld??????? En de "nieuwe" wordt geleverd met een oudere versie dvd terwijl in de oorspronkelijke Columbus de nieuwe versie dvd zat????

Beetje vreemd allemaal, niet?

hemi24

Forumguru
wat is "oud" en wat is "nieuw" te noemen qua versies van de DVD?

Een nageleverde Columbus schijnt 9 van de 10 keer een "refurbished" item te zijn...

Of de voorkeuze ook bij de Columbus aan de gebruikte sleutel hangt, durf ik zo niet te zeggen, bij de Amundsen wel. Om dat te checken zou ik de sleutel eens uit de la van de vrouw moeten pakken.

Oud bedoelde ik de Columbus die bij aflevering erin zat. De nieuwe is die die na de diefstal erin is gezet...
Of bedoelde jij de versie?
Oud: daar zat 6.1 in en de nieuwe na diefstal 6.0?

Zou dat kunnen?

MarcoO2

Forumguru
Hm, vreemd verhaal... Ik heb ook eens een nieuwe columbus gehad. Dat je de telefoon niet opnieuw hoeft te pairen klopt wel (is een losse module), maar ik was al mijn voorkeurzenders en instellingen gewoon kwijt!

Stond er nog iets op de harde schijf?

VEEJAY

Forumguru
Wel slim om de voorkeuzezenders niet in de Colombus op te slaan, anders blijf je opnieuw instellen iedere keer als ie weer gejat wordt.. Zeer irritant is dat.

hemi24

Forumguru
Worden de voorkeuze zenders niet op de sleutel opgeslagen?

Vandaag m'n eigen sleutel in de la laten liggen en de sleutel van de vrouw meegenomen: Columbus maakt geen enkel verschil (i.t.t. de Amundsen).

De radio ging rustig verder met Radio538 en had gewoon alle 24 voorkeurszenders in het geheugen zoals bij mij ook het geval is.

Alle opties in het maxidot staan ook gewoon zoals ik ze normaal heb staan.

Volgens mij kunnen we het verhaal met opslaan van gegevens op de sleutel v.w.b. de Columbus wel ontkrachten... ;)

Vandaag m'n eigen sleutel in de la laten liggen en de sleutel van de vrouw meegenomen: Columbus maakt geen enkel verschil (i.t.t. de Amundsen)

Dus zijn "goedkopere" broertje heeft wel die verschillende sleutel functie? Mmm...

Edit:
Personalisierung​
Uw voertuig kan maximum met vier sleutels zijn uitgerust. Individuele instellingen van
het apparaat worden altijd toegewezen aan de sleutel die op dat moment in het
contactslot steekt. In de praktijk betekent dat, telkens wanneer u een andere wagensleutel​
gebruikt, de instelling wordt overgenomen die aan die sleutel is toegewezen...

nomad

Senior Member
Columbussen die nageleverd worden zijn anders dan de af-fabriek modellen. Dit worden ook wel de witte-doos columbussen genoemd.

Inderdaad zijn het 9 van de 10 keer gerefurbhiste modellen (dus opknappertjes van anderen) met een beperkte garantie. Ze zijn ook vaak goedkoper dan de gewone columbus qua inkoop, maar daar merkt de eindgebruiker niets van.

De enige manier om te checken is serienummers en typenummers te noteren bij aflevering. Laat dus altijd kanaal 50 vrijschakelen in Stg. 37.
Dan ben je nergens en van niemand afhankelijk.

Telefoonnummers worden opgeslagen in de BT module onder de stoel. Voor zover ik weet worden de voorkeuze zenders nergens opgeslagen. Echter als de dealer consequent is met het instellen van voorkeuzezenders bij aflevering is dat geen toeval meer.

Dus zijn "goedkopere" broertje heeft wel die verschillende sleutel functie? Mmm...

Edit:
Personalisierung​
Uw voertuig kan maximum met vier sleutels zijn uitgerust. Individuele instellingen van
het apparaat worden altijd toegewezen aan de sleutel die op dat moment in het
contactslot steekt. In de praktijk betekent dat, telkens wanneer u een andere wagensleutel​
gebruikt, de instelling wordt overgenomen die aan die sleutel is toegewezen...

Volgens mij werkt dit alleen in combinatie de elektrische stoelen, zoiets heb ik ooit horen zeggen., kan iemand dit bevestigen \ ontkrachten...?

EdK

Forumguru
Om even over die zenders te hebben.
Toen je oom de nieuwe wagen kocht met de columbus , heeft de dealer je oom toen niet een papiertje gegeven waar hij de voorkeuze zenders op kon / moest zetten zodat de dealer deze als service er alvast in kon zetten ?

Dit gebeurde namelijk wel bij mijn dealer.

En als deze dealer zin administratie goed op orde heeft dan zal hij dat papiertje nog gehad hebben offf al overgetypt en staat het in het computersysteem van hem als naslag van de heer Oom van Roforce

Bovenaan Onderaan