Is de dubbele laadvloer los te bestellen en zelf in te bouwen?

Huubkuh

Nieuw lid
hallo forum leden,
weet iemand of de dubbele laadvloer voor de octavia III (zoals in de business edition) los na te bestellen is en zelf in te bouwen?
In de skoda webshop zie ik geen mogelijkheid om die te bestellen.
 

Flem_nl

Forumguru
De vraag is of je het echt gaat gebruiken. Heb het 5 jaar gehad (speciaal besteld als optie) en uiteindelijk heeft het altijd omlaag gelegen omdat ik dan de meeste laad ruimte had
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik vind die vloer ideaal, blij dat ik hem als extra heb bijbesteld. Normaal gesproken heb ik een vlakke laadvloer met de vloer omhoog. Met de vakanties gooi ik o.a. de voortent en kleden onder de dubbele vloer.
 

Duijzer

Donateur
Ik heb hem ook. Prachtige oplossing. Maar achteraf inbouwen is wel een ding hoor. Je hebt behoorlijk wat onderdelen nodig, andere bekleding etc. Ik denk als je dat allemaal uit gaat zoeken, je schrikt van de kosten. Bij de O2 kon hij er gemakkelijk weer uit, dat waren losse stukken die je in elkaar klikte en gewoon bovenop de standaard bekleding zaten. Maar bij de O3 zitten er extra vakken, kunststof delen, etc bij en is de bekleding onderin op maat gesneden.
Het is ongetwijfeld mogelijk, maar of je er aan wilt beginnen...

Een andere optie is om van hout zelf een dubbele laadvloer te maken en die te bekleden met zo origineel mogelijke bekleding. Minder werk, minder kosten, maar niet origineel.
 

Huubkuh

Nieuw lid
oké, niet aan beginnen dus.
ik heb beide uitvoeringen gezien en vond het wel een elegante oplossing om een vlakke laadvloer te creëren en wat standaard zaken op te bergen.
 

Garfield62

Actief lid
Ik heb welliswaar een ander model, een Karoq, maar deze was ook niet voorzien van een variabele laadvloer. En in mijn vorige auto, een Golf variant had ik die wel en dat was best handig. Soms.
Dus ik heb er zelf één ingeknutseld, van een Golf 7 Variant de laadvloer via een demontagebedrijf gekocht en de hoogte op de standaard laadvloer gemaakt van plankjes hout van 8 cm hoog. Als je de klep open doet ziet het er uit als komt het van de fabriek. Ik heb in het Karoq gedeelte daar iets over geschreven.
 

Huubkuh

Nieuw lid
ik denk er dan over om een rubber kofferbak mat voor een octavia met een dubbele laadvloer aan te schaffen en daar een plaat onder te monteren met wat zijbalkjes zoals bij Garfield62.
 

catch me

Forumguru
Vindt t ook een super optie, heb t ook in mn o3, alle losse zooi kan er mooi onder, ook met de vakanties enzo, denk dat het zelf momteren ook wel meevalt, zou gewoon eens een aantal sloperijen benaderen of kijken op www.schadeautos.nl en dan bij onderdelen.
is denk ik best wel een en ander gebruikt te vinden.
 
Bovenaan Onderaan