Is de dsg7 voor de kodiaq een natte of droge bak?

Jvdbosch

Nieuw lid
Normaliter is de DSG7 bij VW een droge bak, als de Kodiaq ook een droge bak is, dan zou ik dat zeer tragisch vinden. Zou mij erg tegenvallen van Skoda.

Daar ik tientallen Skoda automaten heb gehad en nog heb, is mijn ervaring zeer slecht met DSG 7 en zou ik nooit een 2.0D ltr DSG7(droge bak) aanraden.

Heb momenteel 3 VW caddy met DSG7 in gebruik hebben alle rond 240k een revisievak gehad (en dan heb ik nog geluk, volgens collega's is normaal rond 175k) wij gebruiken begrenzers.

Heb momenteel 6 Skoda's met DSG6 350k probleemloos en nog prima werkend.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik begreep dat dit een nieuwe natte DSG7 bak is; omdat ik me al afvroeg hoe dat samen kon gaan met een 2.0 tsi die iemand hier heeft besteld
 

cortrans

Forumguru
Volgens de configurator is het een DSG 6 bak......
2572f0y.jpg
 

hemi24

Forumguru
Nu wordt het interessant:

De Seat Ateca, die van dezelfde band rolt als de Kodiaq heeft 3 verschillende DSG-versies:

DQ-200 (7-droog) voor de 1.4 TSI;
DQ-250 (6-nat) voor de 1.4 TSI 4x4;
DQ-381 (7-nat) voor de 2.0 TDI's.

Volgen we het nog een beetje?

Screenshot_2017-01-18-19-57-55.png
 

Frenk21

Forumguru
Ik ga ervan uit dat de Kodiaq 1.4 150pk de dsg6 heeft. Dit aangezien de Seat de dsg7 heeft en veel minder aanhangwagengewicht mag hebben. De dsg6 kan dus veel meer Nm hebben. Motorisch zijn ze gelijk voor zover ik weet.
Dus geen foutje maar een bewuste keuze van Skoda.
Of ze moeten ook de dsg7 natte bak in de 1.4 150pk zetten;)
 

CDK

Forumguru
@Jvdbosch, don't worry! Zoals reeds gezegd is de DSG 7 in de Kodiaq een bak met natte koppeling. Niets mis mee en prima geschikt voor motoren met een hoog koppel.
 

Cees33

Forumguru
Kreeg net te horen dat mijn O3 FL 2.0 TDI DSG toch een DSG7 krijgt ipv een DSG6 zoals staat in de brochure. De combi (nog) niet maar de HB dus wel. Ik vraag me dan af welke DSG7 het dan is, droog of nat? Volgens de dealer dezelfde als in de kodiaq. Die is volgens mij met de natte koppeling (DQ500)

Weet iemand hier iets meer van?
 

CDK

Forumguru
@Cees33, als dat zo is dan mag je in je handen wrijven. Die DQ500 is de beste en sterkste DSG die ooit in een Skoda heeft gezeten namelijk.
 

Cees33

Forumguru
@Corné de Kluijver ,Das mooi, dan maar hopen dat het zo uitkomt. Als het een 7 is dan zou het ook die wel moeten zijn ivm de NM's toch? Het ergste wat er nu nog kan gebeuren is dat de aanpassing in de productiestraat net gedaan wordt na de productieweek van mijn O3. Als het kan adviseer je me dan om de bestelling te vertragen zodat die DQ500 er alsnog onder komt?
 

CDK

Forumguru
@Cees33, De DQ250 met 6 verzetten is ook een goede bak, maar de DQ500 met 7 verzetten is verfijnder, persoonlijk zou ik bij een privé aankoop daar wel een maand of 2 langer op willen wachten, maar nogmaals met de 6 bak is qua kwaliteit niets mis.
 

Cees33

Forumguru
Thanks!! Blijft nog steeds onduidelijk. Toch raar als je een auto besteld van 38k dat je niet weet welke DSG eronder komt. krijg ook tegengestelde berichten! Ik blijf het maar vragen!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cees33

Forumguru
In Frankrijk krijg je vanaf week 27 een dq381 7 dsg op je S3. Misschien komt deze dan ook op mijn O3....
 

CDK

Forumguru
Dat lijkt mij meer waarschijnlijk @Cees33. Ook niet verkeerd hoor! Als Frankrijk die krijgt dan is dat voor de NL markt idem :jaja: Nu bestellen is mijns inziens sowieso pas na week 27 produceren, dus dan is er niets aan de hand lijkt me.
 

andrehj

Forumguru
Kreeg net te horen dat mijn O3 FL 2.0 TDI DSG toch een DSG7 krijgt ipv een DSG6 zoals staat in de brochure. De combi (nog) niet maar de HB dus wel. Ik vraag me dan af welke DSG7 het dan is, droog of nat? Volgens de dealer dezelfde als in de kodiaq. Die is volgens mij met de natte koppeling (DQ500)
Dat wordt dan de DQ381, die een doorontwikkeling is van de DQ250. Belangrijkste verschil is de 7e versnelling.
 
Bovenaan Onderaan