Is 125PK voldoende voor een Kodiaq?

Beste Skoda rijders,

Zoals te lezen in een ander topic, denk ik/denken we na over een Kodiaq occasion. Nu weet ik dat er van de 1.4 TSI 2 varianten zijn, 125 PK en 140 PK. Is de 125 PK motor voldoende sterk? Er hoeft geen paardentrailer achter ofzo ;), maar 'gewoon' af en toe een aanhangwagen/fietsendrager. Voldoet de motor dan?

En zijn er caravantrekkers die een 125 PK motor hebben in de Kodiaq? Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Ik heb de 125 PK voor een periode van 4 jaar gehad. Is prima te doen. Je hebt geen strepentrekker maar is dat nodig. Ben een aantal keren met een grote Hapert aanhanger naar DK en de Ardennen gereden zonder morren. Je kunt er prima mee rijden maar wil je net een beetje extra porrie voor het een of ander zou ik de 140 kiezen of de 125 laten kietelen naar 150 PK. Succes met kiezen.
 

EdK

Forumguru
Weet niet waar jij kijkt maar als ik op de Skoda site kijk dan kom ik 2 versies tegen
De handbak en de DSG bak en beide 150Pk en in benzine uitvoering
De eerste 2 modellen heb je keuze in handbak en DSG en de laatste alleen de DSG maar dus allen 150Pk
 
Ik zou zeggen: "ga er eens mee rijden". Dan merk je het wel.
Voor mij zou het te weinig zijn. Ik vind de 150PK al niet overbemeten. Ik heb een DSG en die is lekker lui. In Sportstand of met een flink rechtervoet is hij pas vlot te noemen. Afgelopen vakantie met 5 man, kofferbak vol én dakkoffer ging het prima maar niets over.
Het is erg persoonlijk en afhankelijk van je gebruik en wensen.
 
Ik heb een 2018 met de 125 pk. Maar wel laten tunen door VAGtechniek in Neunen. Voor een volgeladen auto zal het autoweg rijden geen probleem zijn. Maar aangezien wij naar Italiaanse bergen zijn geweest, was ik ben er zeer blij mee dat ik had gedaan. Nu ongeveer 160-170 Pk met 280 Nm.
 

Jer

Nieuw lid
Ik volg Fabian77. Wij hebben een Kodiaq (j2020) 150pk/250nm 1.5tsi dsg. 2 volwassen + 2 kinderen en vol bagage onderweg op vakantie is dat zeer zeker oké. Op de Duitse Autobahn of op de kronkelige Oostenrijkse wegen zou je soms toch liever de 190pk versie (of de vRS) hebben. Voor een 2paards paardentrailer kom je eigenlijk ook net tekort. 1-paards of 1,5 paardstrailer zou geen probleem mogen zijn.
 

Jer

Nieuw lid
Da's nou net wat TS niet nodig heeft...
Klopt... was om een idee te geven van aanhangwagen/trekkracht. Ik zou twijfels hebben bij zo'n grote stoere wagen met 'slechts' 125pk maar misschien zijn we de laatste jaren te verwend geworden wat betreft pk wedloop.
 

EdK

Forumguru
Ik volg Fabian77
Je weet dat stalken verboden is ??
laatste jaren te verwend geworden wat betreft pk wedloop.
Hoe lang heb je geslapen ??
Die wedloop is al een tijdje over hoor.....
V8 en V6 is 3 in lijn geworden met wel 1000CC
Maar goed om wat te trekken kun je beter wat meer Nm hebben dan die paarden die je te eten moet geven.... :koffie:
 
  • Leuk
Waarderingen: Jer
Bovenaan Onderaan