Ipod verrassing

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb tot nog toe vaak de nodige problemen gehad om muziekbestanden precies zoals ik wil op een memory stick te krijgen, om die via de Amundsen af te spelen. Vermoed dat het te maken heeft met het feit dat ik een Mac gebruik om de sticks te laden. Ik ging er van uit dat er, bij het ontbreken van een MDI aansluiting, geen mogelijkheid is om muziek via mijn Ipod classic af te spelen. Wie schetst echter mijn verbazing toen ik het ging proberen en het zowaar wel lukte. Gewoon de Ipod verbinden met de USB aansluiting van de Amundsen, in het schermpje van de Ipod komt Skoda te staan en de afgespeelde muziek info in het Amundsen scherm. Je kunt voor en achteruit scrollen. Alleen wel van te voren de afspeellijst van de Ipod selecteren die je wilt hebben. Ik was hierdoor aangenaam verrast; eigenlijk wel zo gemakkelijk
 

Rallye

Forumguru
Gefeliciteerd! Bij een MIB Amundsen als jij hebt speelt het hele MDI-verhaal niet meer (behalve in de eerste Octavia III’s waar je ook een speciale aansluiting voor Apple nodig had. MDI was vooral bij de de oudere apparaten, zoals de Swing etc. in de Octavia II, de Superb II en de Fabia II.
 

AndreM

Forumguru
Kom heb het ook geprobeerd op die manier @Rosinfield, maar vind de oplossing om de muziek op een SD card te zetten handiger.
Met gebruik van een SD card kan je de muziek scrollen op het scherm of is te bedienen via het stuur.
Gewoon een complete top 40 in een map en draaien maar.
En heb je op die manier ook geen snoertjes extra lopen over je dashboard.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat snoertje stoort me niet. Verder is het denk ik een kwestie van persoonlijke voorkeur. Wat mij er prettig aan lijkt, is dat ik via de Ipod gewoon de afspeellijsten kan gebruiken die ik daar heb aangemaakt. En dat ik niet eerst bestanden hoef te gaan overzetten. Ga het maar eens proberen zo.
 

EdK

Forumguru
verschillende mensen met verschillende wensen......
Wel Opa ben blij dat je weer op ontdekkingstocht bent gegaan met je Fabia Dorus.....
Ga zo door met testen en publiceren , scheelt mij weer boel werk als het juiste voorbij komt..:pardon::lezen::cheers:
 

Henrik

Forumguru
Ik heb ook altijd muziek vanaf de iPod / iPhone (werkt hetzelfde namelijk) gespeeld in de auto. Maar sinds ik Spotify gebruik vind ik het wel zo onhandig om muziek eerst vanaf een computer op een mobiel device te zetten. Om het vervolgens in de auto af te kunnen spelen. Ik zou echt geen reden meer kunnen verzinnen om nog muziek over te zetten in plaats van te streamen.

@Rosinfield misschien heb jij hier wel een goede reden voor?
 

Rosinfield

† In Memoriam
[USER=3313 zei:
@Rosinfield[/USER] misschien heb jij hier wel een goede reden voor?
Nee, zeker niet, vooral omdat er dan vaak van van alles mis gaat met afspelen. En dat hoeft dus niet omdat ik alles al op die Ipod heb staan. Die heb ik nu eenmaal al.
Maar idd streamen is natuurlijk tegenwoordig de manier. Waarschijnlijk kwestie van leeftijd ook dat ik daar maar niet meer aan begin
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Rosinfield

† In Memoriam
Het werkt dus perfect, alleen deed het scherm van de Amundsen het niet meer vandaag (radio speelde gewoon en ook volume was te regelen). Ik vermoed dat je in dit het geval de usb kabel echt op de veilige manier moet verwijderen. Had die er gewoon uitgetrokken. We zullen zien. In elk geval ook proefondervindelijk kunnen vaststellen hoe je het scherm weer terugkrijgt; aan/uit knop ingedrukt houden.
 

EdK

Forumguru
aan/uit knop ingedrukt houden
Dat is de reset van de unit
Heb ik ook in begin één maal moeten toepassen toen me navigatiedeel even flink van het padje was...
Moest links af van het meer naar een zijsloot in Friesland terwijl ik in Overijssel was....:pieker:
 
Bovenaan Onderaan