Ipod in octavia demarrage/ via een Ice Link plus en VDO Dayton ms4300

Alphons12

Nieuw lid
Bovenstaande configuratie heb ik in mijn Skoda Octavia.

Tot nu toe ben ik niet overtuigd van de kwaliteit van de muziek zelf, het geluid dat deze configuratie brengt. Het lijkt alsof veel nummers klinken alsof ze worden afgespeeld op te kleine boxen voor de versterker, veel resonance, overbelasting, qua geluid. Met de muziek via de radio heb ik dat euvel niet.

Iemand een tip over het hoe en waarom van deze problematiek? Het lijkt ook dat veel gedownloade muziek slechter klinkt dan geripte muziek.

Ben benieuwd.

Klinkt de Ipod "gewoon" wel goed? Heb je wellicht een equalizer instelling aanstaan in je Ipod?, Wat is de bidrate (te zien in Itunes) van de muziek die je afspeelt? Voor wat betreft de bidrate, deze zou ik minimaal op 192 kbps willen en liever nog 320. Nadeel is wel dat hoe hoger de bidrate, hoe lager de compressie, dus hoe meer ruimte.

Alphons12

Nieuw lid
Ja, normaal, dus met de hoofdtelefoon of op de thuisstereo klinkt de ipod uitstekend.

Ik dacht eerlijk gezegd dat bitrate vanaf 126 nauwelijks is te onderscheiden van elkaar. Althans, op de thuisstereo is dat niet te onderscheiden. Zou dat vanwege de combinatie in mijn auto wel relevant kunnen zijn (vanwege de software van de icelink bijvoorbeeld)?

'Normaal' zou toch moeten zijn dat het geluif hetzelfde zou moeten klinken als de radio, zo niet beter.

EQ van ipod staat uit, voltage icelink op 2 volt (klinkt bij 4 volt nog meer 'overbelast')

Ik ken de icelink niet, maar wellicht heb je daar ook nog verschillende ingangsimpedanties? Als ik je reactie lees, lijkt het een gevalletje "overstuurd ingangssignaal". Ik begrijp dat je de ipod via de hoofdtelefoonaansluiting op de icelink doet? Wat gebeurd er dan als je het volume van de ipod naar beneden doet, verdwijnt dan de slechte kwaliteit?

Ik heb een VDO MS4200RS en ik heb hetzelfde alleen ipv de ice-link heb ik het met bepaalde cd's. De radio geeft nooit problemen met resonanties maar cd's wel. Zeker de wat zwaardere nummers. Met andere radio's (dit is de 3e in deze octavia) had ik dat nooit.

Ligt misschien aan je VDO installatie.

Bovenaan Onderaan