IPhone personal hotspot

fagend

Lid
Hallo,

Even een specifieke iPhone vraag: mijn Columbus (O3 FL) verbindt nooit automatisch met mijn iPhone (7 met laatste iOS) personal hotspot. Ik vermoed eigenlijk eerder een iPhone probleem dan Skoda probleem.

Als ik op de iPhone naar de Settings ga en dan naar personal hotspot, dan verbindt hij wel. Ik moet het dus niet aan en uit zetten, gewoon naar die Settings pagina gaan volstaat. Niettemin wel vervelend natuurlijk.

Nog mensen met deze ervaring? En liefst iemand die een oplossing heeft natuurlijk... ;)
 

Me Zelf

Forumguru
Heb het nooit geprobeerd om met mijn auto te connecten maar ik moet altijd op deze manier mijn hotspot activeren (iphone 6s plus) om hem zichtbaar op andere apparaten te krijgen
 

CDK

Forumguru
Is inderdaad een iOS dingetje, waarschijnlijk om onnodig data verbruik tegen te gaan.
 

Bakkertje

Forumguru
De hotspot functie op m'n iphone 7 werkt vaker niet dan wel. Een keer uit en aan en dan werkt het weer, dat ligt niet zozeer aan de columbus inderdaad ..
 

N071

Nieuw lid
Ik heb exact het zelfde probleem met mijn iPhone 6s en het Amundsen systeem. Heel irritant!
 

CDK

Forumguru
Hier een iPhone 7 Plus, de hotspot werkt alleen automatisch met iOS apparaten met een zelfde Apple ID of die zijn gekoppeld aan het 'gezin' is mijn ervaring.
Als mijn hotspot aan staat onderweg en ik zet m'n MacBook aan heb ik automatisch verbinding. Neemt m'n zoon z'n iPad mee in de auto werkt dat ook automatisch.
Neem ik moeder en / of schoonmoeder mee onderweg die geen data abbo hebben op hun telefoon dan moet ik ook naar de hotspot pagina om het netwerk voor hun zichtbaar te krijgen.
 

N071

Nieuw lid
Hier een iPhone 7 Plus, de hotspot werkt alleen automatisch met iOS apparaten met een zelfde Apple ID of die zijn gekoppeld aan het 'gezin' is mijn ervaring.
Als mijn hotspot aan staat onderweg en ik zet m'n MacBook aan heb ik automatisch verbinding. Neemt m'n zoon z'n iPad mee in de auto werkt dat ook automatisch.
Neem ik moeder en / of schoonmoeder mee onderweg die geen data abbo hebben op hun telefoon dan moet ik ook naar de hotspot pagina om het netwerk voor hun zichtbaar te krijgen.

Dat klinkt heel plausibel. Mijn Ipad, met identieke AppleID, maakt namelijk automatisch en feilloos connectie met de hotspot op mijn telefoon. Maar in de auto moet ik de hotspot op mijn telefoon altijd een zetje geven en dan nog komt de connectie maar moeizaam tot stand.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan