iPhone 5 bluetooth storing

dieselll

Nieuw lid
ik heb problemen met de connectie van m'n iphone 5 op de bluetooth in de auto. Hij maakt wel verbinding, maar kan vervolgens niet bellen over de carkit. met de iphone 4 totaal geen last, maar nu wel.

is er een update te krijgen of zo ? iemand hier ervaring mee ?

Gr. Nick

Ger van Dalen

Nieuw lid
Zelf in bezit iPhone 4s, en de Columbus is niet altijd betrouwbaar soms wel bellen maar gebeldt worden word niet aan gegeven ook geen geluid via het mobiel

Kan je even aangeven over welke carkit/model het gaat? Zo is het wel erg veel gissen.
Er is al wel een topic over IOS6 en de mdi, mogelijk is het gelink met het besturingssysteem. Zou het mogelijk zijn om te testen met een iPhone4(s) met IOS6? Dan kan je dit al eventueel uitsluiten.

Bakkertje

Forumguru
Hij heeft een amb bussline met amundsen+;)
En dan blijft het de vraag of hij een losse Bluetooth module heeft of dat er gebruik gemaakt wordt van de Bluetooth module in de amundsen+. Die in de amundsen ( mits aanwezig) is gewoon een parrot module..

dieselll

Nieuw lid
Ik weet niet van Die Ger van Dalen te melden heeft ???

Bedankt voor je reacties Bakkertje, ik heb inderdaad een Admundsen maar dan is de Bluetooth module er na aflevering ingebouwd. Ik heb hiervoor altijd met een iphone 4 gewerkt en naar alle tevredenheid ! Nu met de 5 geeft het problemen. Als ik het volume maximaal zet hoor ik het heeeel ver weg. Soms gaat het wel goed, maar kan hij er later uit knallen !

Bakkertje

Forumguru
Er bestaan meerdere mogelijkheden om mbv de Amundsen via bluetooth te kunnen bellen. Er zijn 2 types originele bluetooth modules, 1 op basis van rsap (remote sim access protocol, maar volgens mij ondersteunen Apple devices dat helemaal niet) of een op basis van HFP (hands free protocol). Naast originele kun je ook aftermarket bluetooth modules inbouwen.
Het wordt dus een beetje lastig om iets zinnigs te roepen als het niet bekend is welke module je hebt.
Om het nog onduidelijker te maken: de Amundsen+ heeft in sommige gevallen een geïntegreerde bluetooth module..

Ger van Dalen

Nieuw lid
Bedankt voor het uit zoeken ,nogmaals als ik zelf gaat bellen via de carekit perfect maar als ze mijn bellen reageert mijn telefoon wel maar geen geluid en carekit doet niks,maar zegt wel dat hij verbonden is met de iPhone

dieselll

Nieuw lid
Gisteren bij Swarttouw geweest voor een update van de Mobridge. De software was namelijk voor verbetering vatbaar, er waren nieuwere versies. Maar helaas heeft dit nog niets geholpen. Volgende week vrijdag moet ik weer terug, misschien weten ze dan meer.

Bovenaan Onderaan