Iphone 3gs en MDI

Ik heb net een MDI kabeltje voor de Ipod / Iphone gekocht, en aansluiten gaat prima, echter meer dan opladen doet het kabeltje niet..

Ik ging er vanuit dat ik ook de muziek nu vanaf mn Iphone kon streamen, maar dit lijkt niet te werken.. Bij het indrukken van de Media/MDI knop op mn amundsen niks meer dan: Media not available (oid).

Doe ik iets verkeerd, of ......
 
Tja, mijn Iphone heeft ondertussen firmware 4.0, maar net ook een andere oudere iPhone geprobeerd, nog niet up-to-date met 4.0, maar die geeft ook geen geluid.. Weet alleen niet welke firmware die draait ...

ach.. we blijven verder proberen, ik ga nogmaals de update uitvoeren, heb het idee dat ik die de vorige keer niet goed gedaan heb (mdi update)...
 
Update:

Ondertussen werkt de kabel zonder opgaaf van reden nu wel.. Maar ideaal is het niet.

- Bij een volgende track blijft meer dan eens de vorige track titel hangen
- 9 vd 10x bij de 1e keer connecten heb ik geen geluid, opnieuw connecten repareert dit
- Bij het aansluiten van de iphone gaat deze nooit verder waar de muziek gestopt is de keer daar voor...

Kortom.. het is een leuk oplaadkabeltje, maar voor de muziek is het bagger ....
 

nomad

Senior Member
Heb je de iPod kabel of de USB kabel waar je de ipod kabel ingeprikt hebt ?

Ik heb exact hetzelfde en het werkt perfect.
 
Hoi,


Ik heb een Ipod Touch, en die heeft geen problemen.

Is er misschien een Carkit in je auto gebouwd achteraf?
Je moet namelijk in de verloop stekker het MDI gedeelte overzetten.

Ik was dit de eerste keer ook vergeten, en dan ziet de Radio (in mijn geval Admundsen) de MDI poort niet meer.

Na het overzetten deed hij het weer gewoon.


gr. Eric
 
Ik heb de originele Ipod kabel.

Ik denk dat het te maken heeft met Ios4, het lijkt nu allemaal aardig te gaan, het enige wat nog af en toe gebeurd is dat als ik de iphone aansluit hij deze op het scherm van de iphone herkent als 'Car Bluetooth' en ik dan geen geluid heb, prik 'm er dan opnieuw aan dan zegt de iphone op het scherm "dock connector" en dan doet alles het prima :)
 

klojo80

Nieuw lid
Ik heb net een MDI kabeltje voor de Ipod / Iphone gekocht, en aansluiten gaat prima, echter meer dan opladen doet het kabeltje niet..

Ik ging er vanuit dat ik ook de muziek nu vanaf mn Iphone kon streamen, maar dit lijkt niet te werken.. Bij het indrukken van de Media/MDI knop op mn amundsen niks meer dan: Media not available (oid).

Doe ik iets verkeerd, of ......

hey Murzeltje,

ik hb sinds 3 weken m'n nieuwe octavia met MDI voor "Ipod"
en dit werkt perfect! opladen, muziek doorspoelen of kiezen, alles doet het zoals het moet.
werkt ook perfect samen m'n parrot carkit via bluetooth

ik vermoed dat je ergens met een slechte connectie zit of dat de stekker niet goed in je iphone zit.
heb het bij mijn Iphone 2g ook een paar keer gemerkt dat hij er niet helemaal inzat, dus dit even checken.
als je de fiche erop steekt, mag je hem er niet meer kunnen afhalen zonder op de 2 knopjes te duwen aan de zijkant, anders zit ie niet ver genoeg...

grtz

J
 
Bovenaan Onderaan