Introductiedatum SuperB II 2008

SkodaMan

Actief lid
Volgens Autoweek wordt de SuperB II op 26 juli 2008 geïntroduceerd bij de dealert. In maart 2008 wordt de SuperB II voor het eerst tentoongesteld op de autosalon van Genève (Ch) (6-16 maart 2008).:)
 
Volgens Autoweek wordt de SuperB II op 26 juli 2008 geïntroduceerd bij de dealert. In maart 2008 wordt de SuperB II voor het eerst tentoongesteld op de autosalon van Genève (Ch) (6-16 maart 2008).:)

hoi, dat is leuk om te weten, want mijn O2 loopt in 2008 uit de lease wat betreft kilometers, en als de Superb 2 combi er niet op tijd is dan ga ik voor een Mondeo Station Ghia, het schijnt dat die ook een leuk space dashboard krijgt zoals de Titanium versie en de 1.8 tdci gaat vervallen en dat word dan een 2.0 tdci in samenwerking met de standaard 6 bak is dat een leuke combinatie voor mij. Overigens hoop ik dat de Superb combi er dan wel is want ik ben nu wel heel tevreden over mijn O2 en de dealer Wils in Valkenswaard. Dus Skoda is favoriet op 1, maar als ik te lang moet gaan wachten niet.
 

van inkel

Forumguru
Ik zou wachten op de Superb, vind de Mondeo een mooie auto maar de
skoda is kwalitatief (objectief) een betere en mooiere auto (mijn mening).

In de mondeo op de RAI zaten al enkele interieurdelen los, of sloten niet netjes aan.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik las in de telegraaf dat de achterklep in twee delen open gaat.

Skoda Superb met tweedelige achterklep
leusden - Skoda heeft nu echt de eerste officiële foto’s van de Superb, die in maart tijdens de Autosalon van Genève als wereldprimeur wordt gebracht, naar buiten gebracht. Eerder verschenen al foto’s, maar niet waar de auto in zijn geheel duidelijk op te zien was. De auto lijkt op een sedan, maar is feitelijk een vijfdeurs hatchback. Met de klep is iets bijzonders aan de hand! Daarmee kun je van de Superb ook een sedan maken.

De huidige Superb is een echte vierdeurs sedan is, terwijl de nieuweling nu een grote openslaande achterklep krijgt. Maar die vijfde deur is heel bijzonder. Het bevreemdt Skoda dat niemand anders eerder op het idee is gekomen. "Het is zo handig," aldus topman Reinhard Jung. De klep laat zich namelijk op twee manieren openen. Als een echte vijfde deur zoals we die van een hatchback kennen. De achterruit scharniert dan met de klep omhoog (rood omlijnd). Daarnaast kan de klep geopend worden zónder dat de achterruit meegaat (geel omlijnd). Het glaswerk plus omlijsting blijft liggen. Alleen het achterste deel scharniert meer dan 90 graden open, zoals we van de huidige Superb gewend zijn. De bevestigingspunten zijn in de grote klep opgenomen, net onder de achterruit.
 

Bijlagen

  • Skoda_Superb_Klep_E_147465d.jpg
    Skoda_Superb_Klep_E_147465d.jpg
    10,4 KB · Weergaven: 38

SkodaMan

Actief lid
Geweldig hé, die dubbele klep. Het neemt mijn bezwaren van een hatchback helemaal weg. De grote achterklep van een hatchback die helemaal openzwaait naar boven is een ellende in een parkeergarage en onhandig als er water op de klep en ruit ligt omdat het geheid in je kofferbak loopt. Ook passagiers op de achterbank zijn niet blij met nat en winderig weer als die klep opengaat. De dubbele klep van SuperB lost dit op.

Met wist dit overigens al te distilleren uit de spionagefoto's die in de fabriek Tsjechie zijn gemaakt een tijd geleden.
 

LenK

Forumguru
Dit is dé feature van de SII.
Als ze dit nu goed neerzetten in de marketing kan dit unique selling-point zeker bijdragen aan de verkoopbaarheid van deze strakke bak.
Wel de voordelen van de hatchback maar niet de nadelen.
 

SkodaMan

Actief lid
Tijd voor een lijstje:

achterklep sedan:
+ licht in gewicht (niet moeilijk te openen)
+ geen verbinding met de passagiersruimte
+ geen hinderlijk lekwater bij regen
- lastig te beladen door vaste 'hoedenplank'
- grote voorwerpen zijn lastig te laden
- achterruitenwisser niet mogelijk

achterklep hatchback:
+ makkelijk te beladen door het ontbreken van een vaste 'hoedenplank'
+ grote voorwerpen gaan er gemakkelijk in
+ achterruitenwisser mogelijk
- zware klep (lastig te openen)
- verbinding met de passagiersruimte
- hinderlijk lekwater bij regen

SuperB II
+ licht in gewicht (niet moeilijk te openen)
+ geen verbinding met de passagiersruimte
+ geen hinderlijk lekwater bij regen
+ makkelijk te beladen door het ontbreken van een vaste 'hoedenplank'
+ grote voorwerpen gaan er gemakkelijk in
- achterruitenwisser niet mogelijk

Dat laatste minpuntje werken ze nog wel een keer weg!
 

LenK

Forumguru
- achterruitenwisser niet mogelijk

Dat laatste minpuntje werken ze nog wel een keer weg!

Ruitenwisser van bovenaf zou kunnen. Zoals bij deze oude lorry:
old_lorry_02.jpg


Maar helaas is dat is geen gezicht en bij een schuine achterkant zal het aerodynamisch ook wel ongewenst zijn.
 

Fabia

† In Memoriam
Of boven de achterruit bevestigen zoals bij deze politieauto:
 

Bijlagen

  • 01877.jpg
    01877.jpg
    48,6 KB · Weergaven: 31

!Škoda!

Actief lid
Bij de laguna was de ruitenwisser niet echt nodig bij een snelheid boven 30 km/h (door de aerodynamica). Misschien hier ook niet...
 

Fabia

† In Memoriam
Je hebt gelijk, het was me niet opgevallen. Nu je het weet kijk je anders naar de fotos.
 

Hetzer

Forumguru
Volgens Autoweek wordt de SuperB II op 26 juli 2008 geïntroduceerd bij de dealert. In maart 2008 wordt de SuperB II voor het eerst tentoongesteld op de autosalon van Genève (Ch) (6-16 maart 2008).:)

ik hoor toch van verschillende bronnen dat de Superb-2 pas in het najaar gaat komen, naar Nederland dan tenminste
 

SkodaMan

Actief lid
ik hoor toch van verschillende bronnen dat de Superb-2 pas in het najaar gaat komen, naar Nederland dan tenminste

Dat klopt. De introductie is in maart, de SII staat in juni/juli bij de dealers in Tsjechie en aug/sep in NL bij de dealers. Het uitrollen duurt enkele maanden.
 

___JC___

Forumguru
Zag m op een ander autoforum inderdaad.
Zal iets duurder zijn dan de Superb maar ook een hele mooie wagen hoor.
Je zal maar over anderhalf jaar een nieuwe leaser uit moeten zoeken...

- Deze passaat
- Superb 2
- Mondeo
- Nieuwe C5
- Nieuwe Mazda 6
- Of toch een A4/BMW 3serie / C klasse

Ik moet nu alvast proefritten gaan maken denk ik. :smirk:
 

JettaFreak

Actief lid
Schuin van voren lijkt het wel een ........ Mondeo.... Jakkes. Verder wel redelijk dik. En dan het artikel erbij. .....waarschijnlijk een stuk duurder dan een vergelijkbare Passat. Ik zou vermoeden dat dit nu juist is wat VW wilde. De CC zou meer een op zichzelf staand model zijn en dan gaat AW weer vergelijken. Ik zou zeggen dat de Passat er zo uit had moeten zien bij de introductie. Kijk eens naar wat Citroen heeft met de nieuwe C5. Ziet er stukken vlotter uit.

Groet,


JettaFreak
 
Bovenaan Onderaan