Frenk21

DIY Interieurlijsten wrappen

Frenk21

Forumguru
Frenk21 heeft het volgende item in de kennisbank geplaatst:

Interieurlijsten wrappen - Interieurlijsten wrappen met folie

Bekijk bijlage 58177 Bekijk bijlage 58178 Bekijk bijlage 58179 Bekijk bijlage 58180 Bekijk bijlage 58181 Bekijk bijlage 58182 Bekijk bijlage 58183 Omdat er veel leden zijn die een kodiaq hebben besteld die de interieurlijsten niet mooi zijn heb ik dit item opgestart.

De lijsten zijn makkelijk zelf met wrapfolie te beplakken.

Bij deze een aantal foto's van mijn superb2, waarvan ik de "houten" lijsten heb beplakt met 5d Carbon folie van...

Lees verder over dit item in de kennisbank......
 

Frenk21

Forumguru
Netjes gedaan hoor! :thumbsup: @Frenk21

Heb je de lijsten er af gehaald? De delen rondom je versnellingspook ook losgehaald?
@Tuulster , ik heb de lijsten op het dashbord en rond de pook eraf gehaald. Helaas was het schuifklepje niet te verwijderen, dus daar heb ik eerst een malletje voor gemaakt.
De lijsten op de deuren kunnen er niet af, dus die heb ik zo gedaan.

@Corné de Kluijver , misschien een optie mocht de tijd het toelaten;)
 
Is er al iemand met ervaring hoe je die paneeltjes er af kunt halen bij een kodiaq, of kun je alleen een mal maken voor het dashboard?
 

Frenk21

Forumguru
Links zal er wel af kunnen, rechts is de klep van het bovenste dashbordkastje. Zal wat lastiger zijn, maar heb je de ruimte om te wrappen. Dit is ook eenvoudig omdat het een recht vlak is met een knik zonder rare bollingen.

Je moet ook de deuren niet vergeten, maar die kunnen er volgens mij niet uit en zal je in de deur moeten wrappen net als bij de superb
 

Frenk21

Forumguru
@tijnonline , ik hoop dat je er wat aan hebt. Klein stukje oefenen en dan zal je zien dat het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is. Maak het niet te warm en zorg dat de ondergrond goed schoon is. Op de site van tiptop staan ook nog wat filmpjes
Ik heb voor de superb de folie carbon 5d gebruikt.
 
Is er al iemand met ervaring in het wrappen van Kodiaq deurlijsten? Ben erg benieuwd hoe dat gegaan is en hoe dat er uitziet?
 

Frenk21

Forumguru
Is makkelijker dan in de S2 omdat de lijsten veel rechter zijn. Wel even opletten als je de led interieurverlichting hebt.
Hoe het eruit ziet is afhankelijk van de folie die je gebruikt. Er ztaan denk ik in de fotogalerij bij Kodiaq wel wat voorbeelden.
 

Kweetnie

Senior Member
Vanwaar opletten als je de LED versie hebt? Naast het stuur en in de deur lijkt me het moeilijkste omdat je die waarschijnlijk niet eenvoudig kan verwijderen?
 

Frenk21

Forumguru
Led zijn strips. Je moet oppassen dat je daar niet te diep in snijdt. Maar gewoon een beetje voorzichtig zijn
 
Bovenaan Onderaan