Interieurfilter vervangen

MaRco2

Forumguru
Aloha!

Ik heb afgelopen zaterdag de Octavia een (bijna)jaarbeurtje gegeven (wel met longlife III 5W30) en ben benieuwd waar het interieurfilter zit (hoe te bereiken/wisselen).

Eventuele indicaties aan de hand van een Octavia II of Superb zal vast ook wel helpen.

Bij sommige auto's moet je het paravanrooster loshalen, bij anderen zit het weer achter het dashboardkastje. Om onnodig sloopwerk te doen, deze vraag.

Alvast bedankt.
 

andrehj

Forumguru
Doe je dat zelf bij een nieuwe auto met garantie?
Dat maakt niets uit. Als je het zelf doet (maar wel gewoon de beurten bij de dealer laat doen) vervalt echt je garantie niet. En dit is nou typisch zo'n klusje wat je zeer goed zelf kunt.
 

Spierings

Forumguru
Inderdaad, maakt inderdaad niks uit als je het maar aan kunt tonen dat deze volgens hun norm is uitgevoerd. Gewoon je bek open trekken als ze moeilijk doen :jaja:

De Seat dealer in den Bosch zat bij mij toen ook moeilijk te doen toen ik een probleem met een stoel had, heeft bovendien niet eens iets met onderhoud te maken. Natuurlijk hebben ze het wel op moeten lossen..
 

micky

Forumguru
Dat maakt niets uit. Als je het zelf doet (maar wel gewoon de beurten bij de dealer laat doen) vervalt echt je garantie niet. En dit is nou typisch zo'n klusje wat je zeer goed zelf kunt.
Tja, dat weet ik als geen ander, heb opleiding automonteur ;) maar vroeg me gewoon af of er mensen zijn die onderhoud tijdens de garantie zelf uitvoeren, omdat het vaak een vereiste is naar de dealer te gaan....
 
Bovenaan Onderaan