Interieurfilter pollenfilter?

Eduardo

Forumguru
Interieur- en pollenfilter is volgens mij hetzelfde.
Verwen jezelf met een koolstoffilter. Dat scheelt een hoop geurtjes....
 

Cesar

Nieuw lid
Bedankt Eduardo voor je snelle reactie.... maar ik heb een factuur gekregen van mijn dealer en daar staat op: interieurfilter vervangen?? 85185550= 6,33€ +21% en de pollenfilter 6R0820367 = 21€ + 21%???
Zou "vervangen" het werk zijn?
 

Eduardo

Forumguru
Corné: het gaat er dus om of het pollenfilter en interieurfilter een en hetzelfde filter zijn
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
Voor u gevonden in de online onderdelen catalogus.

Results for part number '6R0820367' - dust and pollen filter insert.

Is dus één en hetzelfde filter.

6,33€ +21% is dus de kostprijs voor 3 en een halve minuut werk zoals Corné aangeeft.
 

turboturbo

Forumguru
Voor een paar eurootjes te vinden op Winparts en mister auto etc... Moet je wel ook wat andere dingen nodig zijn, wil je de verzendkosten er weer uithalen (ruitenwisserbladen etc)
 

Eduardo

Forumguru
Goede tip, Turboturbo. Heb ik ook prima ervaringen mee.
Mister Auto kan soms wat langer duren als een product niet in NL op voorraad is.
Dan laten ze het uit België komen.....
 

Cesar

Nieuw lid
Kan er mij iemand vertellen waar die interieurfilter zit in mijn Rapid en hoe ik eraan kan?
Alvast bedankt allemaal.
 

turboturbo

Forumguru
Mister Auto kan soms wat langer duren als een product niet in NL op voorraad is.
Klopt, je moet geen haast hebben (maar he wie heeft er nou haast met een pollen filter of ruitenwissers?)

Heb verschillende ervaringen, soms heb ik spullen binnen enkele dagen binnen, ook een keer paar weken moeten wachten en dan waren sommige items van de bestelling klakkeloos geannuleerd ivm geen voorraad (wel geld terug uiteraard) Heb het idee dat autodoc daar meer secuur in is, al paar keer gehad dat ze me belden om iets te melden vragen of overleggen.
 

Eduardo

Forumguru
Ik heb jl maandag bij auto-onderdelen24.nl een set bougiekabels besteld.
Kreeg zojuist een mail van UPS dat ze nog ergens in Duitsland zijn.
Dat schiet dus niet echt op. Wordt waarschijnlijk wel een dag of 4,
Terwijl op hun website “razendsnelle levering” staat.
Kunnen ze dus niet waarmaken.......
 

turboturbo

Forumguru
Klopt, als je het direct of de volgende dag nodig hebt moet je naar een lokale automaterialenzaak. In mijn er ervaring is die soms (stukken) duurder en moet je er 2 x naartoe, een keer om te bestellen en te betalen en nog een keer om op te halen. Bestellen zonder betalen doen ze niet (begrijpelijk)
Dealer idem dito.
 

Cesar

Nieuw lid
Bedankt iedereen die me geholpen heeft met de pollenfilter. (Skoda Rapid)

Intussen heb ik die ontvangen (amazon.de) en had er tevens twee ruitenwissers (17,65€) bijbesteld.

De filter, Mann FP26 010 5 (20,85€) plus De Bosch ruitenwissers (2stuks) A555S kostte 37,73€, met wat korting zeker?

Mijn garagist had voor een pollenfilter (6R0820367) een gewone zonder actieve kool, (21€ + 6,65€ voor de plaatsing +BTW) = 33,45€ aangerekend. (juni 2016).???

Nog dit voor de geïnteresseerden: Een nieuwe Mann pollenfilter met koolstof weegt 280gr, een simpele van de VW-group 80gr. Je voelt het verschil zo al, maar visueel is dat niet altijd zo duidelijk.
 
Bovenaan Onderaan