Interieur verlichting (LED strip dashboard)

Goedemiddag!

Misschien een rare vraag:

Ik heb sinds januari een prachtige Skoda Octavia 4 Combi Ambition MHEV E-Tec.

Alleen zie ik op veel interieur foto's van andere Octavia's een super mooie gloed vanuit het dashboard komen, bij mij is dat niet.

Is dit een Optie? Of heb ik iets gemist in de instellingen van de Auto?:pieker:
Ik heb even de interieur foto's van Skoda er bijgevoegd om een beeld te geven van wat ik bedoel.

Hoop dat jullie mij hier verder in kunnen helpen :)
 

Bijlagen

  • Interieur Skoda.jpg
    Interieur Skoda.jpg
    328 KB · Weergaven: 104
  • Ledinterieur Skoda.jpg
    Ledinterieur Skoda.jpg
    271,2 KB · Weergaven: 96
Ik dacht dat dit standaard was vanaf de ambition (niet op de Active), maar wel de beperkte versie en niet de volledkge ambient lighting met nog meer kleuren. Normaal in infotainment te regelen via Menu en dan Interieurverlichting (knopje rechtsboven). Anders even checken bij dealer of het gaat om Belgische / Nederlandse versie of buitenlandse import waar gewoon bijkomende opties werden toegevoegd op een active die lijkt op een ambition.
 
Sorry, voor mijn beurt gesproken, er is een led interieurpakket dat in sommige landen optioneel wordt aangeboden, waaronder Nederland. In België zou die wel standaard in de Ambition moeten zitten.
 

jongetje

Forumguru
Als je het hebt, dan heb je in het menu een optie "interieur verlichting" en kun je de kleur voor de leds in de portieren+ dashboard en de voetenruimte allebei apart instellen. Wel in het donker testen want gaat gelijk aan met de verlichting van de auto.

Als je het voorportier opent wordt het rood in die portier. Maar dit zou dan toch op de optielijst moeten staan van toen je bestelde?
 
Dat zal verklaren waarom ik hier niet veel activiteit op zag.

Ik heb deze auto niet zelf besteld, toen ik hier in dienst kwam was de auto al besteld en had ik daar geen zeggenschap meer over.

Enige keer dat hier over de auto gesproken is was tijdens mijn sollicitatie of ik nog "wensen" had. Toen was het type auto nog niet eens duidelijk, behalve dat het "een station" zou worden.
beetje rare gang van zaken, ik weet het, maar zo ging het nou eenmaal ;)
 
Bovenaan Onderaan