interieur octavia

wij, mijn vrouw en ik, vinden de voorstoelen van de octavia niet prettig in te stellen voor onze zithouding. in een golf IV, bora of passat (toch allemaal neefjes of nichtjes van elkaar) zitten we wel goed. dus is mijn vraag: is er iemand die weet of het interieur, voorstoelen en achterbank, van een golf IV, bora of passat, misschien in een octavia past? of dat er misschien wel andere uitvoeringen van octavia interieuren zijn met betere stoelen?
ik hoop dat iemand ons helpen kan.
 

Exciter

Administrator
Het zelfde probleem ondervonden wij met de Fabia al bij de proefrit. Hebben dat besproken met de dealer en die liet ons gaan zitten in een auto met een sportpakket.
Dat houdt in: leren stuurwiel, leren schakelpook, wat chroom accenten en --> andere stoelen!
Deze zijn gemaakt bij Recaro, en dat kan je wel merken. Zit heerlijk, is in hoogte verstelbaar, heeft heel goede zijdelingse steun, kortom, het zit heerlijk!
Wij hebben het ook meteen maar mee laten nemen in de bestelling.
Misschien heeft de Octavia dit ook?
 
Zo ver ik weet zijn er (nog) geen sportstoelen beschikbaar. Het probleem met de stoelen van tegenwoordig is dat er airbags in verwerkt zijn, de vraag is dan ook of je zonder problemen die stoelen kan omwisselen.
 
Bij de proefrit destijds bij aankoop Octavia had ik hetzelfde probleem, ik vond de stoelen niet echt geweldig (o.a. korte zittingen). Na een proefrit in een Octavia met sportpakket (sportstoelen, leren sportstuur) was het meteen duidelijk: de sportstoelen maken een wereld van verschil, dit zit echt een stuk beter! Ik weet alleen niet of deze los na te plaatsen zijn....

Overigens valt me wel op dat je in een Golf IV de voorstoelen veel "dieper" kan verstellen dan in de Octavia, m.a.w. je zit in de Golf dus lager. Wellicht dat jij daarom prettiger zit in een Golf IV/Bora/Passat?
 
Ik weet niet wanneer die proefrit van jouw was maar in de Octavia II ben ik geen sportpakket tegen gekomen, er was slechts keuze uit 1 stoel. Ik vond de stoel iets hard, ben een franse auto gewend maar het is ook vaak even wennen aan een stoel, even lekker instellen.
 
Klopt, wat ik schreef had betrekking op Octavia I. En de topicstarter heeft volgens mij ook een Octavia I. Hoe het met de Octavia II zit, weet ik niet.
 

Dutch4x4

Senior Member
Sportstoelen van de Octavia I (inderdaad erg goed, van de gewone glij je zowat af) zijn ook los te bestellen, maar dan betaal je natuurlijk geen pakketprijs.
 
ik heb inderdaad een octavia I. en het is inderdaad zo dat je van de standaardstoelen bijna afglijd, maar wie weet wat de toekomst nog brengt, er komen hoe dan ook andere stoelen in.
 

Arjen

Actief lid
Het stoelen probleem geldt, voor zover ik weet, de octavia I. De octavia II heeft vanwege de hier genoemde problemen nieuwe stoelen gekregen met beduidend meer zijsteun. /forum/images/graemlins/smirk.gif

Wanneer de O2 geen betere stoelen had gekregen was de auto geen optie geweest voor mij. Het zijn nog steeds geen kuipstoelen, maar bieden wel voldoende zijsteun voor het gemiddelde rijgedrag.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Het stoelen probleem geldt, voor zover ik weet, de octavia I. De octavia II heeft vanwege de hier genoemde problemen nieuwe stoelen gekregen met beduidend meer zijsteun. /forum/images/graemlins/smirk.gif

Wanneer de O2 geen betere stoelen had gekregen was de auto geen optie geweest voor mij. Het zijn nog steeds geen kuipstoelen, maar bieden wel voldoende zijsteun voor het gemiddelde rijgedrag.

[/ QUOTE ]

Dat had ik ook ja, ik vind de stoelen redelijk goed, vind ze alleen wat hard. Heb een tijd in een citroen gereden en moet eerlijk toegeven dat die stoelen wel wat beter zitten. Alles went dus de stoelen van de O2 ook lijkt me.
 

VEEJAY

Forumguru
Ik schrok me rot toen ik in de stoelen van de O2 ging zitten, was anderhalve maand natuurlijk Peug 407 gewend. Maar ik ben er na 2 dagen al aan gewend geraakt, en voor het sportieve rijden zitten de O2 stoelen wel prettig. Gellukig is alles goed af te stellen inc lendensteun.
 
Hallo,

Ik heb de stoelen van het sportpakket van de O1 en ben hier héél tevreden over, regelbaar in hoogte en rughardheid...

Weet iemand trouwens of dit recaro stoelen zijn?

Cheers

Berre
 
De zijsteun van de stoelen bevalt mij inderdaad ook goed. Nu moet ik nog de juiste standen zien te vinden waarmee ik toch het lekkerste rijd. Ik ben er nog niet helemaal uit...
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik heb de stoelen van het sportpakket van de O1 en ben hier héél tevreden over, regelbaar in hoogte en rughardheid...


[/ QUOTE ]

Heb ze ook en ben er al evenzeer tevreden over. Geen idee eigenlijk of het Recaro's zijn. Wat ik wel zeker weet, is dat het gewoon de stoelen uit de RS zijn, maar dan met de bekleding die bij het gewone uitrustingsniveau hoort. Ik heb bijvoorbeeld de stof Bamboo Black van de Elegance-uitvoering.
 
Bovenaan Onderaan