instrumenten paneel / Display probleem

Marcelk

Nieuw lid
Hallo ..

Ik heb het volgende probleem met de octavia ii

Sleutel in contact alles werkt , Auto starten en na 3 sec valt het hele paneel dood .
Auto weer uit en alles doet het weer . Wat kan hier het probleem zijn ,, heb het forum al doorzocht maar kan mijn probleem niet echt vinden .
Vreemde vindt ik dat als de auto niet draait alles wel functioneert .
 

JeSko

Forumguru
Ik kom zowel op het Audi forum als op een VW forum tegen dat dit kan komen door de alternator die een te hoge piekspanning geeft, waardoor bepaalde zaken uitvallen, dit is een veiligheid om het beschadigen van bepaalde elektronica tegen te gaan. Klinkt ook logisch aangezien de alternator enkel werkt na het starten, dus contact aan, batterij krijgt spanning, alles werkt, je start de wagen, alternator gaat meewerken, deze geeft een te hoge piekspanning, dashboard valt uit om zichzelf te beschermen.

Werken je elektrische ramen en dergelijke nog nadat je Dashboard uitvalt?
 

Tees

Donateur
Ik zat aan precies hetzelfde te denken, de spanningsregelaar in de dynamo die iets niet goed doet. Ik zou eens de spanning meten (kan gewoon op de accupolen) voor en direct na t starten.
 

Marcelk

Nieuw lid
.Alles blijft werken ,, ook de cruiscontrol . alleen het hele instrumenten paneel valt uit
Het verhaal van de dynamo klinkt logisch . wat mag deze maximaal aan spanning geven dan ?
 

Marcelk

Nieuw lid
Gisteren weer in de auto gestapt ,,, en alles werkt weer .
Dynamo gemeten naar de accu ,,, 14.4 volt
Auto had 4 dagen stil gestaan ,, misschien zwakke accu ? kan die dit probleem veroorzaken ?
 
Bovenaan Onderaan