Instructieboekje Skoda Kamiq

Ik ben op zoek naar een NL instructieboekje voor een Kamiq (Bouwjaar 09-2023). Aangezien het een import voertuig is het boekje voor mij onleesbaar.

Ik kom de nodige online opties tegen (ook op de site van Skoda) maar niet iets wat ik kan downloaden. En evt later kan printen. Mis ik hier iets?

Weet iemand wat de dealer vraagt voor een fysiek boekje? 2e hands ben ik nu ook aan het kijken.

Huibert

Forumguru
Het boekje van de scala is wel in het nederlands te vinden. Aangezien de scala technisch gelijk is aan de Kamiq voldoet dit prima.
Succes

ja klopt. Voorlopig doe ik dat ook nog wel. Maar ben meer van de fysieke handleiding in deze...

Zit nu ook op sites van sloopbedrijven te kijken...maar 40 a 50 euro is blijkbaar normaal...

EdK

Forumguru
Voorheen kon je de manuals in PDF downloaden
Helaas gaat dit niet meer.
En het boekje wat je heden ten dagen vanaf fabriek mee krijgt is ook flink dunner geworden ...
En in een kartonnen hoesje wat al scheurt als je er naar kijkt...

Online mag dan misschien milieu vriendelijker zijn..... maar voor mij een crime om door te spitten om wat te vinden...
En de elektronische manual staat ook in je mediaunit in de wagen en via de app kun je ook de link bereiken...

Tsja elke vooruitgang is niet altijd een verbetering :koffie:

Voorheen kon je de manuals in PDF downloaden
Helaas gaat dit niet meer.
En het boekje wat je heden ten dagen vanaf fabriek mee krijgt is ook flink dunner geworden ...
En in een kartonnen hoesje wat al scheurt als je er naar kijkt...

Online mag dan misschien milieu vriendelijker zijn..... maar voor mij een crime om door te spitten om wat te vinden...
En de elektronische manual staat ook in je mediaunit in de wagen en via de app kun je ook de link bereiken...

Tsja elke vooruitgang is niet altijd een verbetering :koffie:
het is precies wat jij zegt. Online doorspitten is wel een dingetje idd. Lukt wel hoor.... Maar heb liever een fysiek boekje.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Captain Hook

Forumguru
Nou we toch bezig zijn over de papieren versie versus de digitale uitvoering:

Bij mijn Ford Kuga PHEV werd er alleen een digitale (PDF) geleverd die maar liefst 588 (!) pagina's lang is.
En ja, dat is alleen het Nederlandstalige gedeelte. Weliswaar voor alle motoriseringen en uitvoeringen, maar dan nog.

In een vlaag van verstandsverbijstering :sneaky:heb ik 'm ook nog afgedrukt. Weliswaar dubbelzijdig. Maar dan nog.

Heb ik ooit wat opgezocht? Ja zeker!
Maar altijd in de digitale versie, kwestie van [Ctrl]+[F] en invullen wat je zoekt. En meestal vind je het dan wel.
Of Google/AI is your friend... :jaja:

EdK

Forumguru
Heb bij de vorige skoda's altijd de PDF gedownload en deze altijd gebruikt.
Papieren manual is de wagen nooit uitgekomen en bij verkoop kreeg ik een keer de opmerking of ik deze wel eens had ingekeken in de tijd dat ik de wagen had.
En PDF las ik vanaf PC/Laptop en enkele blz eens uitgeprint als ik wat aan wagen moest doen.....

Vandaar dat ik het ook fijn zou vinden als Skoda de PDF weer zou plaatsen op hun download site...

Bovenaan Onderaan