instellingen door de dealer?!

Zwolly

Actief lid
Hey mensen....

Aangezien ik nu zeer zeer binnenkort mn nieuwe leasebak kan ophalen, had ik toch nog een vraagje die ik graag de groep wil ingooien....

Ik lees in verschillende draadjes over eea in laten stellen door dealer mbt de mogelijkheden van de O2 (denk hier aan anti-hijack, 2de mistlamp, cornerlights, etc., etc.)
Nu heb ik vernomen dat eea bij de FL is in te stellen door het maxi-dot.
Echter zijn er nog opties die wel door de dealer gedaan dienen te worden? :confused:

Is wel makkelijk als ik zo'n lijst(je) van te voren kan overhandigen zodat mn O2 helemaal volgens mij wens is :smirk:

Graag jullie reacties....

Goede vraag Zwolly! Dat wil ik ook heel graag weten! De mijne komt ook binnenkort (=nog een flexibel begrip :( )

hemi24

Forumguru
Met alle respect: voor het voeren van één mistlamp achter kan de boete niet hoog genoeg zijn; laat staan voor het voeren van twee mistachterlichten!!! (Belgische toestanden).

voor een EBL is de anti-diefstalsluiting in te stellen via het maxidot en de corneringlights zou net als de dagrijverlichting bij aflevering door de dealer ingesteld moeten zijn (hoewel de corneringlights veelal een punt van discussie is).

Voor de rest ben je afhankelijk van de welwillendheid van de dealer: No pay, No cure...

Een beetje recente firmware op de Columbus is wel een voorwaarde! En voor wat betreft de W-Eur DVD: Versie 6.1 is de laatste (art AAN000067a), dus laat je niet afschepen met een oude versie die nog voorradig is.

Zwolly

Actief lid
Vwb de software en de kaarten voor de columbus...daar zijn wij tot 1 punt gekomen en dat wordt zeer goed opgepakt door hen.....dat wil dus zeggen 100% service en 0% pay

maartja, dan nog die extra's he.....

Btw.....kzie meerdere auto's met standaard 2 achtermistlampen (tuurlijk alleen als het nodig is he....)

van inkel

Forumguru
Hierbij een klein lijstje

FF checken of de corner verlichting is ingeschakeld, (via de vag com)
Instellen van comming- en leaving home. (via maxi dot)
Meedraaien koplampen aan of uit. (via maxi dot)
Spiegels inklappen
Instellen ltr/100 km of km/ltr (via maxi dot)
Carjack funtie aan of uit.

2 stuks lifehamers,
verbandtrommel
gevarendriehoek
reservelampen

Deurvangers ingevet (waren ze bij mij vergeten)

2 mistachterlampen ... niet doen! Ik dacht dat het zelfs verboden was in NL ?

Indien je Xenon lampen hebt met AFL dan staan standaard de cornering-functie uit. De AFL betekent meedraaiend, dus waarom dan de cornering.
Bij alle andere versies zou het standaard aan moeten staan.

Indien je Xenon + AFL hebt is de cornering-functie door een welwillende dealer aan te zetten.

Zoals al eerder vermeld. Je moet je niet laten afschepen met een 6.0 versie van de navigatie-kaarten. Maar denk niet dat de 6.1 kaarten erg nieuw zijn. De kaarten zijn van Q4-2008. Kortom een aantal wegen staan er gewoon nog niet (goed) op.

Hemi...dat is de praktijk.
Maar de theorie is zoals de fabriek het ziet, en dat bedoelde ik te zeggen.
AFL = cornering af-fabriek uit
geen AFL = cornering af-fabriek aan

hahahaha
je hebt ook altijd een weerwoord he :-)

Maar goed, dat is nogsteeds niet heel erg standaard. Dus eigenlijk vind ik mijn antwoord toch nogsteeds het best ;)

AFL = cornering af-fabriek uit
AFL + vision-pack = cornering af-fabriek aan :LOL
geen AFL = cornering af-fabriek aan

hemi24

Forumguru
Je antwoord was heel erg aannemelijk, maar ik ga toch voor de lijst van Pon ;)

In veel landen wordt er voor dat bitje omzetten toch ruim € 100,- afgerekend bij af-fabriek bestelling...

Zwolly

Actief lid
Bedankt voor jullie reacties...

Mensen...

bedankt, ik heb inmiddels een mailtje de deur uit gedaan met het verzoek om eea al in te stellen zodat ik het niet hoef te doen :D
Scheeld mij weer uitzoek werk en heb dan op deze manier meer tijd over om van mn auto te genieten:yeah:

Carjack functie

Hoi mensen,
In mijn vorige auto (Fiat) kon ik zelf de Carjack:1439: functie aanzetten en tevens instellen op een te bepalen snelheid. Klopt het dat deze functie in de Octavia (II) alleen door de dealer kan worden ingesteld?
G, Jos

Zwolly

Actief lid
Ik weet niet wat wel en wat niet instelbaar is....
Is er online nergens een handleiding te vinden van dat maxi-dot?
Zal wel reuze welkom zijn, dan kan ik in ieder geval nog de tijd ermee doden.
Ik kreeg gister te horen dat mijn O2 op 2 april een nieuwe eigenaar krijgt: Moi!:xyxthumbs:

Ronnie

Forumguru
Anti Carjack:

STG 46 (Komfortsystem) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07
Hinweis: Bei diesem Steuergerät kommt eine lange Codierung zum Einsatz.

Byte 00 Bit 3 Auto-Unlock (Annahme des alten Zustandes nach abziehen des Zündschlüssels Byte 00 Bit 4Auto-Lock (autom. verriegeln bei ab 15 km/h)

Kan bij de ElBus. via maxi-dot ingesteld worden, kan alleen als de auto stilstaat.
En je kan je nog veel meer zelf instellen. Handleiding is er niet.

Hoi mensen,
In mijn vorige auto (Fiat) kon ik zelf de Carjack:1439: functie aanzetten en tevens instellen op een te bepalen snelheid. Klopt het dat deze functie in de Octavia (II) alleen door de dealer kan worden ingesteld?
G, Jos

Je kunt via de maxidot instellen dat de deuren automatisch op slot gaan je kunt wel niet kiezen vanaf welke snelheid. Je kan wel kiezen of ze automatisch terug open gaan (als je de motor stil legt) of manueel.

Groetjes Steve

Luke

Forumguru
De anti-carjackingfunctie kan je aan of uitzetten bij sluiten van de deuren en openen. Bij 't vertrek sluiten de deuren vanaf 20km/u en bij het toekomen gaan de deuren open wanneer de bestuurder zijn deur opent (twee keren aan de deurhendel trekken).

In het handboek van de wagen staan alle functies die aanpasbaar zijn via het maxidot met een klein woordje uitleg. Ik heb het over het automatisch openen en sluiten van de deuren, openen en sluiten van vensters bij regenweer, instellen van snelheidsaanduiding (km/u of m/h) en dergelijke meer.

Maar er zijn ook snelle manieren om functies uit of aan te zetten. Bijvoorbeeld het geluid dat je waarschuwt dat je je gordel niet aanhebt, uit of aanzetten.
Bij mij is bijvoorbeeld de dagrijverlichting niet aangesloten. Ik heb door aan de pinkerhendel te trekken en tegelijk die naar boven/onder te duwen, die functie respectievelijk aan en uit gezet. Instellingen werden opgeslagen en dat werd bevestigd door een biep. Maar mijn dagrijverlichting werkt nog steeds niet. De dealer zal er dus eens zijn VAGcom aan moeten hangen.
Een lijst van zulk snel optiemanagement weet ik niet staan, maar zou heel erg praktisch zijn :2133:

nomad

Senior Member
De gordelping is niet uit te schakelen via de MaxiDot.
Dat kan alleen bij de dealer of met VCDS.

Bovenaan Onderaan