Installatie grootlichtassistent op S2

Bakkertje

Forumguru
Mooi en duidelijk filmpje!

Zelf zou ik er niet aan beginnen, ten eerste om de technische uitdaging. Maar vooral omdat ik het op mijn vorige auto heb gehad (Passat) en het eigenlijk zelden gebruikt heb..
Ik heb toen bij het bestellen van de auto de gok genomen op het bestellen van GLA in hoop een camera in de auto te krijgen waarmee lane assist te activeren is (ik heb 1 van de eerste Passat's in NL gehad van het nieuwe model en uit het boekje besteld). Dat bleek dus niet zo te zijn..
 

VAG-man

Forumguru
Ik zou het wel aandurven, maar ik heb ook een filmpje gezien van een nieuwe Golf 7 waarin niet positief gereageerd wordt op die camera. Hierdoor zie ik van de klus af.

Trouwens de maker van het filmpje heeft ook een uitgebreid verslag voor het monteren van een trekhaak.
 

Antera

Donateur
Deze camera word geleverd op nieuwe modellen met alleen GLA daar nog geen klachten over gehoord
 

VAG-man

Forumguru
Ik ga nog eens verder op onderzoek uit.
De klus stelt niet veel voor. Voorbereiding moet goed zijn.
 

Bakkertje

Forumguru
Deze camera word geleverd op nieuwe modellen met alleen GLA daar nog geen klachten over gehoord

Bij deze dan :laugh:
GLA werkt op zich redelijk, echter in het buitenland met bijvoorbeeld wat begroeiing in de middenberm reageert ie niet op tegemoetkomend verkeer. Als gevolg daarvan ben je nog steeds zelf bezig met het bedienen van het groot licht. Per saldo heb ik het uiteindelijk hooguit 10x gebruikt in de 4 jaar dat ik er in de Passat mee rondgereden heb.

Ik vond in het algemeen dat ie vrij laat reageert..
Bij de Touran dan ook niet meer besteld
 
Bovenaan Onderaan