Inruilwaarde

Ik ben van plan op een skoda octavia te kopen.
Echter ik wijfel nog over het volgende:
een dealer (VW) vertelde mij dat de inruilwaarde van een octavia veel lager is dat die van een VW.
Wat is jullie beeld?
 

Dutch4x4

Senior Member
Niks van waar. Skoda's behouden hun waarde even goed, zo niet beter. En als je dan ook nog voor een lagere prijs instapt...
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Niks van waar. Skoda's behouden hun waarde even goed, zo niet beter. En als je dan ook nog voor een lagere prijs instapt...

[/ QUOTE ]

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Als dit het enige argument is van de VW dealer is het wel erg triest gesteld.
Zelfs de leaseprijs is lager van een skoda (tov een golf meer dan € 100). Dat kan alleen maar als de inruilwaarde goed is.
 

Mark

Banned
Een Skoda dealer geeft altijd een goede prijs voor je oude wagen.
Zowel ik als mijn tante hebben daar goede ervaring mee, het aanbod voor overname ging ver over de marktwaarde van de auto.
 
Tuurlijk krijg je voor een Skoda minder terug dan voor een Volkswagen, alleen vergeet de betreffende dealer er wel bij te vertellen dat de Volkeswagen met gelijk accesoires wel 3000 tot 5000 Euro duurder is.
Als je kijkt naar de afschrijving daarin tegen zit dat bij een Skoda wel goed, en dat kan ik uit ervaring wel zeggen.

Overigens heb ik deze zelfde opmerking ook gehoord toen ging kijken voor een VW Golf Station (Dealer in Veghel toevallig, of zijn ze allemaal jaloers)
 

Octaviarijder

Actief lid
Even een voorbeeld, de Fabia is de op 1 na duurste auto om 2e hands te kopen en dat komt echt niet omdat je er zo weinig voor terug krijgt. Jammer dat die dealer niet probeert zijn eigen produkt op te hemelen, maar een ander produkt afkraakt.
 

SkodaMan

Actief lid
Lease-maatschappijen plaatsen de Octavia II in de hoogste categorieën voor restwaarde net als VW en Toyota. De leaseprijs verschilt dus niet veel met bijvoorbeeld een VW Jetta maar de bijtelling ligt een stuk lager en das mooi meegenomen. /forum/images/graemlins/laugh.gif
Voor een privé-rijder is de lagere aanschafwaarde mooi meegenomen en de restwaarde staat hiermee in verhouding. Hij hoeft alleen niet 3000 tot 5000 extra voor te financieren en daar jarenlang rente over te betalen. /forum/images/graemlins/yeah.gif
 

AMBIO2

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Voor een privé-rijder is de lagere aanschafwaarde mooi meegenomen en de restwaarde staat hiermee in verhouding. Hij hoeft alleen niet 3000 tot 5000 extra voor te financieren en daar jarenlang rente over te betalen. /forum/images/graemlins/yeah.gif

[/ QUOTE ]

Sorry, mag ik even wat zeggen, je suggereerd dus dat iedere
prive-rijder zijn nieuwe auto financierd, ben ook prive-rijder en in het bezit van een nieuwe O2 maar heb de auto handje contantje betaald. Het laatste waar ik voor leen is een auto !! /forum/images/graemlins/icon_smile_dead.gif
 
Het is een 2e hands (29.000 km)Octavia HB elegance 2.0 TDI geworden. Met de opties 17" pegasus, half lederen bekleding (zwart), Nexus + CD wisselaar, Alarm, ruiterwisser achter, PDC voor, Multifunctioneel stuurwiel.
Ik kan hem donderdag ophalen. Dus nog een paar nachtjes slapen.
/forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/489.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Het is een 2e hands (29.000 km)Octavia HB elegance 2.0 TDI geworden. Met de opties 17" pegasus, half lederen bekleding (zwart), Nexus + CD wisselaar, Alarm, ruiterwisser achter, PDC voor, Multifunctioneel stuurwiel.
Ik kan hem donderdag ophalen. Dus nog een paar nachtjes slapen.
/forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/489.gif

[/ QUOTE ]

Heel veel plezier ermee!
 
Eigenlijk kan ik maar 1 woord verzinnen: GEWELDIG.
Rijd super en is lekker pittig.
Daarnaast is het leuk om alle snufjes te proberen.
Wat ik geweldig vindt is dat als je aan komt lopen in het donker alle lichten voor, achter zijkant gaan branden.
 

Matra_Murena

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Sorry, mag ik even wat zeggen, je suggereerd dus dat iedere
prive-rijder zijn nieuwe auto financierd

[/ QUOTE ]

Niet dus, enkel dat het handig is dat je het extra bedrag op de spaarrekening kan houden en daar rente over krijgt in plaats van deze te gebruiken om de auto te financierten. Niemand heeft het over een lening gehad..
 

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: AMBIO2</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Voor een privé-rijder is de lagere aanschafwaarde mooi meegenomen en de restwaarde staat hiermee in verhouding. Hij hoeft alleen niet 3000 tot 5000 extra voor te financieren en daar jarenlang rente over te betalen. /forum/images/graemlins/yeah.gif

[/ QUOTE ]

Sorry, mag ik even wat zeggen, je suggereerd dus dat iedere
prive-rijder zijn nieuwe auto financierd, ben ook prive-rijder en in het bezit van een nieuwe O2 maar heb de auto handje contantje betaald. Het laatste waar ik voor leen is een auto !! /forum/images/graemlins/icon_smile_dead.gif

[/ QUOTE ]

Jij financieert je auto zelf maar het blijft financieren. Het geld moet er op een één of andere manier komen. Als je Skoda rijdt hoef je dus € 3000 - € 5000 minder op tafel te leggen dan een bijvoorbeeld een VW rijder. Dat geld kan je bij wijze van spreken ook op de bank kunnen zetten of investeren. Dat maakt een Skoda dus veel voordeliger.

Sparen voor een auto is het beste wat je kunt doen. Alleen de inflatie is een nadeel. Die 2% - 3% per jaar bespaar je als je geld leent. Voor een bedrijf ligt dat anders. Die wil niet investeren in auto's maar in machines of mensen. Dan is lease de beste oplossing.
 
Bovenaan Onderaan