Denk dat een inruil van een Fabia tegen een tweedehands Roomster dan erg gunstig kan uitpakken. De Fabia is erg geliefd als tweedehands.
Denk dat een inruil van een Fabia tegen een tweedehands Roomster dan erg gunstig kan uitpakken. De Fabia is erg geliefd als tweedehands.
Wat je bij inruil terug krijgt voor je auto hangt af van een aantal factoren. De zwaarst wegende factor daarin is de vraag in de markt naar een bepaalde auto. Dat is iets heel anders dan de populariteit onder nieuwkopers. Er is op dit moment veel vraag naar compacte ruimteauto's daar is de Roomster er één van, het zou dus zo kunnen zijn dat de Roomster gebruikt meer gevraagd wordt dan dat hij nieuw verkocht is en dan blijft de prijs redelijk hoog. Uit wat ik hoor van handelaren en autoverkopers is de Roomster geen lastig te verkopen gebruikte auto, dus op dit moment vallen de inruilprijzen wel mee. Maar ja, auto's zijn net aandelen het ene moment veel geld waard en het volgende moment zakt de vraag weg en zijn ze niets meer waard(kijk maar naar de Peugeot 307 is nu werkelijk vrijwel niets meer waard, hoewel nieuw toch uitermate populair!)
Volgens mij loopt de verkoop van een jong gebruikte Roomster niet zo best.
Mijn dealer is al verschillende maanden aan het leuren met een demo Roomster. een blauwe 1.4 in Comfort uitvoering. Is een heel komplete. Van oktober 2006, heeft 9500 km gereden.
De nieuwprijs was 24950,-- euro staat te koop voor 18950,-- euro, en hij wordt hem niet kwijt.
Voor die prijs koop je natuurlijk ook een nieuwe, maar die is dan niet zo kompleet.
Als je op site van Autoweek Care Base kijkt en je ziet hoeveel de Roomster het eerste jaar afschrijft, dan komt dat ook in de buurt van de 25 %. Dat vind ik stevig.
Als ik dat dan vergelijk met de Fabia Combi die ik ingeruild heb op deze Roomster dan heb ik daar maar 37 % op drie jaar afgeschreven. Bij de dealer heeft die nog geen 14 dagen te koop gestaan en toen was die verkocht.
De meeste kopers van een Roomster zitten niet te wachten op een met opties afgeladen voertuig en dan zeker niet in die kleur. Als je dus de keuze hebt om voor hetzelfde bedrag een nieuwe auto te kopen die helemaal naar je zin is dan laat je die gebruikte demo wel staan. In Nederland zijn er tot nog toe vrijwel alleen demo's afgeleverd in die kleur. Overigens is 25% afschrijven in het eerste jaar helemaal niet verkeerd. Handelaren hanteren een eenvoudig rekensommetje voor iedere auto die aan hen aangeboden wordt. Het eerste jaar is standaard 30% van de nieuwprijs, het tweede jaar schrijf 25% af van de prijs na 1 jaar, dan komen er een 2 tal jaren van 20% en dan zakt het verder via 15% per jaar naar 10% als een auto ouder is dan 6 jaar. Zelfs leasemaatschappijen hanteren deze formule om de toekomstige restwaarde te berekenen van nieuwe voertuigen, valt de uiteindelijke marktprijs mee dan is dat winst voor hen.
De meeste kopers van een Roomster zitten niet te wachten op een met opties afgeladen voertuig en dan zeker niet in die kleur.
De meeste kopers van een Roomster zitten niet te wachten op een met opties afgeladen voertuig en dan zeker niet in die kleur.
Maar als het nu eens een van de andere kleuren was geweest ??
Want mijn oersoonlijke mening is wel dat die hel blauwe kleur nou niet echt een kleur is waar vaak voor wordt gekozen !!
En dit kan best wel eens een van de redenen zijn !!??
Maar je mag toch wel verwachten dat mensen verder kijken dan hun neus langs is. Je kan de Roomster ook in andere kleuren bestellen.
Maar je mag toch wel verwachten dat mensen verder kijken dan hun neus langs is. Je kan de Roomster ook in andere kleuren bestellen.