inplantijden en kwaliteit onderhoud/reparatie

Frankie

Actief lid
beste forum lezers. Ik heb met mijn auto gezien de grote hoeveelheid kilometers naar verhouding nog steeds goede ervaringen. Echter, bij mij komen de mankementen en storingen in een veel rapper tempo dan bij b.v. een particulier rijder. Ik heb het idee dat een garage hier vaak minder tot geen begrip voor heeft. Als ik 4 keer per 80.000km een incident(je) heb, buiten regulier onderhoud (ook bijna 3 keer per jaar), sta ik dus minimaal 4 per jaar extra bij de dealer. En aangezien ze de zaken meestal niet in 1 keer op orde krijgen kun je dat, niet overdreven, verdubbelen. Ik wil niet zeggen dat ik voorrang moet krijgen op een particulier rijder.

Hoe is jullie ervaring met de snelheid en kwaliteit waarmee problemen worden getackled ? en hoe ervaren je jullie de inplantijden voor dit soort zaken. Bij mij is het iedere keer weer "enkele weken". en nog erger, ik krijg het gevoel te worden afgescheept. Ik moet iedere keer weer meedere keren naar zaken vragen. Zucht :-/ Ben benieuwd.
 

Daniel

Lid
Re: inplantijden onderhoud/reparatie

En bij welke garage en in welke plaats is je auto in onderhoud?
 
Re: inplantijden onderhoud/reparatie

Ik heb dezelfde ervaring.
Mij is heel duidelijk opgevallen dat de service van de garage (de Meern) erg achteruit is gegaan. Skoda heeft vorig jaar gigantisch veel meer auto's verkocht dan het in 2004. Vorig jaar vond ik de service goed, je werd "als koning" behandeld. Nu mag je blij zijn dat je te woord gestaan wordt en zoals Frankie al schrijft, mankementen worden zelden in één keer opgelost. Om nog maar niet te spreken over stagiaires die achter de ontvangstbalie zitten... Die zijn nou niet echt "vriendelijke" te noemen. Ze zien je liever gaan dan komen. Lijkt me geen goed gevoel!
Ik was erg enthausiast over de Octavia II, ben dat nog. Maar door het niet verhelpen van kleine mankementjes, de lange wachttijden en de slechte service in de garage wordt ik steeds minder enthausiast. Helaas.
 

Frankie

Actief lid
Re: inplantijden onderhoud/reparatie

@Daniel_Fabia

Bij Auto Aarts te Heerlen. Maar voor alle duidelijkheid, ik wil niet overall negatief doen over de service aldaar. Het betrekt zih met name tot het onderhoud en de communicatie daarover. Helaas het juist uitblijven van communicatie. Als ik men daar ook bel krijg ik van de receptie meteen ook zo'n "paniek" reactie.Vlak na de "reparatie" met de koeling had ik weer een CC probleem. Dus ik bellen:"maar maar maar, daar zijn we helemaal niet aangeweest!?!?!" paniek paniek... ik constateer alleen dat t niet meer werkt en dat de auto de dag ervoor daar is geweest. Maar goed :-/
 
Re: inplantijden onderhoud/reparatie

Goede ervaringen op dit gebied, bij problemen kan meteen langs komen en het wordt dan ook meteen verholpen.
 

rickske

Actief lid
Re: inplantijden onderhoud/reparatie

Ook bij mijn dealer(Peussens Hasselt) word ik altijd snel en juist geholpen met kleine probleempjes en als ik een afspraak wil duurt het maar 2a3 dagen wanneer ik kan komen.
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: inplantijden onderhoud/reparatie

S-Point: afspraak voor beurt binnen een week, klein dingetje kan altijd tussendoor en is meestal meteen verholpen, op één keer een missertje na.
 
Re: inplantijden onderhoud/reparatie

In Almere zijn al mijn problemen de zelfde dag nog opgelost. De problemen waren meer kinderziektes want na 20.000km helemaal geen problemen meer gehad. Je kan ook snel terecht aangezien het geen servicebeurd betreft.
 
Re: inplantijden onderhoud/reparatie

In Barendrecht altijd 1 van de 2 eigenaren aan de lijn, altijd alles direct opgelost. Spoedreparaties kunnen gewoon tussen door. Alleen de 30k beurten even afhankelijk van de drukte ca. 14 dagen van te voren plannen.
 

VEEJAY

Forumguru
Re: inplantijden onderhoud/reparatie

Ik moest laatst bij De Meern idd voor niets wachten en weer terugkomen voor een koplamp met vochtprobleem, middels aftapen was het ook gefixed. Desalniettemin worden emails en vragen die doorgaans wat dieper gaan goed en snel beantwoord de Skoda center de Meern. (Ik raad jullie aan naar Stefan te vragen)
 
Bovenaan Onderaan