Inparkeerhulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Goedemorgen heren,

Ik ben wat aan het klooien met de app en instellingen van de wagen en kwam dit tegen in de app, de auto heeft automatisch inparkeren en in de App kom ik dit ook tegen, ik heb het ingeschakeld op de App maar er staat ook een soort timer bij? Geen idee wat dit is of doet allemaal. Vind er ook niks van terug online. Screenshot_20191016-085046_MyKODA.jpg
 

CDK

Forumguru
Je parkeerlocatie kan je opslaan op de kaart en je kan een tijdslimiet instellen.
 

brepus13

Forumguru
Is leuk voor randzaken maar voor zover ik weet kun je niet daadwerkelijk verbinden met je S2.... mijn telefoon slaat de parkeer locatie ook automatisch op dus wat is het voordeel van deze app dan precies?
 

JeSko

Forumguru
Ik zou zeggen dat die app's vergelijkbaar zijn, want jouw telefoon doet dat niet zomaar, daar gebruik je ook een app voor......toch?

Euhm.. ik begrijp je niet goed vrees ik, de rechtse app krijg ik voorlopig nog niet aan de praat, ik moet mijn vin ingeven maar er staat dat de wagen al geregistreerd is, echter kan ik met die app niets doen buiten wat instellingen aanpassen. Mijn telefoon en auto maken met de linkse app gewoon meteen verbinding hoor als ik de auto start.
 

JeSko

Forumguru
Is leuk voor randzaken maar voor zover ik weet kun je niet daadwerkelijk verbinden met je S2.... mijn telefoon slaat de parkeer locatie ook automatisch op dus wat is het voordeel van deze app dan precies?

Brepus

Jawel toch? Mijn telefoon maakt via die app gwn verbinding met de wagen, waardoor ik via mijn telefoon kan zien waar de auto zich bevind.
 

brepus13

Forumguru
Ik zou zeggen dat die app's vergelijkbaar zijn, want jouw telefoon doet dat niet zomaar, daar gebruik je ook een app voor......toch?

Google doet dat uit zichzelf ja ;)

Ik zie het voordeel nog steeds niet van een Skoda app aangezien je niet echt verbinding met modules in je auto kan maken op afstand....
 

brepus13

Forumguru
Jep helemaal waar! Er zijn echter ook genoeg auto’s waar die je inmiddels via app kan bedienen zoals een stad kachel oid aanzetten. Gelukkig hebben wij S2 rijders daar geen last van met de “relatief” oudere techniek.
 

Rallye

Forumguru
@WhiteSuperB Even ter verduidelijking: zowel de MySkoda- als de Skoda Connect-app zijn (voor zover ik weet) alleen geschikt om contact te maken met de Superb III, want verbonden met het MQB-platform. De MijnSkoda-app (van Pon) kan ingebouwd worden in Skoda's vanaf (geloof ik) 2012 en zou dus wel in jouw Superb II kunnen zitten.

De positie die de parkeerfunctie van de MySkoda-app aangeeft is jou positie bij het activeren van de functie. Die kan (volgens mij) niets communiceren met je auto (want je hebt een Superb II).
 

JeSko

Forumguru
@Rallye

Geen idee eigenlijk, mijn auto en de app maken verbinding bij het instappen of wanneer de auto voor mijn deur staat geparkeerd. Bijvoorbeeld, ik kom aan op mijn werk, parkeer de auto met verbonden app, stap uit en wandel zo'n 500 meter tot aan mijn werkstation, dan geeft de app gewoon netjes de positie van de Skoda aan, en de positie van mezelf. En dit doet de app ook na ontkoppelen en weer koppelen van men telefoon met de auto op enige afstand.
 

Rallye

Forumguru
Hmm. Hoe constateer je dat de auto en de app verbinding maken? Hoe koppel je de auto en de telefoon ope enige afstand?

N.B. Dat de locatie van de auto bekend is als je na het parkeren uitstapt, zegt niet dat de app met de auto verbonden is. Een iPhone legt bijvoorbeeld (indien gewenst) de locatie vast op het moment dat de bluetoothverbinding verbroken wordt. Dat zou de MySkoda-app ook kunnen doen.

Het enige dat ik me kan bedenken bij een auto uit jouw bouwjaar is dat je auto is voorzien van Smartgate, https://www.skodaforum.nl/forum/i/smartgate-achteraf-inbouw.26601/, ook een achteraf in te bouwen module. Zou de MySkoda-app daarmee werken?
 

JeSko

Forumguru
@VAG-man

Dan zal het dat tweede wel zijn, ik geloof niet dat de vorige eigenaars dat soort kosten aan de auto hebben gedaan, ze hebben de wagen niet echt verzorgd zoals het hoort, dus lijken ze me niet het type mensen om zulke extra's in te bouwen. Het zal dan inderdaad zo zijn dat de app gewoon via bluetooth de laatst bekende positie van de auto opslaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan