Inklappen van de spiegels.....

Wie kan mij helpen met het volgende. Is het mogelijk om mijn spiegels automatisch te laten inklappen, wanneer ik mijn sleutels uit het contact haal, de auto uitdoe of wanneer de auto afsluit? De inklapbare spiegels zijn enorm handig, maar dat handmatig naar binnen draaien is voor iemand die het regel matig vergeet bestlastig (hardop denkend, wat loop ik te klagen heb de auto nog geen week en heb dus nog weinig van de auto kunnen ontdekken en ik zit in het zwembad in Zuid Frankrijk met 29graden, terwijl in Nederland een weeralarm is afgegeven)
Maar als iemand het weet....
 

Bakkertje

Forumguru
Nou ik zit hier in de provincie Zeeland en hier heeft vandaag de zon geschenen. (oke, ik moet toegeven, gisteren en de dag ervoor hebben de plantjes genoeg water gehad zeg maar..)
Anyways, je kunt de spiegels ook inklappen door de sluitknop op je AB ingedrukt te houden. Of het automatisch kan weet ik eerlijk gezegd ook niet, maar volgens mij is er wel al het nodige over geschreven hier op het forum.
 
Thanks, ga het straks direct eens proberen...... Tja de Superb is leuk, maar hij houd ons nog niet uit het zwembad.....:grin:
 
Pas op met de oplossing van Bakkertje! Ik vergat gisteren mijn spiegels en drukte op het knopje om deze te sluiten. Tot mijn grote schrik zag ik mijn ramen vervolgens open gaan terwijl het water met bakken uit de hemel kwam.
'Tuurlijk is dit een stomme fout van mij, maar kijk goed welk knopje je pakt tijdens een regenbui... (Ik heb mijn auto nu 2 weken en moet nog even wennen aan alle funkties.)
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Hoi MacJack,

Inderdaad bij afsluiten met de sleutel de knop blijven indrukken een seconde of 2 a 3. Wordt de sleutel na inklappen van spiegels weer lang ingedrukt, dan openen je ramen allemaal.
Je kunt ook bij het uitstappen de spiegeljoystick in jouw bestuurdervoordeur naar linksboven draaien. Ook dan klappen de spiegels in. Alleen wel weer terugzetten als je later weer weg wilt rijden, anders kijk je naar binnen als je in de buitenspiegels kijkt!

En hou alsjeblieft op met die verhalen van 29 graden en super zon e.d.!! wij zitten hier zowat in 2,9 graden.....

Succes
 

Bakkertje

Forumguru
Bij mijn huidige O2, heb ik ook een optie die auto rain colsing heet, ik kan me neit voorstellen dat dat niet op de S2?
 
Als hij geparkeerd staat en je drukt de "openen" knop lang in, dan openen de ramen ook. Regen of geen regen... (zelfs icm regensensor)
 

Miez1

Forumguru
@jurgendb,

Ik bedoelde dat je ramen automatisch sluiten wanneer ze geopend zijn, het gaat regenen en de eigenaar geen enkele knop indrukt. Dan zullen de ramen sluiten wanneer deze een regensensor heeft.

Grtz.

Miez
 

hemi24

Forumguru
Ah, dat ga ik eens testen met een gieter ofzo.

Trek je conclusie niet te snel en kijk even om als je teleurgesteld wegloopt dat het niet werkt: er zit wat vertraging op de rainclosing (althans bij mijn O2).

Mijn collega geloofde me niet dus ik trots met een plastic bekertje water over de sensor gegooid: gebeurt er niks... Wil hij net uitbundig gaan lachen als reactie op mijn beteuterd gezicht: gaan de ramen alsnog dicht... (Tja, wie het laatst lacht...)
 

Stevens

Nieuw lid
Trek je conclusie niet te snel en kijk even om als je teleurgesteld wegloopt dat het niet werkt: er zit wat vertraging op de rainclosing (althans bij mijn O2).

Mijn collega geloofde me niet dus ik trots met een plastic bekertje water over de sensor gegooid: gebeurt er niks... Wil hij net uitbundig gaan lachen als reactie op mijn beteuterd gezicht: gaan de ramen alsnog dicht... (Tja, wie het laatst lacht...)

In de carwash (voor de NL : de wasstraat) moet je dit dus niet gaan testen :-)
 
Bovenaan Onderaan