Inhoud S3 serviceplan - geen stempels vd beurten?

Renkie

Forumguru
Ik had vandaag de boekjes van mijn S3 in handen en tot mijn verbazing is het serviceplan bijna blanco.

In het mapje serviceplan heb ik:
- 2 A4tjes over de aflevering en een terugroepactie.
- Klein boekje met fabrieksstempel en vakjes van 1e eigenaar / 2e eigenaar etc
- In datzelfde boekje staat ook een overzicht van de onderhoudsintervallen.

Wat ik mis zijn de vakjes met de stempels van de beurten. Ik ben dit wel gewend van andere / oudere VAG auto's. En bij een bijna nieuwe auto heb je dan nog heel veel vakjes leeg.

Kan iemand mij vertellen hoe dat officieel bij een S3 zou moeten zijn? Mis ik wat of niet? De auto is recent bij de dealer geweest voor een 1e 30dkm beurt. Maar voor ik daar ga zeuren dat er wat is blijven liggen ben ik even benieuwd wat er bij het serviceplan zou moeten zitten.

En wat ik nu dus niet snap: ik lijk nu dus niets in de auto te hebben waaruit blijkt of en wanneer die 30dkm beurt uitgevoerd is. Dat lijkt me ook niet logisch?
 
Laatst bewerkt:

Blacky

Forumguru
Had ik ook al begrepen, net wat Corné zegt. Bij mijn O3 zit ook geen serviceplan. Heb de dealer hier wel over gemaild. Kijken wat zijn reactie is.
 

leon-cupra

Forumguru
Maar het klopt dus dat er niets meer in de auto zelf ligt qua stempels?
Klopt. Ze houden dit digitaal bij. Zelfs alle herstellingen worden door ook in opgeslagen. Dus als je de wagen ooit verkoopt gewoon een uitdraai hiervan vragen, ook als een wagen koopt, met het chassisnummer kan je de historiek van de wagen opvragen ( uiteraard enkel als de wagen naar een officiele garage is gegaan)
 

BBO

Senior Member
Klopt. Ze houden dit digitaal bij. Zelfs alle herstellingen worden door ook in opgeslagen. Dus als je de wagen ooit verkoopt gewoon een uitdraai hiervan vragen, ook als een wagen koopt, met het chassisnummer kan je de historiek van de wagen opvragen ( uiteraard enkel als de wagen naar een officiele garage is gegaan)
Of bij verkoop geef je de originele of een dubbel van facturen aan de koper. Dan kan je ook aantonen dat de wagen zijn beurt heeft gehad...
 
Ik krijg ook een printje. Ze hebben netjes aangegeven dat dit in plaats van de stempels is en dat ik dit bij het onderhoidsboekje kan bewaren
 
Bovenaan Onderaan