Inhoud brandstoftank o2 1.6 TDI ??

Ik zit al enige tijd te gissen wat nu de juiste inhoud van mijn brandstoftank is.

Mijn vorige 02 1.9 tdi uit 2006 kon je precies vertrouwen op de meter. Bij het branden van je lampje kon je er vanuit gaan hoever je nog kon rijden en ging er nooit meer dan 52 liter in.

De 02 upgrade 1.6 tdi uit 2009 welke ik nu bijna een jaar heb vertroue ik niet erg op de meter waarden en nog te rijden kilometers.
Als voorbeeld heb ik gisteren getankt terwijl de meter op het 2e van de 3 rode streepjes stond en er nog 75 kilometer te rijden zou zijn.
Er ging bijna 54 liter in, waarbij mijn inhoud volgens de info 55 liter zou zijn. Dit heb ik al meerder malen meegemaakt.

Zijn er wellicht grotere tanken gemonteerd, is mijn meter niet correct of is er wat anders loos??

Wij kan hier duidelijkheid over geven.??
 

Kampie

Lid
Misschien geen duidelijk antwoord, maar ik heb, bij echt bijna leeg, meermaals meer dan 55 liter getankt, in een tank met volgens fabrieksopgave 55 liter inhoudt. Ik houdt meer de 'nog zoveel kilometer te gaan' aan. Die is voor mijn O2 (2011) erg betrouwbaar...
 
Misschien geen duidelijk antwoord, maar ik heb, bij echt bijna leeg, meermaals meer dan 55 liter getankt, in een tank met volgens fabrieksopgave 55 liter inhoudt. Ik houdt meer de 'nog zoveel kilometer te gaan' aan. Die is voor mijn O2 (2011) erg betrouwbaar...

ok.. hiermee wordt mijn vermoeden wel bevestigd dat de meter goed zou zijn en de tank wellicht groter..... kan iemand dit bevestigen of ontkennen??
 

Mistraller

Senior Member
Ik heb er ook vaak zat 53 liter in getankt, en wij tankten die auto altijd als ie nog zo'n 80km te gaan had volgens de BC. Bij onze huidige O3 benzine is dat daarom ook wel wennen, daar zit bijna 10 liter verschil in, dus onze actieradius is nog kleiner dan we bij de overstap verwacht hadden...
Met onze O2 uit 2010 heb ik er in Zweden (heel veel 70 á 90km/h rijden) al eens ruim 1100 km mee gereden en toen was het nog tanken uit voorzorg, niet omdat de tank echt leeg was :) 1200 km had denk ook wel gekund.
 

roever

Lid
Er kunnen volgens mij ook altijd nog een paar liter in de vulslang / hals. Daardoor past er wat meer in dan de opgegeven 55 liter.
 

hemi24

Forumguru
Even nagekeken op Spritmonitor, maar zowel de '07 pre-facelift O2 als de '09 facelift O2 heb ik meermaals 55,xx liter getankt.
Aan de tank is bij de facelift niets gewijzigd.
 
Bovenaan Onderaan