Informatie betreffende auto achterhalen

Highway

Forumguru
Is het voor iemand mogelijk / weet iemand hoe ik informatie kan achterhalen van een door mij te kopen Superb?

Met informatie bedoel ik uitgevoerde werkzaamheden die niet in het onderhoudsboekje staat (terugroep acties) enzo.

Kenteken en chassisnr. heb ik, alsdit nodig is graag even via een prive bericht - ik wil deze niet graag op internet zetten.

s-line

Forumguru
Als er terugroep actie's zijn uitgevoerd zit er een sticker in de kofferbak geplakt met een bebaalde code. Deze code staat voor de actie die is uitgevoerd. De code kan je dan eventueel ook google'en.
Dit zijn dus extra stickertjes naast de voertuig identificatie sticker.

Highway

Forumguru
Als er terugroep actie's zijn uitgevoerd zit er een sticker in de kofferbak geplakt met een bebaalde code. Deze code staat voor de actie die is uitgevoerd. De code kan je dan eventueel ook google'en.

@s-line - Ah, dat wist ik niet! Zodra de auto geleverd wordt, eens kijken of daar stickertjes zitten. Mijn dank voor de informatie!

@dirkkroneman - ook bedankt voor je input. Ik heb vernomen dat de een dealer hier makkelijker mee omgaat dan een ander. Ik zal het binnenkort eens proberen bij de dealer hier in de burt (moet er toch heen voor onderhoud voor de auto van vrouwlief).

s-line

Forumguru
Bij de mijne zat een sticker met de code 1f6 in de kofferbak, dit betekend dat de emblemen vervangen zijn i.v.m de oxidatie. Deze code zal er bij de jouwe dan ook wel in staan want dit heeft iedereen gekregen, als ze bij een servicebeurt zien dat ze geoxideerd zijn.

Havana

Forumguru
Ik heb gewoon gebeld naar de dealer waar de auto in onderhoud was geweest. Vriendelijke receptioniste praatte mij in 5 minuten zo door de historie heen.

Cordoba

Forumguru

Ik kan me vergissen, maar ik denk dat dit misschien bij een paar dealers gedaan wordt, ik heb het in elk geval nog nooit gezien die extra stickers. Iedere dealer kan wel in de historie van een auto zien, of er nog terugroepacties open staan voor een auto, en ik dacht ook of er terugroepacties zijn uitgevoerd. En bellen werkt inderdaad ook: ik heb het bij mijn auto ook gedaan, omdat ik wilde weten wanneer de remvloeistof was vervangen (was nergens aangetekend), en ik kreeg ongevraagd van de dealer (ondertussen ex-dealer) ook de info dat het raammechanisme van het bestuurdersportier vervangen was.

Daarnaast kunnen veel autobedrijven ook zien of een auto ooit in Nederland een forse schadereparatie heeft gehad (ik geloof dat schades boven 1500 euro worden opgeslagen, maar iemand als s-line zal dat misschien beter weten). Bij schade die niet via verzekering is gerepareerd, of in het buitenland gerepareerd, zal je dat niet terugvinden via de registratie van de verzekeringsmaatschappijen.

Joske

Forumguru
@Cordoba

die extra stickers "zouden" toch alleszins aangebracht "moeten" worden hoor :)

Ik heb hier op het forum al stickers zien passeren waar keurig de desbetreffende code van de terugroepactie gekleefd was.

Bovenaan Onderaan