Inbouwen van speakers.

Beste mensen,


Ik wil graag wat extra speakers in mijn citigo inbouwen maar heb begrepen dat de aansluiting op de radio weer iets speciaals is. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen.

Groeten Leon
 

Monteurtje

Forumguru
Wil je speakers achter? Heb je een 3 of 5-deurs?
Heb een keer speakers gemonteerd achter in een 3-deurs. Het is niet zo even 2 speakers monteren. Achter de bekleding aan zijkant van de bank zit namelijk niks. Je moet ook een soort frame erbij bestellen waar je de speaker in monteert. Dat frame zit met propjes vast en daar overheen zit dat weer de bekleding die er nu ook zit. En je moet zelf de bedrading erin leggen. Is niet voorbereid.
Bij een 5-deurs zitten ze in de deur lijkt me. Hoe dat zit weet ik niet. Want heb dat nog niet los gehaald.

Om de radio eruit te halen is ook niet eenvoudig. Daar moet je wel een paar delen van het dashboard loshalen.
Ik kan dat niet zo beschrijven omdat ik dat nog maar 1 keer gedaan heb.
De aansluiting is niet heel speciaal. De stekkertjes aan de kabel zijn hetzelfde als in een ISO stekker. Er zitten wel kabels in de stekker voor de speakers achter. Maar de bedrading stopt ergens achter het dashboard in de kabelboom. Waar???? Geen idee.
Ik haal de kabels eruit die erin zitten en maak stekkertjes aan de kabels die ik zelf getrokken heb en druk die in de stekker van de radio. Dat is het makkelijkste.
 
Heel erg bedankt voor je reactie. Ik moet toch even kijken of ik het zelf doe of laat doen. Dat laatste is best wel een dure.
 
Welke maat speakers passen er voor en achter in?
En in de a-stijl, is daar ook ruimte(en een rooster) voor een tweeter als deze niet is meegeleverd bij aflevering?
 
Voor zover ik weet heeft een standaard Citigo geen rooster in de A-stijl voor een tweeter, alleen de 6-speaker-uitvoeringen. Het verschil tussen (originele) 2, 4 en 6 speakers in de Citigo is goed te horen maar het is geen wereldverschil. Desalniettemin ben ik erg blij dat ik 6 speakers heb!
 

Tino

Senior Member
Welke maat speakers passen er voor en achter in?
En in de a-stijl, is daar ook ruimte(en een rooster) voor een tweeter als deze niet is meegeleverd bij aflevering?


ik heb speakers 165 MM en voor tweeters van Rockforf fosgate.deze passen mooi onderin de raam stijl waar de orginele tweeters ook zitten.
 

Monteurtje

Forumguru
Als je speakers in de A-stijl wil, dan moet je die vervangen voor een A-stijl met speaker. Heb ik toen ook gemonteerd bij een Citigo waar ik ook speakers achterin heb gemonteerd.
 

Tino

Senior Member
Als je het zelf moet betalen kun je ook zelf bv tweeters van Rockforf fosgate inbouwen er zit ruimte genoeg in de stijl.
ik weet dat mijn tweeters een stuk beter klinken dan die van skoda zelf het zit er aleen niet achter maar in.
verder zijn ze kantelbaar waardoor het geluid beter naar je gericht is
 
Tijdens het proefrijden kreeg ik een versie mee met de 6 speakers, dit klonk erg goed!

Ik stel de vraag omdat ik twee compo setjes (16,5) uit mijn oude auto gehaald heb en deze het liefst weer inbouw.
Dan toch maar even nadenken of ik de tweeters buiten of in de kapjes wil hebben. Deze kappen zijn waarschijnlijk wel bij de skoda dealer te bestellen?
 

Tones

Actief lid
Hoi Gert_e
Ik heb de A-style kappen met tweater gaatjes achteraf door mijn dealer ingebouwd gekregen. Ik kreeg ze voor nop dus wat ze kosten kan ik je niet vertellen.
Groet.
 

whalertje35

Actief lid
Wil je speakers achter? Heb je een 3 of 5-deurs?
Heb een keer speakers gemonteerd achter in een 3-deurs. Het is niet zo even 2 speakers monteren. Achter de bekleding aan zijkant van de bank zit namelijk niks. Je moet ook een soort frame erbij bestellen waar je de speaker in monteert. Dat frame zit met propjes vast en daar overheen zit dat weer de bekleding die er nu ook zit. En je moet zelf de bedrading erin leggen. Is niet voorbereid.
Bij een 5-deurs zitten ze in de deur lijkt me. Hoe dat zit weet ik niet. Want heb dat nog niet los gehaald.

Om de radio eruit te halen is ook niet eenvoudig. Daar moet je wel een paar delen van het dashboard loshalen.
Ik kan dat niet zo beschrijven omdat ik dat nog maar 1 keer gedaan heb.
De aansluiting is niet heel speciaal. De stekkertjes aan de kabel zijn hetzelfde als in een ISO stekker. Er zitten wel kabels in de stekker voor de speakers achter. Maar de bedrading stopt ergens achter het dashboard in de kabelboom. Waar???? Geen idee.
Ik haal de kabels eruit die erin zitten en maak stekkertjes aan de kabels die ik zelf getrokken heb en druk die in de stekker van de radio. Dat is het makkelijkste.
Dus de roosters zitten in de panelen bij elke 3 deurs Citigo gemonteerd begrijp ik er uit, alleen zit er geen frame achter. Klopt dit?
 
Bovenaan Onderaan