inbouwdiepte speakers

lexberg

Nieuw lid
goedenavond, mijn naam is lex en ik ben sinds dit weekend de trotse eigenaar van een skoda fabia mk2.

nu wil ik mijn speakers upgraden doormiddel van een composet. alleen kan ik nergens vinden wat de inbouwdiepte is(en of dit verschillend is bij de voor en achterkant)

kan iemand mij hierbij helpen, heeft iemand onlangs speakers gemonteerd en zou diegene dan kunnen delen welken gemonteerd zijn. dan kan ik opzoeken wat de inbouw diepte is. heb verder alles al besteld:en dubbel din radio,pioneer versterker,verloopstekkertjes voor de voorkant, 2 paar zwarte ringen, en een achteruitrijcamera voor de dubbel din.

moet dus enkel nog 2 mooie setjes speakers hebben
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230805_161415_AutoScout24.jpg
    Screenshot_20230805_161415_AutoScout24.jpg
    269,5 KB · Weergaven: 3

EdK

Forumguru
Volgens mij had Pioneer ook altijd speakersets voor de Skoda's !
Dus aan de hand van dat zou je kunnen bepalen wat de inbouwdiepte is.
Maar volgens mij is de inbouwdiepte niet je grootste probleem omdat die redelijk groot is.
De diameter is belangrijker en de maat wat je max mag uitsteken met je speaker om het deurpaneel nog terug te kunnen plaatsen.
Korste klap lijkt me dat je al een deurpaneel losneemt en dan met een rolmaat aan het meten slaagt
 

lexberg

Nieuw lid
citaat? het staat hierboven....niet nodig dus.
de diameter is 16,5 cm. bij de fabia zit er een stuk ijzer precies waar de speaker moet dus de inbouwdiepte is het belangrijkste, speakers steken aan de voorkant niet erg veel uit als je niet al te gek doet. je kan zeer dikke beukers halen van ground zero en die zijn ook aan de voorkant erg dik maar die passen dan al niet door de inbouwdiepte. de setjes die verkocht worden hebben een inbouwdiepte tussen de 40 en 45 mm. ik vraag me dan af is dit de enigste optie of is dit de makkelijkste optie om te verkopen.

de korste klap is dan om eerst uit te zoeken wat de maximale inbouwdiepte is en vervolgens 2 paar bestellen, alles openmaken, instaleren en weer dichtbouwen.
de langste klap is voor en achterkant openmaken, opmeten,weer dichtbouwen, bestellen, en dan weer alles openmaken en in elkaar bouwen. met het risico dat er eventueel clipjes lam zijn of eventueel iets afbreekt omdat je het 2 keer moet openmaken.
ik ben helaas bang dat ik alles 2 keer moet openmaken, of een week zonder deurpanelen moet rijden. na een uur spitten op het forum heb ik het antwoord niet kunnen vinden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
het risico dat er eventueel clipjes lam zijn of eventueel iets afbreekt
Die gaan niet eventueel maar die GAAN breken dus neem die ook in je bestellingen op , zodat je dus reserve hebt liggen als je ze nodig hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

lexberg

Nieuw lid
dus het liefst probeer ik eerst uit te zoeken wat de inbouwdiepte is. zoals op deze foto te zien is zit er een metalen balk in de weg. dit is een youtube video ik ga geen kit gebruiken Screenshot_20230806_193933_YouTube.jpg

deurpanelen vinden het nooit zo fijn om vaak losgehaald te worden. er zal vast wel iemand de speakers vervangen hebben het is alweer een wat oudere auto(2007-2014 als ik het goed zeg)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan