inbouw parrot Carkit Fabia 1

Hallo mede-skodafans,

Even een vraag betreffende het inbouwen van een parrot ck-3100 carkit in een fabia 1 combi.....weet iemand of er ruimte achter het dashboard zit (en waar) voor de diverse onderdelen van de carkit...Heb nl. op het forum gezocht en kan hier niets van vinden..kom er nu achter dat achter de radio geen ruimte meer zit voor de verschillende onderdelen...

Kunnen deze bijvoorbeeld achter het dashboardkastje weggewerkt worden of weet iemand misschien een andere optie voordat ik de halve auto moet demonteren?

In mijn vorige auto paste alles nl. direct achter de radio maar helaas hier dus niet:407:

Alvast bedankt voor de hulp !!

EdK

Forumguru
Heb in de tijd dat ik de Fab 1 station nog had ook een parrot weten in te bouwen
Makkelijkst is inderdaad je handschoenen kastje te demonteren en dan de radio.
Dan alles aansluiten en koppelen met je radio en dan eerst de radio met parrot inbouwen.
Dan zal je merken dat er vanaf handschoenkastje best veel achter radio kan worden weggevouwd aan bedrading.
Overige dan op lege ruimte's achter handschoenkastje wegbundelen met tyraps en daarna handschoenkastje weer terug plaatsen.

Uiteraard wel als je radio en parrot gekoppeld hebt eerst testen voor je alles gaat inbouwen en terugplaatsen.

Hallo EdK..helemaal vergeten te melden maar inbouw ging idd goed..moet zeggen dat achter de radio nagenoeg geen ruimte was (in tegenstelling tot mijn vorige auto Peugeot 307SW..waar ik alle modules achter de radio kwijt kon.)...Maar achter+naast het dashboardkastje alles goed weg kunnen werken..bnen nog steeds zeer tevreden ermee..mvg Vincent

EdK

Forumguru
Prettig om te zien dat je een terug koppeling geeft dat het is gelukt , en één ding is zeker nu.... de man met die pet die iedereen past zal je nu niet meer bekeuren voor niet handsfree bellen !

DJGizbo

Nieuw lid
Beste Vincent en Ed,

Is er ook een handleiding voor het verwijderen van alle panelen? Mijn nieuwe aftermarket radio heeft heel veel kabels die ik wil wegwerken, maar daar heb ik ook geen ruimte voor achter de radio. Ik zou nu dus jullie wijze willen volgen, maar weet niet waar ik moet beginnen met het ontmantelen van het dashboardkastje. Enige tips of een handleiding?

Alvast bedankt!

Cordoba

Forumguru
Veel zaken zijn ook terug te vinden in een apart deel van het forum: 'downloadcentrum', daar vind je bijvoorbeeld de beschrijving voor het uitbouwen van het dashboardkastje van een Fabia I.

DJGizbo

Nieuw lid
Bedankt voor de tip "Cordoba",

Via aanpassing van mijn zoekwoorden heb ik ook de volgende beschrijving gevonden, die ik vanavond ga toepassen:

http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?2901-Dashboard-Fabia-loshalen
DJNeO:
- Open dashboard kastje, voorzicht het klepje dat rechts bij de deur zit loshalen met een schroevendraaier (tussen dashboardkastje en klepje kan je die steken, klem duwtje richting de deur en hij schiet los)
- de drie schroeven in het dashboard kastje loshalen en vervolgens de 2 schroeven die onder je kastje zit loshalen.
- nu kan je voorzichtig het dashboard kastje loshalen, trek de luchtslang los en haal het kabeltje van de verlichting los... nu kan je hem voor je op de bodem van de auto leggen.
- haal je radio eruit, inclusief het inbouw frame.
- nu kan je je laatje gewoon eruit trekken, dit gaat makkelijk.
- nu heb je genoeg ruimte om je kabeltje van je mic achter de radio te krijgen.
leidt hem naar de A stijl en verberg de draad of via het rubber zoals eerder gezegd of lijdt hem achter de witte sierstrip op de A-stijl.

Bovenaan Onderaan