Importfries stelt zich voor.

Beste Forumleden,

Mijn naam is Jan, woonachtig in het mooie Gaasterland en al enkele weken volger van dit vermakelijke forum.

Sinds 8 jaar rijd ik met veel genoegen in een Peugeot Expert maar heb 17 mei j.l. in een impuls, ongezien een Fabia combi GL gekocht. De verwachte levertijd was 3 maanden, maar het zal jullie niet verbazen dat daar voorlopig nog een maandje bij zal komen (laatste tussenstand tweede helft september).

Omdat het wachten erg lang duurt en ik toch wel benieuwd was hoe de wagen rijdt, 2 weken terug, samen met mijn importfriezin, alsnog een proefrit gemaakt en ik moet zeggen dat viel niet echt mee. Zelfs voor een "bestelwagenrijder" waren met name het veercomfort en de "lage zit" wat tegenvallend.
Na de proefrit was het tijdens de terugreis aanvankelijk ook erg stil in de Peugeot maar we hopen nu maar dat straks, nu het verwachtingspatroon wat minder hoog is, de wagen ons toch zal kunnen bekoren.
 

Neptukker

Forumguru
Welkom Importfries. Veel plezier toegewenst op dit leuke en leerzame forum. Ik ga me nu niet meer zo eenzaam voelen hier als import Twentenaar oftewel:

groeten van Neptukker
 

CaseyBasey

Actief lid
Importfries: Je bent niet de eerste op dit forum die ongezien/ongereden een Fabia GL heeft besteld. Is iets wat ik nooit zou doen, maar voor jou hoop ik natuurlijk wel dat je er toch veel plezier aan gaat beleven!

(Bij mij luistert het nogal nauw hoe ik zit, dat is erg belangrijk voor mij.)
 

FredV

Banned
Importfries, ook namens deze importdrenth veel succes gewenst met je GL.
Wat de zit betreft, heb je dat niet in de showroom geconstateerd? Ik heb ook pas later een proefrit in de GL gemaakt, maar wel voor de bestelling in een niet-GL Fabia Combi gereden, dus ik wist wel iets hoe de auto er binnen uitzag en reed qua comfort.
Later met de echte GL vielen mij de motorprestaties alleszins mee evenals het rijcomfort.
Ik kom uit een Scenic, dus ook Frans en dat is idd heel anders geveerd dan een Skoda/duits voertuig. Dat is veel straffer. En dat is ook een persoonlijke smaak, de één houdt van zachte en de andere van straffe vering.
Ik denk dat je veel plezier krijgt met deze auto.
 
Bedankt voor jullie reakties. Zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen na levering van mijn GL.

Opvallend trouwens dat Importdrent en Neptukker zichzelf geexporteerd hebben naar de mooiere en rustiger streken van Nederland. Zou mij niets verbazen, dat zij, net zoals Importfries "exportrandstedelingen" blijken te zijn.
 

Rosinfield

† In Memoriam
En ik ben een aspirant/semi import Fries/Drent. Woon er part-time, maar kan niet wachten op de dag dat het permanent wordt.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, ik weet het! Zoals gezegd doe ik het nu part-time. Op dit moment met mijn dochter weer 2 weken in ons huisje in ZO Friesland, heerlijk met dit weer in de tuin ipv in de stad op een balkonnetje met een kakafonie van alle kanten......
 

FredV

Banned
Ja, ik weet het! Zoals gezegd doe ik het nu part-time. Op dit moment met mijn dochter weer 2 weken in ons huisje in ZO Friesland, heerlijk met dit weer in de tuin ipv in de stad op een balkonnetje met een kakafonie van alle kanten......
Ja en geloof geeneens zo ver van mij vandaan...

Overigens tip:
morgen (zaterdag 21 oldtimer dag in Ruinen... Tot 1300 uur staan ze opgesteld in de straten, daaarna maken de meeste een rondrit 40 km rond Ruinen
 
Bovenaan Onderaan