Ik stel me even voor

kwillems

Donateur
Graag stel ik me even voor. Mijn naam is Koen. Ik ben 58 jaar en woon in Drenthe.
Afgelopen week heb ik alweer mijn vierde Octavia Combi gekocht. Volgende week kan ik hem ophalen. Net als mijn vorige Octavia's komt deze uit de lease. Het is een Black Magic 1,6 TDI Greentec Elegance Businessline met voor mijn doen een indrukwekkende lijst met opties, waaronder parkpilot, adaptieve bi-xenon koplampen, een achteruitrijcamera, vermoeidheidsherkenning, getinte ramen achter, een Canton sound system, etc. etc.
Het interieur is beige en ook de stoelen zijn volledig in beige leer uitgevoerd. Ik heb alleen nog maar een proefrit gemaakt, maar ik moet zeggen dat die kleur de auto toch wel een hele luxe uitstraling geeft.

In afwachting van het moment dat ik de auto kan ophalen zoek ik momenteel alvast allerlei informatie op deze mooie site. Hoe ga ik het leer en de lak onderhouden? Wil ik nog iets aanpassen in het interieur of ga ik de software aanpassen met Needle Sweep en extra lange Comfort Blinking?

Volgende week zal ik een foto posten.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Welkom Koen. Stel je vraag over het onderhoud van het leer even in een apart topic om het overzichtelijk te houden. Een lichte leerkleur vraagt wel wat extra aandacht, bijvoorbeeld licht vochtige spijkerbroeken (regen, transpiratie) kunnen een blauwe gloed op wit/beige leer veroorzaken. Door het leer te reinigen, vervolgens te voeden en daarna te 'verzegelen', kun je dergelijke problemen voorkomen, of op zijn minst sterk verminderen (en dan vaak zeer eenvoudig weer netjes te krijgen).
 

kwillems

Donateur
Afgelopen vrijdag op knooppunt Hoevelaken ...
De airbags hebben hun werk gedaan en afgezien van een gekneusde (denk ik) duim geen echt fysiek ongemak. Wel heeft mijn ego uiteraard een enorme deuk opgelopen en mijn Octavia is denk ik total loss.


b8f5d149-f2b7-4ebb-860a-6986471cbca6.jpg
 
Ai ai dat is slecht nieuws zeg en zonde maar gelukkig geen ernstige slachtoffers zoals ik lees. Tsja en knooppunt Hoevelaken... er is daar iedere dag wel iets aan de hand.
 

kwillems

Donateur
Ondertussen struin ik het internet af naar een opvolger. Wilde nu maar eens van diesel naar bezine overstappen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan