Ik schrok me rot: ramen staan open

Vanochtend kwam ik bij mijn Octavia, en ik kreeg de schrik van mijn leven: allevier de ramen stonden half open! Nu weet ik dat als je maar lang genoeg op de 'open'-knop op de afstandsbediening blijft drukken de ramen vanzelf opengaan. Echter, ik weet nog precies hoe ik de auto gisteren heb afgesloten, en ik heb zeker niet 6 seconden lang op een knop gedrukt.

Er is gelukkig niets gestolen (zelfs de Columbus niet), maar ik schrok me wel rot. Ik heb nu ook een aantal huisdieren in de auto (vliegjes, spinnetjes), maar vooruit...

Heeft iemand dit wel eens eerder meegemaakt? Kan iemand met een gekraakte sleutel o.i.d. op afstand de auto openen, of heb ik zelf toch per ongeluk dit veroorzaakt? En nee, ik was niet straalbezopen na de halve finale gisteravond :)
 

Avento

Lid
Overkomt mij ook om de haverklap: sleutelbos zit blijkbaar klem in mijn broekzak. Gelukkig staat bij mij de auto altijd binnen.
 

corsaar

Senior Member
Niks nieuws dit overkomt mij ook, alleen als je de op de sluit knop drukt kan
het niet dan moet je toch langer op de open knop hebben geduwt.
Waarschijnlijk druk ik zonder te kijken en heb ik de sleutel op zijn kop.
Went wel !!
 

octavia_J

Nieuw lid
Het is mij ook overkomen doordat de sleutel klem zet in de La waar hij altijd in ligt. Het is verbazingwekkend hoe groot het bereik van de sleutel is. Waar ik bij mijn vorige auto na 15 meter al geen bereik meer had is het bij mijn skoda meer dan 100 meter en dus ook vanuit huis waardoor het zeer oppassen is.
 

Darkside

Forumguru
collega had dit ook heel vaak. Zit dan toch klem in de broek waarschijnlijk.
Ik heb er nog geen last van (heb nog geen skoda) maar mijn auto is soms ook niet op slot de volgende dag terwijl hij toch echt op slot gezet is.

Ja soms is de moderne techniek niet zo mooi.....


PS bereik van 100m. WTF! Dat is wel erg veel.
 

MarcoO2

Forumguru
Meer dan 100 meter???? Ik zou bijna zeggen: weet je zeker dat je niet iets anders verkeerd hebt gedaan?
 

octavia_J

Nieuw lid
Ik heb geen probleem om hem vanaf 100 meter opslot te doen (doe ik regelmatig). Toen hij in de la klem zat was de afstand ongeveer 30/40 meter met twee muren ertussen
 

corsaar

Senior Member
octavia_J @ bereik van 100 meter.
Dan word er iets duidelijk, kinderen spelen nog wel eens met de sleutel.
Vandaar !!
 

MarcoO2

Forumguru
Ik kom nooit verder dan een meter of 15... en gelukkig maar, meer is nergens voor nodig, en kan zien vervelende bijwerkingen hebben! :D
 

Michel

Forumguru
Ik heb dit ook een keer gehad toen ik op visite was bij een vriendin. Die stond ook raar te kijken toen ze mij uitzwaaide ("Zet je voor je lol je zijramen open?") Jammer genoeg gebeurde dit hartje winter, dus ik kon alle ruiten eveneens aan de binnenkant krabben....

Waarschijnlijk heeft de sleutel ietwat klem in mijn broekzak gezeten, waardoor de ramen zich hadden geopend.
 

haggard

Senior Member
Mij ook al eens overkomen... Je schrikt je helemaal rot als je ineens ziet dat de ramen open staan... Gelukkig was het in mijn geval droog en was het dievengilde niet in de buurt...
Sindsdien de sleutels niet meer in de broekzak, maar in de jas.
 
Het blijft vreemd in ieder geval, dit is de eerste keer dat het me gebeurd is in ruim anderhalf jaar. Als ik die ramen bewust wil openen, dan moet ik er oprecht moeite voor doen (max 15 meter afstand, en flink die knop in blijven drukken). Nu hingen de sleutels voor zover ik weet gewoon in een sleutelkastje binnen... Maar eea zal wel klem hebben gezeten. Knap vervelend in ieder geval!

Maar gelukkig ben ik niet de enige :winkie:
 

Octavia_II

Actief lid
Met VAG-Com heb ik ooit eens iets gezien over het bereik van de handzender, zal nog eens zoeken...

Groet,

Charlie
 

Monteurtje

Forumguru
Je kan het met de testkast uitschakelen voor de degene die het vervelend vinden. Vooral als je alarm hebt. Een klant kwam een keer langs en vertelde dat zijn alarm al 2 keer was afgegaan en de ramen stonden open en de deuren waren opslot. Ook maar even aangepast. Functie gebruikte hij toch niet.
 

octavia_J

Nieuw lid
kun je bij de elegance dan nog wel je spiegels inklappen? Als ik het in het menu uitzet dan kan dat ook niet meer.
 

Michel

Forumguru
@Octavia J: dit is bij mijn auto ook het geval. Dit vind ik toch wel een handige optie, maar dan moet ik dus wel het openen en sluiten van de ramen via de afstandsbediening geactiveerd hebben.
 

octavia_J

Nieuw lid
@Michel. Ja de spiegel optie is handig maar de ramen niet maar kennenlijk is het of beide via de afstands bediening of beide niet. Weet iemand of je dat via vag com onafhankelijk van elkaar kunt uitzetten?
 
E

Ex-lid 2926

ook toevallig

Kennelijk een bijzondere dag. Liep vanmorgen naar buiten om de bagage in de auto te laten voor een dagje uitwaaien op Ameland.
Staan beide voorportierruiten half open (achterramen moeten nog "geslingerd" worden. Ik wist toch zeker dat ik gisteravond de auto goed had afgesloten met de alle ramen dicht.
In ieder geval een geruststelling dat ik niet de enige ben die dit overkomt.
Toch maar even voorzichtig doen met die sleutel.
 

Tafkah

Forumguru
Mijn achterklep stond laatst open... (Superb II)...
Sleutel ook knel gezeten in mijn broekzak....
 
Bovenaan Onderaan