Ik ga Skoda rijden: Superb!

Gisteren mijn eerste Skoda besteld: een Superb Combi 1.6D Greenline Businessline Comfort. Kleur: Cappuccino Beige: vind ik met name op de Superb een chique uitstraling hebben.
Heb nog geen ervaring met Skoda, maar lach me nu al stuk om de 20% bijtelling. Ik rij nu Ford Focus en ik betaal straks netto minder!
Opties: metallic lak, MDI connector en achteraf gemonteerd een afneembare trekhaak en bluetooth handsfree voorbereiding.

De dealer gaf aan dat er een kans bestaat dat de auto in januari geleverd wordt. Hopelijk ben ik de te verwachten verkoophausse nog een beetje voor geweest...

corsaar

Senior Member
Superb Combi 1.6D Greenline Businessline Comfort. Kleur: Cappuccino Beige: vind ik met name op de Superb een chique uitstraling hebben.

Klopt zie hem regelmatig in die kleur, ik ken er al vier die hem via hun werk
besteld hebben of gaan bestellen vanwege de 20 %.

Fabia

† In Memoriam
Een hele mooie wagen hoor, die S2 combi. Ik vind 'm erg sjijk er uit zien. Nu nog ff wachten tot de aflevering.

hemi24

Forumguru
Prima keuze!!! Ik moet maar even doorrijden, dan kan ik ook voor minder bijtelling een maatje groter rijden..!

Ik heb van de dealer begrepen dat de auto eind week 3 binnen is. Aangezien er nog winterbanden, trekhaak en bluetooth op gezet moeten worden, wordt het spannend of ik volgend weekend in mijn nieuwe Superb rijd. Ik kan niet wachten, zeker alle positieve recensies van de 1.6 TDI uitvoering.

CDO

Forumguru
Van harte! Ik kan geen oordeel geven over de motor, maar de rest eromheen bevalt mij 150%. Ik heb zelf een afneembare trekhaak met een wegklapbare / wegdraaibare stekkerdoos van Westfalia zodat je niet elke keer met de stekkerdoos over een drempel schuurt (zeker met een Greenline geen overbodige item denk ik).

Vanmiddag gehoord dat ik de auto volgende week woensdag kan afhalen bij de dealer. Hij is al binnen maar ze kunnen hem dinsdag a.s. klaar maken. Nog een week wachten...

Dacht dat het wel leuk was om mijn oude topic weer naar boven te halen.
En niet zomaar, want sinds vrijdag rijd ik (al) in een nieuwe Skoda Superb Combi!
Ik was in januari van werkgever veranderd, en mocht een nieuwe uitzoeken, nadat ik nog geen jaar in de vorige had gereden.

Wat is er anders tov van de vorige:
Het is een Ambition uitvoering geworden, in de kleur zwart, met Sunset, Trekhaak en Connect pakket. Maar ja, voor de rest zit alles er ook al op... ;)
Achteraf misschien nog stoelverwarming willen hebben, maar ja, je kunt ook te veel wensen...

Ik moet zeggen dat ik geen spijt van de kleur heb. In combinatie met de chromen dakrails en raamomlijsting ziet dit er wel stoer uit. En oh ja, uiteraard helemaal met de xenonverlichting. Wat een genot.

Groet,

Bovenaan Onderaan