Iets aansluiten stream mp3

Beste forum genoten.
Zojuist is er een prachtige zwarte Octavia II 1.6 mpi uit 2007 op mijn naam gezet. Ik kijk nu al uit naar de vele prettige kilometers!
Alleen: hoe sluit ik op een stream mp3 een externe bron aan? Bij voorkeur mijn telefoon die ik gebruik voor Spotify. Nergens een aux te vinden. Ook geen Bluetooth ontdekt. Ook niet onder de bijrijders stoel.
Ik heb gelezen dat er in sommige gevallen een cd wisselaar in zit. Niet in de mijne. Iemand tips?
 

Cordoba

Forumguru
Misschien even een foto van je stream hier plaatsen (er zijn verschillende versies met dezelfde naam) waardoor makkelijk verwarring optreedt.
 
Ga ik doen, kan ik ook gelijk alle boekjes er bij pakken.

Iemand ervaring met zo'n oplossing?
Bluetooth Hands Free Adaptor Car Integrated USB AUX Jack Interface for Skoda SuperB / Fabia 2003-2008, Octavia 2003-2007
http://s.aliexpress.com/nmmEFfmi
(from AliExpress Android)
 

Cordoba

Forumguru

Foto kun je ook rechtstreeks laten zien:
y-tjC_iMApaWqgpHDK7_WboEmeie1vax-v7jsX5FJES0NcOZUKdvfjjlrTScHlkLDvtLCJbEU23GmyC1EWpr_gVCWrMu2-1DHBwCqefPCLnKbfHuekeoq4zkRaiJmWrngWbXh8Q=w709-h944-no
 
Ik heb de Yatour besteld. Als die binnen is, even bedenken waar ik dat doosje kan verstoppen zodat het niet zie, maar wel iets in de aux kan pluggen. wellicht moet ik een kleine aanpassing maken in een van de loze knopjes, en met een verloopje een mooi 3,5 jack en een usb poortje maken.
 

Rallye

Forumguru
Is dit zo één waar je maximaal 99 nummers maal zes mappen kunt afspelen (overeenkomend met 6 CD's). Of heeft de bluetooth hier geen last van?
 
Ik ben van plan om voornamelijk Spotify te gaan streamen. Hoop dus eigenlijk dat de play/pause en next functies werken als ik mijn telefoon gekoppeld heb met Bluetooth. Als het apparaat binnen is kan ik wel testen met een USB stick.
 
Yatour binnen gekregen. Was kleiner dan verwacht. Het installeren kan in principe in 10 minuten als je precies weet wat je doet. Ik deed er dus iets langer over.
Met plastic tooltjes die ik een tijdje terug bij Ali heb besteld was de omlijsting er zo vanaf.
Vervolgens met een schroevendraaiertje 4 dopjes rondom er af gewipt.
Daaronder zitten torx schroeven. Als die er uit zijn kan je de stream er uit trekken.
Wat even duurde voor ik er achter kwam, is dat je eerst het hele blok wat in de radio steekt, met een hefboom/klik systeem los kan krijgen.
Vervolgens past de 12 pins connector in dat blok en kan je de boel weer in de radio drukken. De ground heb ik geklemd in een randje van de radio, omdat ik niet zulke kleine torx schroevendraaiertjes mee had.
Met Bluetooth op telefoon getest, stream moet dan op cdc staan. Bam! Geluid!
Vervolgens de kabel achter de console getrommeld. Apparaatje weer aangesloten en uit het zicht onder de climate control gedrukt.
Heb nu nog wel een draadje met de microfoon die for the time being maar in de asbak resideert. Bij mijn vorige auto verbond ik altijd met BT, dus voor nu is dit even genoeg. Denk wel dat ik in de toekomst een loos knopje voorzie van een female jackplug aansluiting, mocht er iemand een old-school willen aansluiten.

Weet iemand of er al ergens een microfoon ingebouwd is? De elegance uitvoering zou wel een telefoon voorbereiding moeten hebben. Wat houd precies in?
 

Cordoba

Forumguru
Bij de meeste modellen met origineel audio met BT en microfoon, zit die standaard weggestopt bij de binnenverlichting. Ik bij mijn (after market) radio ook de bijbehorende microfoon weggestopt op de originele plaats. Draad loopt vanachter de radio naar links naar de zekeringenkast, en vandaar naar boven, en de draad achter de kappen over de voorste dakstijl gefroemeld, en zo bovenlangs (even zonneklep loshalen) naar de binnenverlichting.
 
Dank je voor je reactie!
Net heel even gekeken, zou moeten lukken. Maar dat klinkt als een klusje voor het weekend.
 

Cordoba

Forumguru
Anders doe je het in stappen: ik heb destijds eerst de draad vanachter de radio naar de A-stijl getrokken en 'm eerst even bij de zonneklep tijdelijk geklemd. Later de draad verder netjes weggewerkt en in de binnenverlichting geplaatst. (achter het roostertje dat daar speciaal voor in de binnenverlichtingsunit zit)
 
Bovenaan Onderaan