Iemand ervaring met Trokot zonneschermen?

dieselslurper

Senior Member
In mijn zoektocht naar de goedkoopste aanbieder van Sonniboy's voor de Kodiaq kwam ik schermen van Trokot tegen.

Werken met magneten en magnetische plakkers en de achterruit is ook uit 1 stuk. Via de zoekfunctie kwam ik ze niet tegen hier, maar wellicht heeft iemand ze al.

Ben vooral benieuwd hoe ze zitten qua pasvorm en of het blijft zitten met de magneten. In euro's scheelt het niets met Sonniboy's...

https://www.carparts-expert.com/ind...U7Nr8wIcRjlVNlNnAQedtMwKTxFLsZ_waAvzOEALw_wcB
 

VAG-man

Forumguru
Als het in euro's niks scheelt, waarom geen Sunniboy's?
Dit merk heeft zich al vele jaren bewezen.
 

EdK

Forumguru
Ja leuk magneetjes ...
Maar moet wel onderdelen ervoor aan me wagen plakken
Dus weer een zwakke schakel in het verhaal.
Blijf zelf toch nog steeds een voorkeur houden voor de Sunniboys
ondanks dat ik ze bij de Fabia tot heden niet heb aangeschaft
 

VAG-man

Forumguru
Ik denk Ed dat de magneetjes uit 2 delen bestaan. Het ene deel wordt met tape op de raamomlijsting geplakt en het andere deel zit op de zonwering.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dan zijn de Sonniboys een stuk handiger, want helemaal verwijderbaar (bv voor gebruik in een volgende auto) zonder sporen na te laten. Dat moet je met die plakdelen nog maar afwachten...
 

EdK

Forumguru
Ik denk Ed dat de magneetjes uit 2 delen bestaan.
Dat zeg ik toch ?
Als er nu sterke magneten in het frame zouden verwerkt zijn en die plakken op mijn deurstijlen :pieker:
Maar nu moet je weer een zwakke schakel ergens opplakken om bevestiging voor elkaar te krijgen.
Dan blijft het sunniboy systeem toch beter
Alle dingen met dubbelzijdige tape komen op langere duur weer los !
Of het merk nu 3M is of Ali , door veroudering komt het gewoon weer los !
 

Canon-Eye

Forumguru
Citaat van de website:
Magneetbevestiging. Het zonneschermframe is uitgerust met meerdere sterke magneten, die zich hechten aan metalen clips. Deze clips zijn zelfklevend en hoeven maar één keer in de raamopening gemonteerd te worden.​

Zegt mij genoeg...
 

dieselslurper

Senior Member
Ben ook nog niet overtuigd, enerzijds lijkt met me handig omdat de schermen makkelijk te verwijderen zijn. Aan de andere kant zit ik er niet op te wachten dat de kids ze er steeds afhalen. De sonniboys zitten toch net wat vaster en die van de O3 was ik inderdaad zo kwijt via MP.

Toch maar een setje Sonniboys besteld... Bedankt voor het meedenken :thumbsup:
 

Canon-Eye

Forumguru
Als het moet zijn de Sonniboys er zonder veel inspanning uit te wippen.
In de praktijk doe ik dat maar 1 of maximaal 2x per jaar, als ik de onbedwingbare aandrang krijg om de betreffende ramen van binnen te zemen - verder zitten ze er altijd in. En dat al drie auto's (13 jaar) lang...
 
Bovenaan Onderaan