Iemand ervaring in de wasstraat met de citigo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bert44

Senior Member
Zat zojuist even een review te lezen op autoweek :shocked:


Vandaag wist mijn moeder niet meer of haar Up wel of niet door de wasstraat moest, dus ff verkoper van de garage gebeld. Deze Up heeft City Emergency Brake, en dat wil zeggen dat ie bij obstakels tot 30 km/u afremt, en dat kan dus ook zo zijn in de wasstraat met sleutel in contactslot en contact aan, dus andere up!-rijders die City Emerency Brake ook hebben op hun auto, als je de sleutel uit het contactslot haalt en de up! in z'n vrij zet, gaat ie er gewoon doorheen, maar wel eerst even vragen wat voor wasstraat het is aan de man/vrouw bij de wasstraat.

Volkswagen Up 1.0 75pk high up! (2012) gebruikerservaring | Autoreviews - AutoWeek.nl

Aangezien de citigo ook zo een systeem heeft vroeg ik mij dus af hoe de citigo rijders dit doen?
 

Canon-Eye

Forumguru
Aangezien de citigo ook zo een systeem heeft vroeg ik mij dus af hoe de citigo rijders dit doen
Je kan ook een wasstraat zoeken waar de auto stilstaat en het wasportaal er overheen beweegt. Dan komt het hele probleem niet aan de orde.
 

Tino

Senior Member
Boven gaande was straat is dan een kras straat omdat daar de borstels veel eerder met de auto in aanraking komen en wordt door een echte liefhebber gemeden.
Bij een was straat wordt de auto eerst voor gespoten door medewerkers wasstraat dan nog 20 meter hoge druk reiniging en dan pas de borstels.
De kans dat er dan nog een zand korreltje op de auto zit is dan nihiel dus ook minder krassen:).
 

CASB

Nieuw lid
Maakt niet veel uit, want als je de versnelling in z'n vrij hebt staan gebeurt er niks.
 
Maakt niet veel uit, want als je de versnelling in z'n vrij hebt staan gebeurt er niks.

Ik heb het boekje er op nageslagen en kan dat niet terugvinden, eerlijk gezegd. Sterker nog, het instructieboekje geeft juist aan dat bij een wasstraat, het CSD uitgeschakeld dient te worden..
 

CASB

Nieuw lid
Ok, opmerkelijk, want ik heb namelijk vaak genoeg een citigo gewassen en had er nooit problemen mee.
 
Dat kan ik me goed voorstellen: het systeem heeft een hoop 'mitsen en maren' wanneer het wel en niet werkt. Het schakelt zichzelf uit:

· Als de wagen wordt afgesleept.
· Als met de wagen door een wasstraat wordt gereden.
· Als de wagen op een rollenbank staat.
· Als de lasersensor defect is.
· Na geweldsinwerking op de lasersensor.
· Bij het rijden in het terrein (overhangende takken).
· Als voorwerpen in het bereik van de motorkap uitsteken, bijvoorbeeld ver naar voren stekende dakbelading.
· Als de voorruit bij de lasersensor is beschadigd.


Verder moet je ‘m ook zelf uitschakelen op bepaalde momenten:

· Als de wagen wordt afgesleept.
· Als met de wagen door een wasstraat wordt gereden.
· Als de wagen op een rollenbank staat.
· Als de lasersensor defect is.
· Na geweldsinwerking op de lasersensor.
· Bij het rijden in het terrein (overhangende takken).
· Als voorwerpen in het bereik van de motorkap uitsteken, bijvoorbeeld ver naar voren stekende dakbelading.
· Als de voorruit bij de lasersensor is beschadigd.
 

Canon-Eye

Forumguru
Boven gaande was straat is dan een kras straat
Zo algemeen gesteld is dit echt onzin.
Er zijn tal van wasstraten waar handmatig wordt voorbehandeld. Dat staat geheel los van de methodiek van de wasstraat verderop: doorvoer van de auto, of rijdend portaal over de stilstaande auto. Dit laatste is bv. het geval bij Fieten in Beilen, om er maar eens eentje te noemen; en dat is dus zeker lang niet de enige.
 

Giant

Forumguru
Ook ik heb in de handleiding gelezen dat je het systeem met het knopje uit moet zetten als je door een wasstraat gaat. Maar ik heb ook gelezen dat het systeem actief is tussen de 5 en 30 km/uur. In onze wasstraat ben ik nog nooit geflitst voor te hard rijden (>5 km/uur is ultra snel voor een wasstraat dacht ik):bye:
 

Noord26

Forumguru
Werkt het wel als het contact uit staat? Nog nooit in een wasstraat geweest overigens (handje wassen is toch beter voor de vuile hoekjes en voorkomt krasjes), maar staat je auto dan niet in zijn vrij en het contact uit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan